Autoservisy letos zdražily o devět procent

Tuzemské autoservisy letos zdražily v průměru o devět procent. Kromě vyšší ceny náhradních dílů se do zdražení promítl také růst cen energií. Ceny dílů i prací rostou letos zhruba dvakrát rychleji než v předchozím roce. Redakci o svém kvalifikovaném odhadu na základě dat z trhu, která má k dispozici informovala společnost Cebia.
Tuzemské autoservisy letos zdražily v průměru o devět procent, vyplývá z dat společnosti Cebia. Ilustrační foto: Pixabay.com

„Ceny náhradních dílů rostou každoročně v souvislosti s novými modely uváděnými na trh a jejich lepší a modernější výbavou. Letos však zdražují mnohem více, než v předchozích letech. Kromě ceny dílů rostou také hodinové sazby za práci, do kterých se mimo jiné promítá i růst cen energií,“ sdělil Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Právě hodinové sazby rostou letos vůbec nejvíce, meziročně o 10-15 procent. Lakovací materiál zdražil v průměru o devět procent a ceny dílů o sedm procent. S vyššími cenami lze tradičně počítat ve velkých městech a zejména v Praze. S rostoucí inflací lze navíc očekávat, že dojde ještě k dalšímu zdražení. Většina autoservisů je přitom zcela vytížená a nemá o zakázky nouzi.

PSALI JSME:
Zákaznice vyměněné díly nikdy neviděla. Autoservisy se vloni zhoršily, více ty autorizované

„Na finanční zátěž v podobě údržby a opravy vozidla by lidé měli brát ohled už ve fázi pořizování vozu. V případě, že nechtějí nebo nemohou do údržby vozidla tolik investovat, měli by si zvolit značku s levnějšími náhradními díly,“ doporučil Pajer.

Z hlediska budoucích nákladů na údržbu a opravu vozidla je podle odborníků důležité vědět, zda vozidlo nemá stočený tachometr. Ten nejenže vůz prodraží v průměru o pětinu hned při koupi, ale zhruba stejnou částku si vozidlo vyžádá v následujících letech na údržbu spojenou s vyšším kilometrovým nájezdem.

PSALI JSME:
Stočený tachometr Čechům nevadí. Chtějí slevu a podléhají emocím

Dalším problémem mohou být i poškození a havárie a kvalita následné opravy. „Pokud je oprava provedena kvalitně, nemusí havárie představovat žádné větší riziko z hlediska dodatečných nákladů. Problémem ale je, že o většině poškození a havárií se kupující nedozví. Přes 99 procent ojetých aut nabízených na velkých inzertních portálech se prodává jako nehavarované,“ upozornil Pajer.

Pozor by si lidé podle něj měli dávat i na ojeté vozy dovezené ze zahraničí. Každé páté má totiž zfalšovaný původ a je jen otázkou, co vše takové auto ještě skrývá. Rovněž každé páté dovezené auto je po velké havárii a často se lze setkat i se stočenými tachometry. Část z dovezených automobilů je podle Pajera nelegálně předělaná. „To může mít vliv nejen na další investice do vozu, ale i na bezpečnost provozu,“ varoval.

PSALI JSME:
Německé papíry často maskují, že ojetina křižovala Balkán nebo jih Evropy

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.