Alkohol a léky za volantem pojišťovny neodpouštějí

Nejčastějšími příčinami dopravních nehod v prosinci jsou podle policie i dopravních expertů hektické nákupy. „Hlavní rizika jsou spojena spíše s předvánočními nákupy, a tedy s vyšší mírou intenzity dopravy u velkých obchodních center,“ konstatuje policejní mluvčí Hana Rubášová. Loni se podle ní nejvíce bouralo 20. prosince, kdy policie řešila přes 400 dopravních nehod.
Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle dopravních expertů za prosincovými nehodami nestojí ani tak zvýšená kumulace řidičů, jako spíš jejich chování. „Lidé čím dál častěji sedají za volant s plnou hlavou myšlenek. V duchu si projíždějí nákupní seznamy a odškrtávají úkoly, které je ještě potřeba zařídit. Až u nákupního centra zjišťují, že celou cestu odjeli v podstatě po paměti a ani si ji nevybavují,“ říká Dalimil Frič z Asociace center pro zdokonalovací výcvik řidičů AČR.

Po cestě zpět pak řidiči přemýšlejí o nákupu, který vezou, a zda na nic nezapomněli, a na přemýšlení o dopravě nemají kapacitu, upozorňuje. Takto zaneprázdnění řidiči podle něj jen stěží stihnou zareagovat na nepředvídanou situaci, kdy třeba podobně zamyšlený řidič před nimi nečekaně přibrzdí k odbočení nebo změní jízdní pruh.

Stejná situace se opakuje také před Silvestrem. V celém zimním období je navíc potřeba počítat s dalšími vlivy, které řidičům nepřejí. Lze sem řadit například brzké stmívání, špatné počasí a hůře sjízdné silnice.

PSALI JSME:
Na silnici nelze vždy myslet i za druhé řidiče

V neposlední řadě mohou být obzvláště kolem svátků a Nového roku nebezpeční chodci i řidiči pod vlivem alkoholu a dalších omamných látek. Vloni policejní statistiky evidovaly téměř 400 takových nehod. Jízda pod vlivem se přitom nevyplácí, i kdyby následkem bylo jen lehké „ťuknutí“ na parkovišti nebo poškrábání laku.

„U povinného ručení sice pojišťovna škodu zaplatí, pokud se ale potvrdí, že byl řidič opilý nebo zdrogovaný, bude po něm peníze vymáhat zpět. Pozor by si měli dát také lidé, kteří berou léky označené zákazem řízení. Při nehodě u nich totiž platí stejné podmínky jako u alkoholu,“ varuje Nela Maťašeje z Direct pojišťovny.

Ještě silnější dopad podle ní nezodpovědní hazardéři pocítí na havarijním pojištění. „Nejenže jim v případě nehody pojišťovna nevyplatí ani korunu, ale navíc si i v budoucnu takový viník za další pojištění výrazně připlatí. V první řadě přijde o všechny bonusy a ve výsledku může za pojištění platit dokonce více než na začátku,“ dodává. Řidiči si v tomto případě nepomohou ani odmítnutím dechové zkoušky. Pro pojišťovny je totiž výsledek stejný, jako by se přítomnost alkoholu či jiných omamných látek potvrdila.

PSALI JSME:
K havarijnímu pojištění přistupují nejzodpovědněji čtyřicátníci

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Pojištění

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.