Alespoň dvě banky využívá téměř 60 % Čechů. Umožňují jim to nízké poplatky

Jednu banku využívají pro běžné platby, účet v druhé bance mají kvůli hypotéce a do třetí banky si posílají peníze na spořicí účet. I takto mají Češi rozvržené své finance. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro Air Bank je dnes téměř 57 % lidí klientem více než jedné banky. Umožňuje jim to především nabídka účtů zdarma.

„S příchodem nových bank, které začaly nabízet účty bez poplatků, se lidem otevřela možnost, jak si snadno a hlavně bezplatně vyzkoušet služby i u jiných bankovních společností. Klienti tak jednotlivé služby využívají právě tam, kde je to pro ně nejvýhodnější, a nic navíc za to neplatí,“ říká Tomáš Motl, který vede oddělení výzkumu trhu v Air Bank.

Pouze jednu banku využívá 40 % Čechů, dvě banky má 29 % lidí. Klientem tří a více bank je podle svých slov 28 % respondentů. Vůbec žádnou banku nemají jen 3 % lidí ve věku 18 až 60 let. K nejčastějším důvodům, proč jsou lidé klienty několika bank najednou, patří to, že u jednotlivých společností využívají vždy tu výhodnější službu. Je to ale například také proto, že chtějí mít peníze rozložené u více finančních společností, anebo protože jejich banka konkrétní službu prostě nenabízí.

Podle průzkumu si nový běžný účet za poslední půlrok otevřelo 13 % respondentů a 14 % lidí to pravděpodobně udělá v následujících 12 měsících. Novou banku si 85 % lidí vybírá podle nízkých nebo žádných poplatků spojených s běžným účtem.

„Otevřít si nový účet je velmi snadné a rychlé, osobně na pobočce to klient zvládne obvykle do patnácti minut, a pokud nikam chodit nechce, může si účet založit i kompletně online,“ dodává Tomáš Motl.

Hlavní banku jen loni změnilo 14 % lidí

Zatímco někteří klienti zkouší další banky třeba jen kvůli jedné službě, jiní rovnou změní svou hlavní banku. Obvykle tak označují tu, do které si nechávají posílat výplatu a kterou nejvíce využívají pro běžné placení. Z průzkumu vyplynulo, že hlavní banku v loňském roce změnilo 14 % lidí.

Hlavní banku nejčastěji měnili klienti velkých, tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna (31 %), Komerční banka (18 %) nebo Poštovní spořitelna (12 %). Naopak za svou novou hlavní banku pak respondenti nejčastěji označovali Air Bank (14 %), Komerční banku (12 %) a Fio banku (12 %).

„Výzkumy ukazují, že hlavní banku mění v průběhu roku klienti všech bank. Liší se to jen v tom, že zatímco do některých bank přijde mnohem více klientů, než z nich odejde, u jiných je to přesně naopak,“ doplňuje Motl. Do Air Bank v loňském roce přišlo téměř sto tisíc nových klientů a banka překonala hranici půl milionu klientů.

Výzkum Air Bank realizovaný agenturou STEM/MARK se uskutečnil formou online dotazování v lednu a únoru 2017 na reprezentativním vzorku 600 respondentů ve věku 18 až 60 let.

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *