Boom cestovního ruchu. Jižní Čechy rostou

V pátek zveřejněné výsledky cestovního ruchu potvrzují pozitivní trend příjezdové turistiky a za celý rok i dosažení nového rekordu. Ze statistik návštěvníků ubytovacích zařízení vyplývá, že je využilo rekordních téměř 23 milionů, z čehož 46 procent byli cizinci.
Největší procentní přírůstek zahraničních návštěvníků si v roce 2024 nepřipsala Praha, kam dosud vždy směřovalo nejvíce turistů, ale jižní Čechy. Ilustrační foto: Depositphotos.com
Největší procentní přírůstek zahraničních návštěvníků si v roce 2024 nepřipsala Praha, kam dosud vždy směřovalo nejvíce turistů, ale jižní Čechy. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Zatímco mírně ubylo Čechů, kteří se stále více poohlížejí po zahraničních dovolených, přijelo loni meziročně o více než 900 tisíc cizinců do ČR. Zvýšený zájem o návštěvu ČR měli především Němci a vracet se začali dokonce i Číňané, nicméně vzhledem ke krátkosti jejich pobytu zde byla ČR jen součástí poznávacích zájezdů po Evropě.

Čechů trávících čas v místních hotelech, kempech a dalších ubytovacích zařízeních sice loni mírně ubylo, ale přesto svoje volno tráví více v ČR, než tomu bylo před covidem. V podstatě domácí cestovní ruch do značné míry v době pandemie zachránili a většinově mu i zůstali věrní.

Co se od covidu příliš nezměnilo k lepšímu, je délka pobytu. Vypadá to, že tu cizinci tráví nejenom poměrně málo času, ale ještě ji pozvolna zkracují. Pokud více po ČR cestují, jak naznačují regionální data, tak je nakonec vlastně dobře, protože v podstatě v každém kraji je co objevovat a kde se bavit.

Největší procentní přírůstek zahraničních návštěvníků si loni nepřipsala Praha, kam vždy směřuje nejvíce turistů, ale jižní Čechy. Cestovní ruch je v době, kdy se nedaří průmyslu ani stavebnictví, jedním z motorů české ekonomiky.

Je na něj navázána nejenom HORECA, doprava – zvláště pak letecká, ale i obchody, volnočasové sportovní i kulturní aktivity. Cestovní ruch má přitom šanci podporovat ekonomický růst ČR i v letošním roce. Ubytovací kapacity se stále rozrůstají, stejně jako atraktivní možnosti trávení volného času.

Hlavním úkolem zůstává rozprostřít cestovní ruch více do regionů, a to i mimo hlavní sezónu.

Autor je hlavní ekonom Banky Creditas
(Redakčně upraveno) 

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena