Brigádníci si v létě mohou vydělat i 200 korun na hodinu

Rekordně nízká nezaměstnanost zlepšuje vyhlídky letních brigádníků ještě více než v minulosti. „Díky aktuální míře nezaměstnanosti hledají firmy brigádníky i na pozice, které normálně patří mezi trvalé pracovní poměry. Týká se to výroby, logistiky, prodeje, služeb i ajťáků,“ říká Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu.

Dvě stě korun za hodinu lze vydělat například prací v call centru. Foto: Cofidis

Sezonní zaměstnanci si vydělají v hodinové mzdě někdy i 200 Kč. Za měsíc si tak mohou přijít na více než 33 000 korun. Nejlépe placené bývají brigády, kde vyplácejí bonusy za dosažené výsledky. Dvě stě korun za hodinu lze vydělat například prací v call centru, na podobnou sumu si přijdou testeři v IT firmách nebo odborní manuální pracovníci. Platí také, že vyšší odměny vyplácejí firmy sídlící ve větších městech.

 „Každý zájemce o brigádu by si měl nejdříve uvědomit, zda je jeho cílem výdělek, nebo možnost získat zajímavé zkušenosti,“ říká Tomáš Surka. Čerství absolventi škol nebo ti, kteří budou končit příští rok, by se měli zaměřit na brigádu, při níž nasbírají cenné zkušenosti. „Až budou později hledat práci na stálo, přijdou jim nabyté zkušenosti vhod. I když nyní vydělají méně nebo zvolí stáž zdarma, později ve stálém zaměstnání se jim taková volba vyplatí,“ tvrdí.

Jako každé léto je k dispozici také mnoho brigádnických míst ve stavebnictví, zemědělství či pohostinství. V těchto případech se odměna brigádníka pohybuje okolo stokoruny za hodinu. I to je však více, než bývalo zvykem v minulosti. Oblíbené jsou také prázdninové pobyty v zahraničí. Většina brigádníků v cizině působí v zemědělství, například při sběru ovoce, nebo v gastronomii. Zvláště pro studenty jsou takové brigády vhodné, protože při nich vylepší své znalosti cizích jazyků.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky [S] Opening

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru