Stavěla dřevěné buddhistické chrámy v podstatě stále stejnou technologií. Tedy kromě období druhé světové války. To byly hlavní náplní její činnosti dřevěné rakve. Konec firmy nastal s koncem stabilní poptávky po oněch tradičních buddhistických chrámech.
Ale asi všichni víme, že s buddhistickými chrámy v Česku prorazit nešlo ani v minulosti a že to nepůjde ani v budoucnosti. Nebude ale náhodou, že nejstaršími firmami na našem území jsou pivovary. Pivo a náboženství mají ostatně něco společného: Vcelku stabilní okruh příznivců, kteří jsou vůči produktu dosti konzervativní. Takže na změny je dost času a není třeba závodit o revolučnější řešení.
Jenže prakticky všichni ostatní – kromě stavitelů chrámů a pivovarníků – musejí inovovat, protože beze změny se jejich podnikání dlouhého věku nedožije. Zároveň platí, že každá změna v podnikání znamená náklady, čas, energii a také riziko, jak bude přijata, což je riziko podnikání.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky (AMSP ČR) se dlouhodobě snaží o vytváření prostoru podpory podnikání v oblasti malých a středních podniků (MSP). Vycházíme z jednoduché pravdy: Zatímco větší podnikatelské subjekty si neúspěch jednoho či několika nových projektů mohou dovolit, protože se uvnitř jejich portfolia ztráta „rozředí“, pro malé podnikatelské subjekty je zde daleko větší riziko ohrožení jejich stability.
To je i smysl celoročního projektu AMSP ČR s názvem Rok nové energie 2024: Chceme formou konferencí, webinářů, kulatých stolů a dalších akcí podporovat nové nápady, sledovat trendy a snahy MSP vyrovnat se velkým hráčům a těm nejšikovnějším z konkurence. A jedním ze způsobů, jak zapojit co nejvíce podnikatelských subjektů i živnostníků, je Soutěž AMSP ČR Rok nové energie 2024.
Cílem je najít a podpořit firmy, které v rámci svého podnikání inovují, transformují a regulují spotřebu jakéhokoliv zdroje (energetického, personálního, přírodního).
Samozřejmě podmínkou úspěchu v soutěži jako takové je, že uskutečněné změny mají pozitivní dopad na fungování firmy. Vítán je celospolečenský dosah, nicméně v žádném případě není podmínkou – koneckonců podnikáme především s cílem uspokojit své potřeby, nikoliv naplnit společenské zadání.
Oč přesněji kráčí?
Jedna rovina je zavádění nových technologií. Představme si pod tím snížení spotřeby energie, vody, prosazování využívání obnovitelných zdrojů, šíření principů cirkulární ekonomiky, ekologicky šetrné výrobní nebo obalové postupy, začlenění nové technologie do výrobního procesu…
Druhou rovinou jsou nové přístupy. Namátkou v péči o zaměstnance, v řízení firmy, mentoringu, crowdfundingu, změněné firemní kultuře, investice do vzdělání, investice do start-upů… Vždy je ale klíčový reálný přínos pro fungování firmy, sociální přesah nebo vliv na životní prostředí.
Soutěž je vypsána pro podnikatelské subjekty (klidně start-upy) s počtem zaměstnanců pod 250, které mají sídlo v ČR. Nesmí ale jít o pobočky zahraničních firem, státní organizace, sociální podniky či neziskovky. Stačí se podívat do pravidel soutěže a pak se nejpozději 25. srpna 2024 přihlásit.
Partnery soutěže jsou Škoda Auto, KB, poradenská společnost PKF Apogeo, on-line obchod Allegro a CzechInvest. Vítěze vyhlásíme 7. listopadu 2024 během galavečera u příležitosti Dne podnikatelů ČR.
Tak hodně štěstí!