Amazon nejhodnotnější značkou světa

Nejhodnotnější značkou světa se podle letošního žebříčku BrandZ Top 100, který dnes na Newyorské burze publikovaly společnosti WPP a Kantar, stala americká společnost Amazon.
Amazon ve středočeské Dobrovízi láká na desetitisícové výdělky a další zaměstnanecké výhody. Foto: www.amazon.co.uk

Tempo růstu hodnoty značky umožnily Amazonu průběžně zvyšovat úspěšné akvizice, které mu zajistily nové zdroje příjmů, výborný zákaznický servis a schopnost udržet si náskok před konkurencí díky nabídce širokého ekosystému produktů a služeb.

Společnosti Amazon vzrostla hodnota značky z roku na rok o úctyhodných 52 % na 315,5 miliardy dolarů. Amazon tak předstihl Apple, který je na druhém místě žebříčku s 309,5 miliardy USD (hodnota značky se meziročně zvýšila o tři procenta), a Google na třetí příčce s 3, 309 miliard USD (hodnota značky se meziročně zvýšila o dvě procenta), a ukončil tak nadvládu těchto technologických gigantů trvající 12 let. Žebříček BrandZ Top 100 od jeho prvního globálního uvedení v roce 2006, kdy na vrcholu stanul Microsoft, dosud vedly technologické značky.

Pro srovnání: Podle letošního žebříčku časopisu Forbes je tou úplně nejcennější značkou Apple s odhadovanou hodnotou 205,5 miliardy dolarů. Tedy o třetinu nižší, než jakou uvádí žebříček BrandZ Top 100. Amazon je v žebříčku časopisu až na čtvrtém místě.

V Top 10 pořadí BrandZ zůstává na šesté pozici Facebook. Alibaba předstihla Tencent a stala se nejhodnotnější čínskou značkou. Vystoupala o dvě místa výš na sedmou příčku s růstem hodnoty značky o 16 % na 131,2 miliardy USD. Čínská firma Tencent, která se specializuje na vývoj internetových služeb, médií, softwaru a umělé inteligence, se propadla o tři místa na osmou pozici. Hodnota této značky poklesla o 27 % na 130,9 miliard USD, což BrandZ přisuzuje silně kolísajícímu prostředí, v němž se značky musí neustále snažit předvídat vyvíjející se potřeby a očekávání zákazníků.

Zatímco ostatní sociální sítě čelí otázkám důvěry a atraktivity, Instagram na 44 příčce s hodnotou značky ve výši 28,2 miliardy USD, který má aktuálně celosvětově více než jednu miliardu uživatelů, se stal skokanem roku. Poskočil v žebříčku BrandZ o 47 míst a hodnota této značky vzrostla o 95 %.

Druhou nejrychleji rostoucí značkou s meziročním růstem o 77 % je jógou inspirovaná značka sportovního oblečení Lululemon. Její hodnota se vyšplhala na 6,92 miliardy dolarů. Další růstoví rekordmani, jako Netflix (+65 %), Amazon (+52 %) a Uber (+51 %) odrážejí rychle se měnící svět řízený technologiemi.

BrandZ Top 10 nejhodnotnější značky světa 2019

Pořadí 2019 Značka Kategorie Hodnota značky 2019 ($MLD) Změna hodnoty Pořadí 2018
1 Amazon Retail 315,505 +52 % 3
2 Apple Technologie 309,527 +3 % 2
3 Google Technologie 309,000 +2 % 1
4 Microsoft Technologie 251,244 +25 % 4
5 Visa Platební systémy 177,918 +22 % 7
6 Facebook Technologie 158,968 -2 % 6
7 Alibaba Retail 131,246 +16 % 9
8 Tencent Technologie 130,862 -27 % 5
9 McDonald’s Fast Food 130,368 +3 % 8
10 AT&T Telekomunikace 108,375 +2 % 10

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB