Od ledna do května letošního roku bylo v Evropské unii prodáno 6 737 491 nových vozů, což je o 143 132 méně než ve stejném období před rokem. Největší propady prodejů byly zaznamenány na Kypru a ve Švédsku. Špatné výsledky hlásí i Finsko, Nizozemsko a Česká republika. V naší zemi bylo za prvních pět měsíců letošního roku prodáno 106 596 nových vozů, což je o 11 256 méně než ve stejném období před rokem.
Z jednotlivých značek automobilů si nejhůře vede Alfa Romeo, které se letošní prodeje v rámci Evropské unie propadly o 43,5 procenta. Špatné výsledky hlásí i Nissan, Porsche a Honda. Prodej automobilů Škoda v Evropské unii mírně vzrostl na 315 660 vozů. Za prvních pět měsíců loňského roku to bylo 315 127 vozů. Škodovka tím zvýšila svůj podíl na tuhu Evropské unie na 4,7 procenta.
Nejúspěšnějším koncernem v Evropské unii je VW Group, jehož nejvýznamnějšími značkami jsou Volkswagen, Audi, Škoda a Seat. Tento koncert od ledna do května 2019 prodal 1 627 137 vozů, oproti loňskému roku si však pohoršil o 3,1 procenta. Následuje ho koncern PSA Group se značkami Peugeot, Opel a Citroën. Tento koncern za pět měsíců letošního roku dokázal prodat 1 130 337 automobilů, čímž si oproti loňsku polepšil o 0,6 procenta.
Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)
Zrovna tyto značky nenabízejí auta, která by se masově kupovala
A nenapadlo vás, že spousta lidí již auta, taková jaká se vyrábějí dnes, prostě nechce ? Nejsou v ničem lepší než vozy vyráběné před cca 5 – 8 lety. Naopak jsou horší, jsou poruchové a mají nižší životnost. Zbytečně složité. Tříválcové mikro motory, poruchové rozvody, karbonem se zanášející motory, olej ředící se palivem, ventilky s měřením tlaku stojí majlant, dobíjecí soustavy nedobíjí a ničí drahé akumulátory, vše se ovládá nesmyslně na displejích. A ještě další „lákadla“, na vše jsem si jistě nevzpomněl. Auta, která se nedělají prvotně pro lidi, ale pro emisní normy. Děkuji, já tedy takové auto nechci.
Naprosto souhlasím!
Ekotetor zelených v EU nese své plody.
Komkretne honda poruchovy benzin 1,5 a nic jineho nema. Kdo by si to kupoval. Nehlede ze auta jsiu drazsi nez loni.
běžný cyklicky pokles a pád do recese, ne, od výroby aut jenom pryč je tragickým paradoxem že firmy, agentury náborujou dušičky do montoven neustále…komu to poslouží až přijde krize ale pořádná ?