Co si žádají čeští turisté? Mladí se neobejdou bez wi-fi, staří jsou nejméně nároční

Analýza

Cestovní kanceláře začaly prodávat zájezdy na letní sezonu 2018 v režimu „first minute“ a shodují se na tom, že Češi jsou stále náročnější cestovatelé. Co si především žádají? Průzkum společnosti NMS pro ERV Evropskou pojišťovnu ukázal, jak výrazně se liší požadavky dovolenkářů podle jednotlivých generací.

Jak výrazně se liší požadavky dovolenkářů podle jednotlivých generací? Foto: Morguefile

Čistá pláž, hotel pokud možno s výhledem na moře, dostatek dobrého jídla a pití, příjemný personál, dobré časy příletu a odletu. A to všechno za slušné peníze. Základní požadavky na pohodovou dovelenou jsou asi pro většinu rodin hodně podobné. Ale co když mají mezi sebou teenagera? Nebo babičku? Jak se liší požadavky turistů napříč věkovými skupinami? Podle průzkumu společnosti NMS pro ERV Evropskou pojišťovnu ukázaly, že rozdíly jsou zejména v období a charakteru dovolené.

GENERACE Z (15 až 24 LET)

Nejmladší část dotazovaných uvedla, že nejdůležitějšími parametry dovolené pro ně jsou cena a lokalita. V zahraničí chtějí poznávat nová místa a být aktivní. V případě, že vyráží na krátkou cestu, nejčastěji v zahraničí stráví 3 až 4 noci. Cestu delší než 7 nocí již považují za dlouhou dovolenou.

Při výběru spoléhají na individuální nákup s předstihem jednoho až tří měsíců. S ohledem na cenu vybírají zájezdy i na slevových portálech. Za hlavní dovolenou totiž nechtějí utratit více než deset tisíc korun. Generace Z proto nejvíce cestuje po Evropě, přičemž téměř polovina respondentů uvedla, že na dovolenou vyráží autem. I když mají obavy z nemoci nebo úrazu, k pojištění přistupují lehkovážně. Celých 8 procent z nich se vůbec nepojišťuje.

STARŠÍ MILENIÁLOVÉ (25 až 34 LET)

Na hlavní dovolenou vyráží alespoň na 9 nocí. Kromě Evropy letos častěji plánují návštěvu Asie. Nejčastěji cestují s partnery nebo přáteli. Společně kladou důraz na lokalitu a cestu letadlem.

Více než polovina (52 procenta) si dovolenou zajišťuje individuálně, tedy bez cestovní kanceláře. Často využívají skladbu cestovních služeb, kdy si zvlášť koupí letenku a ubytování, které často hledají přes Airbnb nebo couchsurfing. Na dovolené nejvíce ocení možnost platby kartou a snídani. Cestovní pojištění nejčastěji sjednávají online u své oblíbené pojišťovny. Klíčovým parametrem je pro ně rozsah pojištění.

GENERACE X (35 AŽ 54 LET)

Na dovolenou nejčastěji vyráží za přívětivějším počasím, než je u nás. S tím souvisí i jejich největší obava při dovolené, kterou je právě špatné počasí. Třetina respondentů odpověděla, že dovolenou nakupuje u cestovní kanceláře, přičemž zájezd vybírají na internetu.

Současně s nákupem dovolené si sjednávají i cestovní pojištění, za které jsou ochotni připlatit, aby získali kvalitní služby. Největší podíl této generace si dopřeje stravování all-inclusive (30 procent). Na dovolené nejraději relaxují na pláži, případně navštěvují památky. Do zahraničí vyráží převážně s dětmi nebo s partnerem.

BABY BOOMERS (55 A VÍCE)

I když i tato generace vyráží na dovolenou nejčastěji v létě, můžete se s ní setkat v hojné míře i na podzim. Takzvaní Baby boomers si rádi prodlouží léto pobytem u moře v září i říjnu. Za dlouhou dovolenou, která by měla trvat alespoň 10 nocí, utratí nejčastěji do 20 tisíc korun.

Oproti ostatním generacím neváhají vyrazit do zahraničí sami, zdají se také být nejméně náročnou věkovou skupinou. Nejdůležitější je pro ně klima destinace, do které se chystají. Největším lákadlem je pro ně poznávání místní kultury a památek. Charakteristickým znakem je, že polovina z nich zařizuje dovolenou více než tři měsíce předem. Nejčastěji si zájezd kupují v cestovní kanceláři, kde si současně sjednávají i pojištění.

Nejdůležitějším parametrem je pro tuto generaci to jednoduchost sjednání dovolené, rozsah služeb a kvalitní asistenční služba. Jako největší obavu na dovolené totiž uvádějí hrozbu teroristických útoků. I když nejčastěji bydlí v hotelu, oproti ostatním generacím často volí rovněž penzion. U obou typů ubytování nejvíce ocení snídani.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Cestování

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.