Budoucností autoprůmyslu je prý vodík

Vodík je podle automobilky Toyota budoucností pro automobilový průmysl. Může totiž brzy doplnit v současnosti progresivně rostoucí segment hybridů. Hybridní pohon je nyní ideální a ekologickou variantou pohonu a hojně jej využívají i flotily sdílených automobilů.
Vodík je podle automobilky Toyota budoucností pro automobilový průmysl. Foto: Toyota

Čtyři pětiny energetických firem plánují investice do vodíkových technologií. Technologie modrého či zeleného vodíku aktivně provozuje 31 procent ropných a plynárenských společností, dodavatelů energie a specialistů na obnovitelné zdroje.

„Vodíkový pohon automobilů je na samém počátku masového rozšíření a má před sebou samozřejmě ještě některé výzvy. Spočívají zejména v oblastech vytvoření dostatečné infrastruktury pro podporu skladování a distribuce. Přesto považujeme vodíkový pohon za reálnou budoucnost automobilové dopravy, a to nejen té osobní, ale také nákladní a veřejné,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

PSALI JSME:
Na nástup vodíku je nejlépe připravena hromadná doprava

„Technologie vodíkových článků jako alternativy ke klasickým spalovacím motorům se v Česku začnou nejrychleji prosazovat v městské hromadné dopravě. Naopak osobní automobilová doprava dává spíše než vodíkovým technologiím stále přednost elektromobilitě. Důvodem jsou obrovské investice do tohoto řešení,“ informoval v lednu redakci FAEI.cz jednatel společnosti Adast Daniel Struž.

Firmy, které se zabývají vývojem vodíkového pohonu, ať už jde o Toyotu či Siemens, jsou podle něj na globálním trhu poměrně silné: „Jakmile dosáhnou technologické úrovně a zejména cenové konkurenceschopnosti ve srovnání s elektromobilitou, lze očekávat, že se segment elektroaut rozdělí a část z něj začne preferovat vodík.“

PSALI JSME:
Dostal ostravský miliardář Světlík vodíkovou Toyotu Mirai jako dárek k narozeninám?

Zavřít reklamu ×
  1. To snad ani není možný.Asi roční čísla úmrtí při a po auto haváriích jsou nízká a to v Evropě,v Usa,v celém Světě.Nejspíš výrobci aut-myslím automobilový průmysl neměli ve škole chemii a fyziku.Při haváriích aut na paliva-benzín,nafta,mají šanci záchrany života. U plynových aut je šance nižší.Ale vodík hned bouchá.Vím ,ekonomika v Covidové době je na tom v celém světě špatně,zle,zhoršená,zpomalená.Ale kam lidstvo pospíchá?Zpomalení v čemkoliv ještě nikomu neublížilo .Jenže bohužel už víc jak 3O let všude vyhrává BYZNYS.

  2. Jakmile dosáhnou cenové konkurenceschopnosti – tedy nikdy. 3x nižší efektivita v porovnání s BEV znamená že by elektřina musela být skoro zadarmo aby to pro osobní auta dávalo smysl.

  3. Bohužel to vypadá fakt na vodík. Zemního plynu je málo,LPG je odpad při těžbě ropy,benzín a nafta jednou dojde,auta na baterky nebudou(baterie jsou teprv na začátku vývoje,jsou nebezpečné,těžké,malá životnost,drahá výroba a elektřiny je stále méně).Bude však potřeba aby auto vyrábělo vodík průběžně pro provoz motoru a téměř žádný vodík nebyl uchováván v nádrži.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.