Celorepublikový projekt Lékař na telefonu – více než dva tisíce vyřízených hovorů za necelý rok existence

Služba Lékař na telefonu byla pro všechny pojištěnce Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR spuštěna v lednu 2018. Od té doby odborníci na lince vyřídili celkově 2 114 hovorů, se svým dotazem se na ně obrátilo 1 478 lidí. Služba funguje nonstop, dvacet čtyři hodin denně, sedm dní v týdnu. Mezi nejčastější témata telefonátů patří konzultace zdravotního stavu (66,8 %), vysvětlení medicínských pojmů a výsledků laboratorních vyšetření (7,9 %) či obecně problematika úhrad zdravotní péče (5,5 %).

Z toho vyplývá, že služba Lékař na telefonu primárně poskytuje obecné poradenství, v žádném případě tedy nesupluje osobní návštěvu u lékaře, nebo záchrannou linku pro případy akutních problémů a zdraví ohrožujících stavů. Pro tyto stavy stále platí dobře známá čísla 155 (Zdravotnická záchranná služba) nebo 112 (jednotné evropské číslo tísňového volání).

Kdo je Lékař na telefonu?

Na službu Lékař na telefonu se dovoláte na čísle 283 002 772. Pokud jste sami tuto službu ještě nevyužili, vězte, že telefon nejprve zvedne koordinátor medické asistence. Jeho úkolem je zjistit, co budete s lékařem konzultovat, a také dohodnout čas zpětného volání, tedy dobu, kdy vám zavolá zpět a propojí vás přímo s lékařem. Z vaší strany je zapotřebí identifikovat se, že jste klientem ZP MV ČR, a upřesnit váš problém. Cílem je, aby byly hovory y maximálně efektivní. Lékař se díky všem sděleným informacím může na zvolenou oblast dobře připravit a dotaz následně zodpovědět během několika minut. Služba je zdarma, hradíte pouze telefonní hovor podle tarifu svého operátora. Pro ZP MV ČR zajišťuje službu Lékař na telefonu společnost AWP Solutions ČR a SR.

Jak jsou volající spokojeni?

Kritériem kvality služby samozřejmě není jen počet odbavených hovorů, ale také míra spokojenosti klientů. Z aktuálního čtvrtletního průzkumu vyplývá, že 88 % pojištěnců ZP MV ČR, kteří službu využili, je spokojených. Těší nás také skutečnost, že v 78 % případů se na Lékaře na telefonu klienti plánují obrátit i v budoucnu. Co se týče výhrad, pak klienti nejčastěji zmiňují, že linka neslouží k řešení aktuálních zdravotních obtíží. K tomu účelu však služba Lékař na telefonu nebyla zřízena,“ říká Hana Kadečková, tisková mluvčí Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR).

O službu je zájem napříč všemi věkovými skupinami. Podle jedné z lékařek na telefonu, MUDr. Reginy Herčíkové, patří mezi časté dotazy ty, které se týkají horečnatých stavů dětí, problematiky očkování a reakcí na očkovací látky. Starší pacienti zase chtějí poradit s dávkováním a interakcemi léků, vysvětlit odborné lékařské termíny nebo interpretovat výsledky vyšetření. Průměrná délka hovoru se pohybuje kolem 3 minut, výjimkou ovšem nejsou ani telefonáty, které končí rychleji s doporučením okamžitě zavolat rychlou záchrannou službu.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Dají se Vánoce prožít bez stresu? Ano!

Podle každoročního průzkumu společnosti PayPal, který se zaměřuje na vánoční nákupy, sice Češi patří mezi nejvystresovanější národy, ale dokážeme se s tím vyrovnat díky tomu, že se sháněním vánočních dárků začneme mnohem dříve – 82 % Čechů nakupuje alespoň měsíc předem, což v porovnání s loňským rokem představuje …

Jobstack.it: Kdo je kdo v říši „ajťáků“? Jak se v tom vyznat

Mluvíme-li o IT, asi se shodneme na tom, že jde v současnosti o jeden z nejperspektivnějších oborů. Odborníci zde jsou žádaní, je jich málo, a tomu také odpovídají jejich mzdy. Ve firmě pak bývá „ajťák“ tak trochu spasitel, který vyřeší každý problém. Je třeba si ale uvědomit, že s IT odborníky je to trochu jako …

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Další zdražení elektřiny se blíží, varuje energetický expert

Rozhovor
Domácnosti se musí připravit na ohlášené zdražení elektřiny od nového roku. Další skokový růst cen by mohl následovat poměrně brzy. „Na evropském trhu se pomalu blížíme k deficitu výkonu, který zřejmě vyvrcholí v letech 2021 až 2022 v souvislosti s odstavením německých jaderných elektráren. A to ceny zase ´nakopne´ vzhůru,“ řekl v rozhovoru pro Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) Jiří Gavor, výkonný …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru