Automobilky hlásí obří propady prodejů

Škodovce se propadají prodeje nových vozidel méně, než ostatním značkám na evropském trhu. Díky tomu vzrostl její tržní podíl, takže každý sedmnáctý nově prodaný automobil má logo s okřídleným šípem.
Škodovce se propadají prodeje nových vozidel méně, než ostatním značkám na evropském trhu. Foto: Depositphotos.com

Zatímco za prvních osm měsíců loňského roku bylo v České republice registrováno 175 340 nových automobilů, za stejné období v letošním roce to bylo pouze 131 410 vozů. To představuje meziroční propad o 25,1 procenta. Česká republika je na tom lépe než průměr Evropské unie, kde byl zaznamenán propad o 32,0 procenta.

Nejhorší situace ohledně registrace nových vozidel panuje v Chorvatsku, kde byl za osm měsíců letošního roku zaznamenán meziroční propad o 47,4 procenta. Podobná situace nastala i v Portugalsku, Španělsku, Řecku a Itálii. Naopak nejnižší poklesy v registracích nových vozidel zaznamenaly severské země v čele s Finskem.

PSALI JSME:
Registrace nových osobních aut se letos propadly o čtvrtinu

Při porovnání výsledků jednotlivých koncernů je zřejmé, že letos všechny zaznamenaly výrazné poklesy prodejů na území Evropské unie. Mezi nejvíce zasažené koncerny můžeme zařadit PSA Group, kde nejvýraznější propad prodejů zaznamenala značka Opel. Rovněž se nedařilo koncernu FCA Group, kde z větších značek byla nejvíce zasažena Alfa Romeo.

Koncernu VW Group se za prvních osm měsíců propadly prodeje na území Evropské unie o 29,8 procenta. Oproti konkurenci se jedná o méně zasažený koncern. Vzhledem k výsledkům jednotlivých značek můžeme říct, že se relativně dařilo Škodovce, která zaznamenala pokles prodejů o 22,5 procenta. Její podíl na evropské trhu přitom narostl z 5,1 na 5,8 procenta. Nejnižší pokles prodejů o velikosti 8,5 procenta ohlásila značka Porsche.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Zájem o bateriové elektromobily v Evropě táhnou dotace

×
  1. Obří propady ?
    Kolik stojí zaběhnutá výroba jednoho auta ?
    Linka a věci s tím spojené musí být dávno zaplacená a výroba jednoha auta nepřesáhne sto tisíc korun. Přesto je máme u prodejců za 600 za 700 tisíc ?
    Pochbuji o tom, že rozdíl v ceně bude mít prodejce aut. Automobilky rejžují biliony eur a teď chudáci budou brečet ? Klidně si to auto koupím, byť na úvěr, leasing, ale za rozumnou cenu a ne že za ceny půl milionu !!!

    • Problém je v hnoji, který do auta dávají a nikdo ho nechce, navíc stojí peníze. Další propady nás čekají, nedokážu si představit, že se lidé nechají sledovat bez možnosti sledovací zařízení vypnout. Otazká je zda jsme se nedostali na hranici otroctví, ve kterém svobodný člověk svázaný i automatickou detekcí toho jestli už nepotřebuju na záchod, chce žít…. ale koho dneska zajímá majoritní skupina obyvatel…. marketáci řikali, že to lidi chtějí a ti to ví nejlíp

  2. to jsou bláboly….konkrétně PSA – dealeři nemají co nabízet, továrny jsou v dost velkém skluzu s dodávkami aut zákazníkům, například na Peugeot Rifter čekačka až 10 měsíců od objednaní po zadání do výroby !!!! obdobná situace i u jiných modelů – pořád strašíte s nějakou krizí .

  3. Jasně,všechno hodíme na vrub koronaviru a je hotovo! Přitom propady prodejů nových aut už jsou 3 roky za sebou.Proč?Kvůli pošahancům v Bruselu,kteří si zasedli na výrobce nových aut.Přitom auta znečištují ovzduší pouze 4 % a lodní+letecká doprava 10x tolik a to nikoho nezajímá.Na letecké palivo není ani žádná daň!Já si mohu koupit klidně nové auto za 1 milion kč a ani mě nenapadne kupovat plechovku plnou asistentů a plnou nesmyslů na trochu čistější výfukové zplodiny.Můj starý Accord slouží věrně jako pes a díky LPG jezdí za hubičku.Za uspořené peníze raději koupím byt a dám ho do pronájmu.Až bude nové auto jednoduché jako Felicie 1.3MPI pak si nové klidně koupím.Nad elektrickým jsem uvažoval ale velmi rychle mě bylo rozmluveno.Baterka v Tesle stojí 320 000 kč a záruka je pouhých 8 let,pak si všechno platíte sám.Což je šílenost po 10 letech provozu kupovat novou baterku za 320 000 kč nebo zkusit někomu prodat ojetinu s končící baterií leda tak za symbolickou cenu.Pošahanci z Bruselu budou nést následky až se celá Evropa založená na automobilismu(mimo Polska) položí a všichni budou žebrat peníze po chytrácích z Bruselu.Ti raději zdrhnou na Floridu kde mají už nyní nakoupené nemovitosti.

  4. Začněte vyrábět auto velikosti Felicie a s motorem 1.3MPI a budete prodávat jak o život.Jo,Brusel to zakázal.Tak nevyrábějte nic.Na Kubě jezdí auta stará klidně 60 let a pořád jezdí.

Napsat komentář: Vyhlídka na věčnost Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Volnost na čtyřech a více kolech má svá rizika

Kam na dovolenou? Až do loňska byla volba jasná – hory, moře. Zavřené hotely, letadla na zemi a neprostupné hranice však už druhý rok dělají z dříve jednoduché volby detektivku. Dobrodružnějším jedincům se však …

Benzín letos citelně zdražuje, nafta vůbec

Řidiči vozů na benzínový pohon mohou pomalu začít závidět motoristům, kteří svého – nejčastěji čtyřkolového – miláčka napájejí motorovou naftou. Čeští řidiči, zejména benzínových vozů, se tak musí v příštích týdnech …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

„Chybějící poptávku dohání vláda. To nikdy nemůže být fér,“ říká bývalý guvernér ČNB Miroslav Singer

Rozhovor
Pandemie působí ztráty na lidských životech i na hospodářství. „Méně se setkáváme, méně se radujeme, méně jsme v obchodech, takže méně utrácíme a firmy méně investují,“ konstatuje v rozhovoru Miroslav Singer, bývalý guvernér České národní banky. Chybějící poptávku pak podle něj dohánějí vlády. „Že to nikdy nemůže být fér, je jasné,“ dodává.

Otevřená náruč Raiffeisenbank

Krátce poté, kdy se veřejnost dozvěděla o akvizici úspěšné Equa bank, otevřela Raiffeisenbank svou náruč (dlouhé a …
Rolovat nahoru