Bezplatné storno kvůli covidu je novým standardem. Zákazníci přesouvají rezervace na jarní prázdniny

Názor
Většina hoteliérů to tušila, ale málokdo tomu chtěl uvěřit. I proto zítřejší opětovné uzavření ubytovacích zařízení působí jako studená sprcha, která odepíše více než tři miliony noclehů v celkové ceně kolem čtyř miliard, nehledě na další miliardy, o které přijdou hotely na útratě za silvestrovské oslavy.
Češi mají i nadále chuť cestovat a jsou připraveni za domácí cestování utrácet více než kdy předtím. Ilustrační foto: Pixabay.com

Přestože oficiální termín zatím neexistuje, většina provozovatelů očekává opětovné otevření až v únoru – tedy s prvním turnusem jarních prázdnin. Pokud se podaří epidemiologickou situaci udržet pod kontrolou.

Začíná tedy boj o důvěru zákazníka. Pro hotely bude nyní klíčové ozvat se hostům a pokusit se po dohodě s nimi pobyty přerezervovat „na neurčito“, aby se jim podařilo udržet své cash-flow. A výměnou za to nabídnout zvýhodněné podmínky.

Až do teď totiž návštěvníci zatím netrvali na vracení peněz. To se nyní s ohledem pravděpodobného přesunu hostů do zahraničních lyžařských středisek může změnit a celá řada zařízení by se mohla dostat do problémů s hotovostí. A tím i schopností platit své pohledávky.

O to více se musí hotely připravit na únorové dovolené. U nich by naštěstí mohla nastat konjunktura mezi nabídkou a poptávkou. Jak se zdá, Češi mají i nadále chuť cestovat a jsou připraveni za domácí cestování utrácet více než kdy předtím.

PSALI JSME:
Pro český lyžařský byznys bude „vánoční uzavírka“ likvidační. Přijde o třetinu ročních tržeb

Možnost rezervovat pobyt s vědomím bezproblémového storna v případě nákazy covidem v rodině, je pro celou řadu hostů větším benefitem, než například cena pobytu.

To nejlepší, co může hotel nyní v mezičase udělat, je zrevidovat svůj marketing, nastavit svou datovou analytiku, aby dokázal lépe identifikovat příležitosti ze strany hostů a postupně se vyvázat ze závislosti na rezervačních portálech.

To umožní hotelům zacílit na nové cílové skupiny, které budou v roce 2021 klíčové – tedy především české rodiny s dětmi. Díky vyvázání se ze slevové spirály budou moci výrazně lépe pracovat s cenou svých služeb v závislosti na daném období a reinvestovat peníze do dalšího rozvoje.

Pokud totiž bude cena pobytu vyvážená kvalitou servisu, návštěvníci ji budou ochotni akceptovat a hotely už nebudou muset operovat na hraně své profitability.

Autor je zakladatel vyhledávače Explorio
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Cestovní ruch je v hluboké krizi

×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Cestování

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru