Amazon nejhodnotnější značkou světa

Nejhodnotnější značkou světa se podle letošního žebříčku BrandZ Top 100, který dnes na Newyorské burze publikovaly společnosti WPP a Kantar, stala americká společnost Amazon.
Amazon ve středočeské Dobrovízi láká na desetitisícové výdělky a další zaměstnanecké výhody. Foto: www.amazon.co.uk

Tempo růstu hodnoty značky umožnily Amazonu průběžně zvyšovat úspěšné akvizice, které mu zajistily nové zdroje příjmů, výborný zákaznický servis a schopnost udržet si náskok před konkurencí díky nabídce širokého ekosystému produktů a služeb.

Společnosti Amazon vzrostla hodnota značky z roku na rok o úctyhodných 52 % na 315,5 miliardy dolarů. Amazon tak předstihl Apple, který je na druhém místě žebříčku s 309,5 miliardy USD (hodnota značky se meziročně zvýšila o tři procenta), a Google na třetí příčce s 3, 309 miliard USD (hodnota značky se meziročně zvýšila o dvě procenta), a ukončil tak nadvládu těchto technologických gigantů trvající 12 let. Žebříček BrandZ Top 100 od jeho prvního globálního uvedení v roce 2006, kdy na vrcholu stanul Microsoft, dosud vedly technologické značky.

PSALI JSME:
Nakousnuté jablko je nejhodnotnější značkou na světě. Huawei obsadil 97. místo

Pro srovnání: Podle letošního žebříčku časopisu Forbes je tou úplně nejcennější značkou Apple s odhadovanou hodnotou 205,5 miliardy dolarů. Tedy o třetinu nižší, než jakou uvádí žebříček BrandZ Top 100. Amazon je v žebříčku časopisu až na čtvrtém místě.

V Top 10 pořadí BrandZ zůstává na šesté pozici Facebook. Alibaba předstihla Tencent a stala se nejhodnotnější čínskou značkou. Vystoupala o dvě místa výš na sedmou příčku s růstem hodnoty značky o 16 % na 131,2 miliardy USD. Čínská firma Tencent, která se specializuje na vývoj internetových služeb, médií, softwaru a umělé inteligence, se propadla o tři místa na osmou pozici. Hodnota této značky poklesla o 27 % na 130,9 miliard USD, což BrandZ přisuzuje silně kolísajícímu prostředí, v němž se značky musí neustále snažit předvídat vyvíjející se potřeby a očekávání zákazníků.

PSALI JSME:
Alibaba roste jako startup. Tržby se zvýšily o 61 procent

Zatímco ostatní sociální sítě čelí otázkám důvěry a atraktivity, Instagram na 44 příčce s hodnotou značky ve výši 28,2 miliardy USD, který má aktuálně celosvětově více než jednu miliardu uživatelů, se stal skokanem roku. Poskočil v žebříčku BrandZ o 47 míst a hodnota této značky vzrostla o 95 %.

Druhou nejrychleji rostoucí značkou s meziročním růstem o 77 % je jógou inspirovaná značka sportovního oblečení Lululemon. Její hodnota se vyšplhala na 6,92 miliardy dolarů. Další růstoví rekordmani, jako Netflix (+65 %), Amazon (+52 %) a Uber (+51 %) odrážejí rychle se měnící svět řízený technologiemi.

PSALI JSME:
Koupit akcie Uberu? Šlápněte na brzdu, nebo alespoň přibrzděte

BrandZ Top 10 nejhodnotnější značky světa 2019

Pořadí 2019 Značka Kategorie Hodnota značky 2019 ($MLD) Změna hodnoty Pořadí 2018
1 Amazon Retail 315,505 +52 % 3
2 Apple Technologie 309,527 +3 % 2
3 Google Technologie 309,000 +2 % 1
4 Microsoft Technologie 251,244 +25 % 4
5 Visa Platební systémy 177,918 +22 % 7
6 Facebook Technologie 158,968 -2 % 6
7 Alibaba Retail 131,246 +16 % 9
8 Tencent Technologie 130,862 -27 % 5
9 McDonald’s Fast Food 130,368 +3 % 8
10 AT&T Telekomunikace 108,375 +2 % 10

PSALI JSME:
Anketa: Značka Baťa českou průmyslovou ikonou století

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nestlé hlásí další úspěšný rok

Zisk společnosti Nestlé v loňském roce vzrostl oproti roku 2018 o více než čtyři procenta na 604 miliony korun. Tržby dosáhly výše 11,4 miliardy Kč (v roce 2018 10,5 mld.). Firma si dlouhodobě udržuje pozici lídra …

Dvě třetiny piva Staropramen se vloni vypily v zahraničí

Pivovary Staropramen vykázaly v roce 2019 celkové prodeje ve výši 3,2 milionů hektolitrů, meziroční růst tak činil 3,4 %. Společnost tím obhájila pozici druhého největšího výrobce a prodejce piva v ČR, stejně jako …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

A co vaše letošní dovolená?

Poradna
Jak to máte letos s dovolenou? Ne, to není provokativní narážka na to, že letní plány na cestu k moři tentokrát berou zasvé. Letošní dovolená může být specifická i z mnoha jiných důvodů. V mnoha firmách byla nuceně nařízena již v době karantény, od července si tu loňskou můžeme vybrat už podle sebe a pro nováčky v zaměstnání letní odpracované měsíce zakládají nárok na jejich první placené volné dny.
Rolovat nahoru