5 chyb, které zabíjejí věrnostní a motivační programy

Věrnostní a motivační programy firem a obchodníků musí hlavně plnit svůj účel. Odměňovat zákazníka za věrnost a motivovat jej k vyšší aktivitě. Pokud toto nefunguje, stávají se jen formou bez účinného obsahu. Čím věrnostní programy nejvíce trpí, jaké jsou jejich slabé stránky? Přinášíme přehled pěti častých chyb, které umějí i jinak dobré programy zničit.

SLOŽITOST

Pokud zákazník princip programu na první pohled nepochopí, často je konec. Získat druhou šanci bývá ještě složitější. Proto je nutné průhledně nastavit jednoduché, zajímavé a na první pohled pro zákazníka výhodné podmínky. Pokud princip a přínos není pro zákazníka zřetelný, je pro něj program ztracen.

KOMPLIKOVANÉ PŘIHLÁŠENÍ

I když zákazníka program zaujme a pochopí jej, přijde-li v následujícím kroku překážka v podobě komplikovaného přihlášení, může být opět všemu konec a zákazník nebude ochoten ztrácet čas se složitým přihlašováním. „V online prostředí je tento problém možné elegantně vyřešit možností přihlášení pomocí Facebooku, kdy k registraci a přihlášení dojde doslova jedním klikem. Tuto cestu jsme volili jako jednu z možností i u Rondo.cz, protože jednoduchost je pro nás klíčová,“ dodává Lukáš Vršecký z Rondo.cz.

NUDA

Programy musí v první řadě bavit. Bez zábavy je program vždy jen utrpení a nemůže dlouhodobě dobře fungovat. Proto se dnes začíná hovořit o gamifikaci programů a samotného nakupování. Průkopníkem tohoto přístupu je Rondo.cz, zábavná hra o hodnotné ceny, která pomocí moderních technologií  přináší prvek hry do procesu nakupování.

„Rondo nabízí spotřebiteli hravou a napínavou zkušenost, a tak zcela nový zážitek. Body do hry zákazník získává za nákup, či jinou pro obchodníka prospěšnou aktivitu, jako třeba recenzi na webu či včasné vyzvednutí zásilky z e-shopu. Body pak může využít ke hře o smartphony, tablety, drony, hračky, vstupenky na zajímavé akce, hodinky a další lákavé výhry,“ vysvětluje Lukáš Vršecký, spoluautor a jednatel Rondo.cz.

PŘÍLIŠ DLOUHODOBÉ NASTAVENÍ

Pokud je program založen na příliš dlouhém střádání bodů, je zde velké riziko selhání. Zákazník může získat pocit, že donekonečna střádá body či slevové kupóny, které bude moci možná využít za několik měsíců, nebo je nakonec nevyužije vůbec. Odměna, kterou by měl zákazník dostat se pak odkládá až tak daleko, že se stává nereálnou a narušuje celek motivačního či věrnostního programu.

ABSENCE INDIVIDUÁLNÍHO PŘÍSTUPU

Vrcholem frustrace, která je pravým opakem požadovaného efektu, je, když po pečlivém a vytrvalém střádání bodů přijde odměna, která zákazníka vůbec nezajímá nebo o kterou až tolik nestojí. „S Rondem jsme se chtěli vyhnout i tomuto nebezpečí a zákazník za získané body, kterým říkáme Rondony, hraje právě o ceny, které se mu líbí. A když hrát nechce, může si je podle tradičního modelu střádat a šetřit si je na odměnu dle vlastního výběru,“ uzavírá Vršecký.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky [S] Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru