Influenceři ve službách politiky? Hitem jsou v současné době lokální mikroinfluenceři

Využívání influencerů pro podporu značky v businessu je záležitost stará jako marketing samotný. Šperky a filmové hvězdy, cigarety a lékaři, muzikanti a hudební nástroje, kosmetika a modelky, … Prakticky jakýkoli produkt, na který si vzpomenete, využívá buď tváří a jmen celebrit nebo alespoň někoho známého a vlivného v dané komunitě.

Ne jinak je tomu i v politice. Například taková Marilyn Monroe byla pro JFK nejen milenkou, ale i jakýmsi politickým doporučením pro fanoušky. Dnešní doba navíc nabízí mnohem více možností a také podob influencerů a jejich testimonials. Nikoho proto dnes nepřekvapí politická angažovanost více či méně profláklých tváří internetu. Ať už se do podpory politických subjektů pustí sami od sebe nebo po oslovení něčího tiskového oddělení, tento trend můžeme sledovat na svých sociálních médiích stále častěji. Sázka na tuto kartu s sebou ale nese jistá rizika, s nimiž jako politik nebo jeho PR zástupce musíte nutně počítat.

Pokud si vyberete influencera, jehož cílová skupina jsou děti mezi 10–15 lety, nesmíte zapomenout na to, že vaše nejbližší šance jsou sněmovní volby v roce 2021. (A také na to, že cílit na takto malé děti není úplně košer.) Ovšem vzhledem k tomu, že nás čekají pravidelné každoroční volby až do roku 2030 – s výjimkou roku 2027 – možná to až tak špatný tah přece jen nebude. „Budovat povědomí o tom, že volby jsou důležitou součástí parlamentní demokracie, by měly chtít především ty strany, které o udržení tohoto systému stojí. Různí nedemokratičtí aktivisti pak mohou směle pokračovat ve vyvolávání paniky pomocí šíření poplašných zpráv a hoaxů,“ míní Matěj Kretík, majitel talent agentury Bookin Agency, http://www.bookinagency.cz/.

Aby to nebyl úplný propadák…

Jedním z nejdůležitějších kritérií by měla být pověst influencera nejen mezi jeho vlastními fanoušky, ale i potenciálními voliči vaší strany. Ač se snažíte oslovit nové, nerozhodnuté nebo cizí voliče, obzvlášť u influencerů je potřeba si dát pozor, aby se vám kampaň nezvrhla a nezpůsobila absolutní propad nejen u těch, na koho jste cílili původně. Své o tom ví například ODA s velmi nepodařenou spoluprací s kontroverzním Mike Je Pán. Smršť výsměchu na Facebooku straně na preferencích rozhodně nepřidala.

Velkým hitem jsou v současné době mikroinfluenceři, kterých se kolem nás objevuje čím dál více. Je vaším cílem politika na lokální úrovni? Pak se nesnažte ulovit Kovyho, Hoggyho, Leoše Mareše nebo Shopaholic Nicol. „Oslovte někoho místního, někoho, kdo bude rozumět problémům i lidem ve svém okolí. I to je jeden z nejlepších způsobů, jak dobře zapůsobit a dát najevo, že vám na vašich voličích opravdu záleží. Ať už je to barista z pražských Vinohrad, barber z Brna nebo gamer z Olomouce,“ radí Matěj Kretík, majitel talent agentury Bookin Agency, http://www.bookinagency.cz/.

Totální nezájem?

Aktuálně je v České republice hned několik osobností a projektů, které se právě spojení mladých lidí a politiky věnují. Jedním z těch nejúspěšnějších je bezpochyby Dominik Feri s více než 87 tisíci followery na Instagramu a stovkou tisíc sledujících na Facebooku. Zájem v poslední době vzbudily i Tvoje poprvé! nebo iniciativa Generace s názorem. Přesto je podle průzkumu OECD, který proběhl v roce 2016, Česko zemí s nejnižším zájmem mladých o politiku. A co je vlastně tím problémem? Oproti jejich rodičům či prarodičům mladí lidé nejsou z politiky zklamaní ani znechucení, jen to prostě a jednoduše není v hledáčku jejich zájmu a aktivit. A influenceři jsou pravděpodobně tím nejlepším způsobem, jak politiku do jejich života nenásilně přivést.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Jan Richtárik se stal majoritním vlastníkem CNC TVAR

Jan Richtárik, spoluzakladatel jedné z nejvýznamnějších evropských společností zabývajících se komplexním CNC velkoobráběním, CNC TVAR s.r.o. ze Stráže nad Nisou, se stal skrze mateřskou společnost jejím majoritním …

Cizinci staví bez oprávnění, úřady to neřeší

Na jednu stranu by se bez nich české stavebnictví neobešlo, na druhou za nimi zůstávají nekvalitní finální konstrukce, které se nezřídka musí složitě opravovat i v objektech, které už byly předány do užívání: Tak …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Devět z deseti rodičů dává dětem kapesné. Nejčastěji kolem pěti stovek měsíčně

Průzkum
Typické české dítě jako kapesné od svých rodičů dostává kolem 500 Kč měsíčně, rodiče mu je vyplácí pravidelně každý měsíc a nejčastěji v hotovosti. Vyplývá to z marketingového výzkumu, který si na téma rodinné finance u výzkumné agentury Kantar zadala Equa bank. Oceňujeme, že banka šetření neprezentuje jako „reprezentativní průzkum“, což při pěti stech respondentů činí řada jiných firem.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru