Po utkání, které sledovalo přímo v hale 17 413 fanoušků, předal Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, cenu nejužitečnějšímu hráči šampionátu. Letos se jím stal švýcarský útočník Kevin Fiala. Tuto trofej vytváří oddělení Škoda Design od roku 2018. Česká automobilka je oficiálním hlavním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji již 31 let.
„Letošní Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji pořádané v naší domovské zemi představovalo pro českou automobilku Škoda Auto mimořádný moment. Včerejší napínavé finále v Praze završené zlatou medailí pro Českou republiku před zraky 17 413 fanoušků bylo skvělým vyvrcholením této nezapomenutelné vrcholné sportovní události,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing.
Srdečně blahopřeji českému národnímu týmu za tento úžasný výsledek! Rád bych také poděkoval všem nadšeným příznivcům na tribunách i u televizních obrazovek po celém světě. Značku Škoda jsme při této příležitosti opět ve velkém představili jako dlouholetého partnera Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji – ve sportovních halách, na televizních obrazovkách, ve fanzónách i na mobilních zařízeních fanoušků. Jsem velmi rád, že naše silné partnerství bude pokračovat i v následujících letech.“
Křišťálové a zlaté hvězdy letošního šampionátu
Po vítězství 2:0 nad reprezentací Švýcarska si domácí český tým zajistil zlato na letošním Mistrovství světa v ledním hokeji. Po finále převzal Švýcar Kevin Fiala trofej pro nejužitečnějšího hráče šampionátu z rukou Martina Jahna, člena představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing.
Pětikilogramový pohár z tradičního českého křišťálu vytvořilo oddělení Škoda Design a jeho výbrus je inspirován čarami, které za sebou zanechávají brusle na ledu. Tradice sklářství v České republice sahá až do 13. století a český křišťál je dodnes uznáván jako jeden z nejkvalitnějších na světě.
Škoda Auto je oficiálním hlavním sponzorem od roku 1993
Do Prahy a Ostravy se znovu sjel rekordní počet českých i zahraničních návštěvníků. Zápasy přímo na stadionech navštívilo 797 727 fanoušků. Po dobu turnaje poskytla česká automobilka pořadatelům 45 vozidel ve speciálním designu. Flotila zahrnovala plně elektrické vozy Enyaq Coupé RS a modely Kodiaq a Superb nové generace.
Další automobily se nacházely na různých místech v okolí obou sportovních hal v Praze a Ostravě i přímo uvnitř sportovišť u ledové plochy. Vedle toho byl během akce k vidění jedinečný Enyaq Coupé Respectline, který propaguje rozmanitost, rovnost, spravedlnost a začlenění.
Fanoušci si mohli užít různé aktivity sponzorované značkou Škoda, ať už naživo ve fanzónách, nebo digitálně, například prostřednictvím oficiální aplikace IIHF pro sledování výsledků a zajímavých informací.
Škoda Auto je oficiálním hlavním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji od roku 1993 a partnerství mezi českou automobilkou a pořadateli šampionátu bylo v roce 2023 prodlouženo o dalších PĚT ročníků. Pokračovat tak bude i příští rok, kdy mistrovství pořádá Švédsko a Dánsko.