Banka Creditas zvýšila úrokové sazby na dvojnásobek

Věta z titulku platí, ale je třeba doplnit, že jen u některých klientů. Nejmladší banka na českém trhu Creditas jako první skutečně úrokové sazby na spořicích účtech zvýšila. Tento historický počin navíc prošel zcela mimo pozornost mainstreamových médií.

Banka Creditas zvýšila úrokové sazby na dvojnásobek. Foto: Twitter

Ke zvýšení sazeb došlo po deseti letech neustálého krácení klientů, které všechny nové banky nalákaly na vyšší úrokové sazby a které po získání potřebného počtu zákazníků a kapitálu odhodily marketingovou vějičku vyššího výnosu z uložených peněz a propadly do středního proudu všednosti českých finančních domů.

Creditas si samozřejmě nepočínala jinak. Své cíle naplnila od ledna 2017 fungující banka rychle. Už po třech měsících lákavých televizních reklam snížila novým klientům nabízenou dvousložkovou úrokovou sazbu z 1,1 % na 0,3 %. Těm, kteří podlehli televizní reklamě během prvního čtvrtletí však ve snaze zachovat si určitou serióznost, vyšší úroky ponechala. Otázka tedy zněla: Jak dlouho? Nakonec to bylo pouhých šest měsíců. Sazba propadla z 1,1 na 0,6 %.

CREDITAS PŘEKVAPILA

Po roce účinkování na českém trhu však Creditas překvapila. Všem klientům s nižší sazbou 0,3 % úrok zdvojnásobila. Tentokrát mezi postiženými zůstali klienti z náboru prvního čtvrtletí 2017, kterým sazbu 0,6 % nezvýšila.

Došlo však k narovnání. Všechny existující i nově založené spořicí účty jsou nyní úročeny základní sazbou 0,5 % a čtvrtletním bonusem 0,1 % pokud z účtu v předchozím čtvrtletí neodejde žádná platba. Bance však slouží ke cti, že jako jediná na trhu nikdy neomezovala sumu, jakou bylo možné si na spořicí účet uložit.

Chceme klientům nabízet co nejvyšší zhodnocení jejich úspor, kromě zvýšení úroků proto zachováváme i bezpásmové úročení. Klienti u nás získají stejný úrok, ať mají na spořicím účtu sto tisíc nebo třeba milion korun,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel banky Vladimír Hořejší.

KONKURENCE STÁLE VEDE, ALE …

Někdejší záložna Creditas naplnila svůj cíl – získat od lidí kapitál ve výši dvaceti miliard korun a rozšířit portfolio klientů mimo středomoravský region během prvních tří měsíců své existence. Volba úrokové sazby 0,6 % na neomezenou částku se ukázala jako dobrý strategický tah.

S výjimkou Air Bank a Equa bank jde o nejlepší zhodnocení v Česku. Vůbec nejzajímavější v počínání Creditasu ovšem bylo, že se jako vůbec první malá banka nedostala po svém startu do ztráty. Za první čtvrtletí své existence dokonce vykázala zisk 1,8 milionu korun.

Nejvyšší úrok na spořicím účtu na bankovním trhu nabízí stále Air Bank. Rovné procento ale získá jen ten, kdo nejméně pětkrát v měsíci zaplatí kartou od tohoto ústavu. Výhodnější úrok se navíc vztahuje jen na vklady do 250 tisíc na spořicím účtu a do 100 tisíc na běžném účtu.

Equa bank na spořicím účtu nabízí 0,8 % pod podmínkou tří plateb kartou a v částce maximálně 200 tisíc korun. Nominálně vyšší úrok 0,83 % u částky do 300 tisíc korun nabízí i Sberbank, ale s podmínkou vedení běžného úču. Poplatky za tento účet ale připraví klienta o polovinu peněz získaných z úroků.

Konkurence stále vede. Creditas však nabízí nesporně vysokou konkurenční výhodu v možnosti úročit na spořicích účtech neomezené množství peněz. Od částky zhruba půl milionu korun výš je spoření u tohoto ústavu zcela jasně nejlepší na trhu.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubrik: [S] Banky, [S] Opening a Finance

Br, vážený kliente!

Od dětství mám zafixováno, že když je něco „br“, tak se mi to nelíbí. „Br, to je ale zima.“ Nebo: „Br, to je hnus.“ Shodou okolností je Br chemickou značkou bromu, který se prý za totáče dával mladým vojákům do …

Hon na hypotéky pokračuje. Další regulace na obzoru

Pozvolný růst úrokových sazeb u hypotečních úvěrů se očekával. Proto není překvapením, že křivka Fincentrum Hypoindexu od srpna 2017 stabilně roste. Přidala již půl procenta a dnes se tak průměrná hypotéka prodává …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru