Boj o technologie: TikTok jako tučný úlovek pro Microsoft

Názor
V minulém týdnu byly zveřejněny výnosy všech významných amerických technologických firem, a protože byly zejména v porovnání s celkově slabou ekonomickou aktivitou dosti vysoké, začali investoři směle sázet na technologie.
Poté, co Trumpova administrativa zakázala v USA TikTok, snaží se jeho vlastník ByteDance nějak zachránit své podnikání ve Spojených státech. Ilustrační foto: Pixabay.com

Zejména Facebook a Google se mohou pochlubit robustními výnosy z reklamy, což jen potvrzuje, že technologičtí giganti dokážou i v problematickém ekonomickém prostředí zvyšovat výnosy, neboť se aktivity dále přesouvají online. Tržní ocenění technologických firem tak bude dál stoupat a vzhledem k tomu, že je výnos 10letých amerických bondů 0,54 %, budou to investoři ochotni dále akceptovat.

Po celou dobu, co zuří obchodní konflikt mezi USA a Čínou, tvrdíme, že se z něj postupně stává nová „studená válka“ a že jde prakticky o boj o technologie, který dá na internetu přirozeně vzniknout dvěma „systémům“.

Poté, co Trumpova administrativa zakázala v USA TikTok, snaží se jeho vlastník ByteDance nějak zachránit své podnikání ve Spojených státech. Navrhuje vytvoření samostatné entity, ta by však měla nadále provozní vazby s čínským vlastníkem, a tomu se americká kontrarozvědka snaží zabránit.

PSALI JSME:
Facebook odhalil svoji digitální měnu. Inspiruje se bitcoinem a nebude se opírat o zlato

Proto se Microsoft snaží vyjednat dohodu, jejímž prostřednictvím by získal podnikání TikToku v USA, Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu a kterou by chtěl podepsat nejpozději 14. září. Podle zprávy agentury Reuters si ByteDance cení TikToku na 50 miliard dolarů, a pokud by Microsoft získal jeho podnikání ve čtyřech uvedených zemích, šlo by patrně o značnou část této hodnoty; jen amerických uživatelů je zhruba 100 milionů.

V posledních letech získal Microsoft díky akvizicím Minecraftu a LinkedInu aktiva i mimo svůj hlavní obor podnikání, tedy operační systémy a cloudy. Podle nás by toto mohl být vcelku zásadní krok, protože Microsoftu očividně chybí silnější postavení v oblasti sociálních sítí a internetových médií a TikTok by mu pomohl dosáhnout pozice, v níž by se mohl stát hrozbou pro Facebook a Google.

Když Facebook převzal Instagram, byl tento krok označován za příliš nákladný, ale zpětně jej Facebook hodnotí jako geniální tah. Podobně může pořádně zamíchat kartami i případná akvizice TikToku – oblast internetových médií se bude dál rozšiřovat a Microsoft se potřebuje mít o co opřít.

Autor je vedoucí kapitálové strategie Saxo Bank
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Microsoft dokáže zdařile mixovat tradiční IT odvětví s nastupujícími trendy

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Investice

Sněhová vločka rozehřála akciové trhy

Snowflake (v češtině sněhová vločka – pozn. red.) je první samostatná firma specializovaná na cloudovou infrastrukturu. Všichni tři velcí hráči (Google Cloud, AWS a Azure) totiž ve skutečnosti spadají pod větší …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Stočený tachometr Čechům nevadí. Chtějí slevu a podléhají emocím

Průzkum
Opravdu to českým řidičům tak vadí? Pro většinu motoristů není stočený tachometr důvodem k tomu, aby se poohlédla po jiném autě. Kupující ale v takovém případě požadují slevu. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů.
Rolovat nahoru