Výrazný nárůst je naopak patrný u hybridně-elektrických vozů kombinujících benzinový motor s pomocným elektrickým, a to v meziročním srovnání o 82 procent na více než 23 tisíc kusů. Celkově vede u nově registrovaných aut za rok 2021 v ČR benzín s 68 procenty (140 805 ks). Naftové motory mají podíl 24,7 procenta (51 101 ks).
Mnohé loňské „jiskřivé vize“ se nenaplnily. „Očekávám, že progres jak v oblasti registrovaných elektrických vozidel, tak infrastruktury získá i díky podpoře Ministerstva dopravy na dynamice,“ uvedl například loni v srpnu pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu Jan Bezděkovský.
Podle něj mají do konce roku vzniknout téměř dva tisíce dobíjecích stanic. Podíl přibližně devíti elektrických vozidel na jeden dobíjecí bod je stále příznivější, než jaký po nás požaduje evropská regulace. E-dynamika se však nedostavila.
V druhé polovině loňského roku bylo v ČR evidováno zhruba 8500 elektromobilů a 1400 dobíjecích míst. Nové registrace v předchozích letech vypadaly rekordně alespoň v procentech, za loňský rok už nevychází ani tato hra s čísly.
Důvod, proč se Češi do e-aut nehrnou, je prostý. Cena. Nejprodávanější auta na baterky za tři loňská čtvrtletí jsou Škoda Enyaq, která začíná na 1 125 000 korunách, Hyundai Kona od 410 tisíc, Tesla Model 3 od 1 200 000 korun, Volkswagen ID.4, jenž startuje na 1 225 000 korunách a Škoda CitigoE iV od 452 tisíc.
Češi raději sahají po ojetinách, i když ty také skokově loni zdražily. Zatímco ale celkově přibylo nových registrací za loňský rok jen o 1,9 procenta, tak výslovně ojetin přibylo o téměř dvacet procent.
„I letos bude přetrvávat nedostatek komponentů i materiálů a přepravních kapacit, které omezují výrobu automobilek. Rostoucí inflace, která se projevuje na vstupních nákladech, bude mít za následek tlak na růst prodejních cen,“ avizovali analytici z poradenské firmy PwC.
Očekávají, že spotřebitelům na auta nebudou mít tolik peněz, přičemž navíc se ještě kvůli rostoucím úrokovým sazbám zdraží úvěry. Neuspokojená poptávka po vozidlech se podle analytiků částečně přelévá do ojetin, kde lze pozorovat rostoucí marži prodejců, prudce rostoucí ceny a jejich zvýšený dovoz, který byl v létě minulého roku nejvyšší od roku 2008.
Do dnes nevyresili vydrz baterii v autickach na baterky, porad a rychle jsou vybite, tak jak mohli pokrocit s velkymi auty?
Měli by je používat ve statní zprávě !!!!Až si těch aut užiji !!! A stanovit maximální cenu 500 000 Kč !!!!!!
Elektrické auto je jeden velký podvod na motoristy. Kdo se nechal zlákat na bateriové autíčko tak je hlupák! V současnosti jezdím z autem na LPG a provoz je mnohem levnější než provoz elektrického auta kde po 8 až 10 letech budete kupovat novou baterii za 320 tis. kč právě u Tesly.
Není to jen o pořizovací ceně. Ani bohatí lidé se do aut na baterky nehrnou, protože je to i o užitných vlastnostech, které ve srovnání se spalováky blednou.
V diskusích na našem webu nejsou dle platných podmínek Seznamu povoleny odkazy na webové stránky mimo uvedený portál.
Asi ummíme počítat
No prostě jsou na baterky.