TOP Odpovědná firma 2018 je nezávislý rating a ocenění společností na poli udržitelnosti. Pořádající aliance BPS – Byznys pro společnost umožňuje podnikům registraci do konce července a následně nezávislá porota vyhodnotí a ocení ty nejlepší strategie a projekty. „Věříme, že každá firma může dělat velké věci, myslet strategicky, inovovat, myslet do budoucna a šetrně využívat zdroje. Patnáct let konání cen TOP odpovědná firma přináší jasný důkaz, že přibývá firem, které nesedí s rukama v klíně. Přemýšlejí, inovují a pracují ve prospěch celé společnosti,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně BPS – Byznys pro společnost.
Titul za odpovědnost
Ceny TOP Odpovědná firma jsou otevřeny všem firmám na různých úrovních zpracování udržitelnosti, kategorie ocenění reflektují úsilí firem na poli životního prostředí, diverzity, vzdělávání a mnoho dalších. Registrace probíhá bezplatně online na webu www.odpovednefirmy.cz. Přihlášené společnosti si zmapují situaci v odpovědném přístupu k podnikání a získají analytickou zpětnou vazbu ke všem programům a projektům formou benchmarkingu a srovnání s jednotlivými úrovněmi ocenění. Hodnocení slouží i jako podklad pro rozvoj firemních strategií a získání informací o dobré praxi napříč trhem.
„Firmy jsou páteří českého hospodářství a často hrají významnou roli v rozvoji regionu, kde působí. Investují nejen do ekonomiky nebo technologií, ale také do společnosti, znevýhodněných komunit a životního prostředí. Mají tisíce zaměstnanců, přes které šíří své vize a hodnoty. Věříme, že odpovědným a udržitelným podnikáním s dlouhodobými cíli mohou podniky zlepšovat nejen hospodářství, ale i sociální blahobyt, počínaje svými zaměstnanci, a zásadně přispět k udržitelnosti planety, i když začnou svým bezprostředním okolím,“ říká Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace a společenské odpovědnosti Vodafone ČR.
Ocenění s přidanou hodnotou
Firmy mohou získat jedinečný titul a logo zlaté, stříbrné a bronzové firmy, které je motivační nejen pro ně, ale například i pro jejich zaměstnance, zákazníky a obchodní partnery. „Zákazníky dnes nezajímá pouze cena či složení výrobku, ale také odkud výrobek pochází, jak a kým byl vyroben. A my jim v tom vycházíme vstříc nabídkou našich udržitelných produktů. Pokud se zákazníci rozhodnou pro koupi výrobku Tchibo s označením „Gut Gemacht“, mohou si být jisti, že byl vyroben odpovědně a mohou mít nejen kvalitní výrobek, ale i dobrý pocit, že udělali dobrou věc a přispěli k udržitelnému světu,“ uvádí příklad dobré praxe Richard Hodul, generální ředitel společnosti Tchibo Praha.
Ocenění je udělováno pod záštitou a ve spolupráci s celou řadou ministerstev a veřejných institucí. Veškeré příklady dobré praxe jsou aktivně komunikovány, vychází v publikacích a prezentují se na podzimním galavečeru. Přihlášky posuzuje odborná nezávislá komise složená ze zástupců komerčního i neziskového sektoru, státní správy, expertů a významných osobností, které se aktivně podílejí na rozvoji odpovědného podnikání v ČR.
Benchmarking
V rámci účasti je možné získat také benchmarking, který porovná firemní strategii s konkurencí v rámci stejného nebo rozdílného oboru, velikosti, rozpočtu apod. Tato hodnotící zpráva slouží jako analytická zpětná vazba ke všem programům a projektům formou benchmarkingu a srovnání s jednotlivými úrovněmi ocenění. Slouží i jako podklad pro rozvoj firemních strategií a získání informací o dobré praxi napříč trhem.
PŘEHLED KATEGORIÍ:
Strategické:
- TOP Odpovědná velká firma
- TOP Odpovědná malá firma, cena společnosti Plzeňský Prazdroj
Projektové:
- TOP Odpovědná firma v komunitě – Počin roku, cena společnosti ČSOB
- TOP Odpovědná firma ve firemním dobrovolnictví
- TOP Odpovědná firma v diverzitě
- Gesto roku 2018: Vzdělání a odpovědnost, cena Deníku E15 v odborné spolupráci s BPS
- TOP Odpovědná firma v životním prostředí, cena společnosti Tetra Pak Česká republika
Speciální:
- TOP Odpovědná firma Reporting
Přihlašování do cen probíhá bezplatně online na stránkách www.odpovednefirmy.cz až do 31. července 2018.