Během a s Terezou Maxovou na pomoc znevýhodněným dětem

Rozhovor
„Podpora znevýhodněných dětí je pro nás jednou z priorit strategie společenské odpovědnosti,“ říká v rozhovoru pro Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů Škoda Auto. Největší tuzemská automobilka je generálním partnerem charitativního happeningu Hýbejte se s Teribearem, kterou pořádá Nadace Terezy Maxové dětem.
Podpora znevýhodněných dětí je pro nás jednou z priorit strategie společenské odpovědnosti, říká vedoucí vnějších vztahů mladoboleslavské automobilky Michal Kadera. Foto: Škoda Auto

Za každý „terimetr“, který urazí registrovaní účastníci, získají opuštěné a znevýhodněné děti 20 korun. Cílem je získat 10 milionů korun. Proč je vám tato akce sympatická?
Jsme rádi, že můžeme být generálním partnerem už tak významnou dobu. Jde o akci, v rámci které se potkává hned několik pozitivních činností a dopadů. Baví mě, že se v rámci Teribeara můžeme proběhnout na běžeckém ovále, potkat se neformálně jak s kolegy, tak se zástupci dalších partnerů, a ještě naběhanými kilometry pomoct dětem a maminkám v nouzi. Takový pohyb je pak zvláště příjemný a motivující.

PSALI JSME:
Češi pomáhají rádi, říká ředitel Nadačního fondu Kapka naděje Jan Fischer

Smyslem akce je pomáhat opuštěným dětem svým vlastním pohybem. Zapojit se můžou i firemní týmy, jak je na tom vaše firma? Zapojují se zaměstnanci? Kolik kilometrů jste loni připsal na konto pomoci vy?
Rozhodně ano. Škoda Team bude opět v plné síle kroužit nejen na pražské Letné, ale s ohledem na virtuální pojetí tento rok také v Mladé Boleslavi, kde proběhne boleslavská část Škoda Teamu park Štěpánka.
Jsme rádi, že se akce mezi kolegy těší takové podpoře, a že naši zaměstnanci chtějí pomáhat – a to se jim, mohu říci, daří skvěle. Já osobně jsem si loni připsal méně kilometrů, než bych chtěl. Na Letné už však nebude kam couvnout, musím máknout (smích).

PSALI JSME:
Handicapovaní sportovci nejsou jen ti na vozíčku

S Nadací Terezy Maxové dětem spolupracujete i na jiných projektech, můžete je prosím představit?
S Nadací spolupracujeme také na projektu Rozjedu To!, zaměřeného na podporu znevýhodněných dětí v dětských domovech ve věku 11 až 26 let. Pomáháme dětem růst a následně nastoupit do pracovního života.
Cílem bylo vytvořit komplexní přístup k rozvoji dítěte zahrnující extra vzdělávací aktivity, psychologické poradenství a příklady dobré praxe od skutečných společností, které zdůrazňují důležitost výsledků vzdělávání v budoucím pracovním životě.
Tento projekt dosud podpořil téměř 300 dětí. Projekt podporuje všechny dětské domovy v regionech, kde Škoda Auto působí, tedy na Mladoboleslavsku, Rychnovsku a Vrchlabsku.

PSALI JSME:
„Dohlédnu na to, aby pomoc šla k těm správným lidem,“ říká Dina Mašínová

Proč jste se spojili právě s Nadací Terezy Maxové dětem?
Podpora znevýhodněných dětí je pro Škoda Auto jednou z priorit strategie společenské odpovědnosti firmy. Partnerství s Nadací Terezy Maxové nám dává záruku, že je naše snaha a investovaná energie v této oblasti usměrňována správným směrem.

V rámci projektu Rozjedu to! nabízíte mladým lidem z dětských domovů i možnost navštívit závody Škoda Auto a další firmy. Jsou u vás někteří nyní zaměstnaní? Jakou máte s projektem zkušenost v profesní oblasti?
Jistě, příběhy dětí, které u nás po absolvování programu našly uplatnění a staly se součástí našich pracovních týmů, mě vždy naplní velkou radostí. Vnímám, že to, co pro děti děláme, se nám pak zase vrací v tom, že máme kvalifikované a motivované zaměstnance, kteří vědí, jak rozvíjet svoje dovednosti a znalosti.
Po čase tedy oni pomáhají růst nám – této vzájemné podpory si skutečně velmi vážím. Důležité ale je, že dětem dáváme prostor, aby si zvolily vlastní cestu, která je šitá na míru jejich snům, přáním a schopnostem.

PSALI JSME:
Pomáhat Nadaci Terezy Maxové dětem nás baví, říká Radek Sedlář

Podporujete i nějaké další projekty mimo ty spojené s Nadací Terezy Maxové dětem?
Škoda Auto v rámci podpory péče o děti spolupracuje například s organizací Zdravotní klaun, která pomáhá vážně nemocným dětem a jejich rodinám během léčby. Většími, či menšími projekty podporujeme dlouhodobě celou řadu dalších institucí zdravotní a sociální péče pomáhajícím dětem v celé České republice.

Proč si myslíte, že je nutné, aby se firmy zapojovaly do charitativních projektů?
Firmy mývají možnost pružněji reagovat a pomáhat tam kde cítí, že je to primárně potřeba. Společenská odpovědnost firem je v české kotlině pojem poměrně nový a každá z firem se k ní staví dle svých vlastních představ a možností.
Jsem rád, že v naší společnosti nebereme tento pojem pouze jako součást marketingové strategie, ale že můžu být opravdu hrdý na projekty, kterými jsme např. podpořili zdravotníky a potřebné v prvních vlnách koronaviru, rodiny postižené tornádem na jižní Moravě, nebo projekty Nadačního fondu Škoda Auto, který pomáhá zlepšovat život v našich výrobních regionech.

PSALI JSME:
Společensky odpovědné firmy více přitahují nejen zákazníky, ale i uchazeče o zaměstnání

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Radim Klabal posiluje tým ComSource

Česká společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, rozšířila svůj tým. Novým Delivery Directorem se stal Radim Klabal. O změnách firma informovala portál …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.