Balíkové firmy už teď nestíhají. Zásilkovna omezuje doručení na adresu

Tuzemské dopravní společnosti letos čelí výzvě, jaká tu ještě nebyla. Už během prvních adventních dnů má většina z nich vyčerpáno 90 až 100 % svých kapacit. Některé firmy tak již nyní začaly omezovat své služby, aby nápor zvládly. To je i případ Zásilkovny, která ovládá zhruba čtvrtinu tuzemského balíkového trhu a která v těchto dnech informuje české e-shopy o aktuálních omezeních.
Balíkové firmy už teď nestíhají. Zásilkovna omezuje doručení na adresu. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Zásilkovna nyní v České republice doručuje drtivou většinu zásilek (97 %) na výdejní místa do druhého dne, ale má problém s doplňkovou službou Doručení na adresu, kterou letos zajišťuje prostřednictvím pouze tří externích dopravců, a sice firem DPD, Geis a WeDo (dříve InTime).

PPL a GLS se Zásilkovnou letos odmítly spolupracovat a DPD a WeDo ji omezily maximálními denními limity počtu zásilek. „Informovali nás, že vlivem současného přetížení logistické sítě může docházet ke zpožděním právě při doručení na adresu,“ uvádí Zásilkovna na svém webu. Firma informovala, že je nyní omezena kapacitami spolupracujících přepravců a že není v jejích silách tyto stanovené limity ovlivnit. Službu Doručení na adresu zajišťujeme prostřednictvím kapacit, které jí dopravci zachovali.

„Počty zásilek však přesahují tyto kapacity, a tak jsme přistoupili k přesměrování některých zásilek směřujících na adresu na nejbližší výdejní místo,“ informuje Zásilkovna s odvoláním na blog její šéfky a majitelky, Simony Kijonkové. Firma předpokládá, že „přesměrování“ zásilek k doručení na adresu na výdejní místa bude v „řádu nižších jednotek procent“.

PSALI JSME:
Češi zatím s vánočními nákupy otálejí

Kurýrní společnosti DPD nebo WeDo omezily Zásilkovnu již v první pandemické vlně maximálním počtem zásilek, které jim může denně předat. „Bohužel jsme aktuálně od DPD opět obdrželi limitaci, a to o další 50% snížení stávajících limitů s okamžitou platností. Tento postoj zdůvodňují situací na logistickém trhu a náročnou vánoční sezónou,“ uvádí Zásilkovna.

Potíže nenastaly jen u Zásilkovny. Už během prvních adventních dnů má většina tuzemských dopravních společností vyčerpáno 90 až 100 % kapacit. Problém je podle odborníků v tom, že letošní předvánoční sezona se prolíná se stále ještě vysokým zájmem o balíkovou přepravu souvisejícím s protipandemickým opatřením. Dopravci tak zaznamenávají rekordní počty zásilek v přepravě už od začátku října.

„Opakuje se situace z jara, ale tentokrát se prolíná s Vánoci. Objemy zásilek jsou historicky nejvyšší vůbec, nic takového balíková přeprava ještě nezažila. Zároveň se teď každý večer všichni dopravci modlí, aby sněhová nadílka dorazila až po svátcích. Sníh a mráz by totiž mohly v některých oblastech svoz a doručování zásilek ještě výrazně zkomplikovat,“ říká Miroslav Michalko, šéf společnosti Zaslat.cz.

PSALI JSME:
Parcelshopy už využívá každý čtvrtý Čech

Podle údajů tohoto on-line vyhledávače balíkových dopravců (sdružuje jich šest – GLS, DPD, TOPTRANS, UPS, FedEx a TNT, pozn. aut.) se během listopadu počet zásilek meziročně zvedl o 107 procent. „Je jasné, že v prosinci zájem ještě poroste, očekáváme nárůst poptávky až o 25 %,“ předpovídá Michalko.

Společnosti TOPTRANS, UPS, FedEx a TNT zatím fungují bez omezení, ale GLS, DPD zavedly omezení služeb už od začátku prosince. Někteří partneři Zaslat.cz například přestali vyzvedávat balíčky na adrese a zásilky je tak nutné odnést na sběrné místo. Další z partnerů zavedl sezónní příplatek nebo limit na denní počet zásilek. „Jde o velmi výrazná omezení,“ shrnuje Michalko.

Podle něj se přeprava zpožďuje především na třídících linkách a v depech – ty sice fungují automatizovaně, denně ale zvládnou přetřídit jen omezený počet zásilek. „I když je to v řádu desetitisíců, aktuálně to jednoduše nestačí,“ vysvětluje.

PSALI JSME:
Značky InTime a Uloženka končí. Vznikne nový logistický operátor WE|DO

Zavřít reklamu ×
  1. copak zásilkovny, ale chtěl jsem něco od zelenýho hnusu do alzaboxu a napsalo mi to že je plný ?? to si z něj nikdo nic nevyzvedává ?? hlavně že maj na to reklamu

  2. Je hnusárna od zásilkovny že konečný zákazník zaplatí celou cenu za doručení domů, zásilkovna dodá cenově levnější službu bez žádné kompenzace

  3. Ano, přesměrují zásilku do výdejny, ale předtím si klidně nechají zaplatit doručení na adresu domů, což stojí dvojnásobek. A toto přesměrování vám oznámí bez toho, že by se aspoň zeptali, do které z výdejem balík poslat. Takže jsem absolvovala 15 km okružní cesty dvěma autobusy tam, dvěma zpět, do výdejny, vzdálené na mapě 3 km. Jenže musím objet dálnici☹️.

  4. Mě to pro jistotu přesměrovali do 7 km vzdálené výdejny, co měla otevřeno 8-13:30 pondělí až pátek. Takže k ničemu, nestihl jsem to před ani po práci. Rozumná dohoda s nima nebyla, tak jsem to předal na ČOI a uvidíme. Tohle je podvodné jednání a za tím si stojím, měli službu doručení na adresu stopnout ane si za ní dát platit, a za tím si stojím

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB