Adidas míří do ztráty, poprvé za více než 30 let. Kvůli spolupráci s rapperem Ye

Názor
Akcie německého Adidasu, ikonického výrobce sportovních potřeb, se závěrem týdne dramaticky propadly poté, co firma varovala, že má ve skladech neprodejné zboží za 1,2 miliardy eur, neboli zhruba 28,5 miliardy korun. Jde o zboží, které sportovní gigant vyrobil pod značkou Yeezy v rámci marketingové spolupráce s americkým rapperem Ye, dříve známým jako Kanye West.
Adidas s rapperem ukončil partnerství loni koncem října poté, co se Ye opakovaně veřejně vyjadřoval antisemitsky a rasisticky. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Německý podnik se zpěvákem ukončil lukrativní partnerství loni koncem října poté, co se Ye opakovaně veřejně vyjadřoval antisemitsky a rasisticky. Adidas přitom do té doby svoji značku Yeezy jednoznačně upřednostňoval a vložil do ní značný kapitál.

Sázka na „brand“ amerického rappera, jež se zprvu jevila jako fenomenální úspěch, však skončila největším marketingovým fiaskem v dějinách firmy a jedním z historicky největších průšvihů daného rázu v celém sportovním průmyslu.

Tržby Adidasu se letos mají podle nové prognózy firmy propadnout v řádu vyšších jednotek procent, zatímco analytici až dosud předpokládali růst o přibližně čtyři procenta.

V Adidasu mají bolehlav i z toho, co s oblečením, obuví a dalšími potřebami se značkou Yeezy nyní vlastně udělat. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Provozní ztráta podniku by letos měla činit zhruba 700 milionů eur, neboli 16,6 miliardy korun. Jde o první celoroční ztrátu Adidasu za více než třicet let.

Tím však problémy nekončí. V Adidasu mají bolehlav i z toho, co s oblečením, obuví a dalšími potřebami se značkou Yeezy nyní vlastně udělat. V živě paměti si lidé z branže nesou palbu kritiky, v níž se před pěti lety ocitl britský výrobce luxusních oděvů, doplňků a kosmetiky Burberry.

Nechal totiž tehdy své výrobky celkem v přepočtu za zhruba 800 milionů korun je tak spálit, aby zabránil jejich rozkradení či prodeji pod cenou, jenž by značku poškodil. Otázkou tedy je, zda se nyní stejnou cestou vydá právě i Adidas.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)

Ilustrační foto: Depositphotos.com

PSALI JSME:
Adidas má v Praze největší prodejnu ve východní Evropě

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Generali má celosvětově novou organizační strukturu

Správní rada společnosti Generali schválila tento týden na svém zasedání novou organizační strukturu, která odráží hlavní aktivity skupiny tak, jak je navrhl její generální ředitel Philippe Donnet. Od letošního …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB