Alfa Romeo, Nissan, Porsche a Honda hlásí obrovské propady prodejů v Evropské unii

Názor
Česká republika patří mezi pět zemí Evropské unie, kde za prvních pět měsíců letošního roku došlo k nejhlubšímu propadu prodejů nových automobilů. Oproti stejnému období loňského roku ztrácíme 9,6 procenta prodejů, což ukazuje na snahu spotřebitelů odkládat dlouhodobou spotřebu. Takové chování je obvyklé při narůstající nejistotě a strachu z budoucího vývoje.
Alfa Romeo, Nissan, Porsche a Honda hlásí obrovské propady prodejů v Evropské unii. Foto: Pixabay

Od ledna do května letošního roku bylo v Evropské unii prodáno 6 737 491 nových vozů, což je o 143 132 méně než ve stejném období před rokem. Největší propady prodejů byly zaznamenány na Kypru a ve Švédsku. Špatné výsledky hlásí i Finsko, Nizozemsko a Česká republika. V naší zemi bylo za prvních pět měsíců letošního roku prodáno 106 596 nových vozů, což je o 11 256 méně než ve stejném období před rokem.

Z jednotlivých značek automobilů si nejhůře vede Alfa Romeo, které se letošní prodeje v rámci Evropské unie propadly o 43,5 procenta. Špatné výsledky hlásí i Nissan, Porsche a Honda. Prodej automobilů Škoda v Evropské unii mírně vzrostl na 315 660 vozů. Za prvních pět měsíců loňského roku to bylo 315 127 vozů. Škodovka tím zvýšila svůj podíl na tuhu Evropské unie na 4,7 procenta.

Nejúspěšnějším koncernem v Evropské unii je VW Group, jehož nejvýznamnějšími značkami jsou Volkswagen, Audi, Škoda a Seat. Tento koncert od ledna do května 2019 prodal 1 627 137 vozů, oproti loňskému roku si však pohoršil o 3,1 procenta. Následuje ho koncern PSA Group se značkami Peugeot, Opel a Citroën. Tento koncern za pět měsíců letošního roku dokázal prodat 1 130 337 automobilů, čímž si oproti loňsku polepšil o 0,6 procenta.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Češi tuší, že ty nejlepší časy už minuly

Zavřít reklamu ×
  1. A nenapadlo vás, že spousta lidí již auta, taková jaká se vyrábějí dnes, prostě nechce ? Nejsou v ničem lepší než vozy vyráběné před cca 5 – 8 lety. Naopak jsou horší, jsou poruchové a mají nižší životnost. Zbytečně složité. Tříválcové mikro motory, poruchové rozvody, karbonem se zanášející motory, olej ředící se palivem, ventilky s měřením tlaku stojí majlant, dobíjecí soustavy nedobíjí a ničí drahé akumulátory, vše se ovládá nesmyslně na displejích. A ještě další „lákadla“, na vše jsem si jistě nevzpomněl. Auta, která se nedělají prvotně pro lidi, ale pro emisní normy. Děkuji, já tedy takové auto nechci.

  2. Komkretne honda poruchovy benzin 1,5 a nic jineho nema. Kdo by si to kupoval. Nehlede ze auta jsiu drazsi nez loni.

  3. běžný cyklicky pokles a pád do recese, ne, od výroby aut jenom pryč je tragickým paradoxem že firmy, agentury náborujou dušičky do montoven neustále…komu to poslouží až přijde krize ale pořádná ?

Napsat komentář: josef Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Ekonomika

Hrozí růst cen pohonných hmot nad 40 korun za litr

Zlevňování pohonných hmot, jež přechodně nastalo v polovině března, vzalo za své. Zdražování přitom nekončí. Benzín v uplynulých sedmi dnech zdražil o 24 haléřů na litr, nyní se podle údajů společnosti CCS prodává …

Česká ekonomika v závěru roku 2023 solidně rostla

Konečný odhad tuzemského hrubého domácího produktu (HDP) za čtvrté čtvrtletí přinesl vzestupnou revizi mezičtvrtletního růstu ekonomiky z původních 0,2 na 0,4 procenta. V meziročním srovnání ekonomika vzrostla o 0,2 …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.