Z vánočních drinků v popularitě jednoznačně vede svařené víno. Během adventu ho pije více než polovina z těch, kteří si dopřejí alkohol aspoň příležitostnězdroj: Pixabay

Češi a vánoční drinky: Svařák poráží vaječný likér, punč i grog

Nemalá skupina Čechů využívá vánoční svátky k tomu, aby si dopřála více alkoholu než v jiných měsících roku. Z výzkumu společnosti Nielsen Admosphere vyplývá, že více alkoholických nápojů vypije čtvrtina lidí. Z typických vánočních drinků vyhrává svařené víno, které předstihlo vaječný likér, punči i grog.

Kdy jindy si neužít více alkoholu než o Vánocích a na konci roku?  Zhruba čtvrtina Čechů se tímto pravidlem skutečně řídí a dopřeje si více drinků než v jiných měsících roku. Těch, co zůstává u svého zaběhnutého „pitného režimu“, je ovšem pořád většina – více než polovina lidí v předvánočním průzkumu společnosti Nielsen Admosphere uvedlo, že své návyky nemění.

Obecně pije alkohol alespoň příležitostně naprostá většina Čechů. Téměř 40 procent dotázaných uvedlo, že oproti zbytku roku pije jiný druh alkoholu než obvykle a pětina dokonce kupuje během vánočních svátků dražší alkohol než jindy.

KRALUJE SVAŘÁK

Z vánočních drinků přitom v popularitě jednoznačně vede svařené víno. Během adventu ho pije více než polovina z těch, kteří si dopřejí alkohol aspoň příležitostně. Na druhém místě se 40 procenty skončil vaječný likér a na třetím punč, který si dává asi třetina lidí. Grog na čtvrté příčce popíjí čtvrtina lidí. Jen 14 procent dotázaných uvedlo, že nepijí nic.

Na vánočních trzích nebo v restauracích si typické vánoční alkoholické nápoje dopřává přibližně 35 procent lidí. Zhruba stejně velká skupina pak dává přednost domácí přípravě. Obě možnosti pak kombinuje 30 procent dotázaných.

ALKOHOL V REKLAMÁCH

Společnost Nielsen Admosphere také zjišťovala, které značky alkoholu jsou nejvíce vidět v reklamách. Od ledna do listopadu letošního roku nejvíce inzeroval Jägermeister, který umístil reklamu v hodně 68,5 milionů korun. To je o čtyři procenta méně než ve stejném období loni.

To druhý STOCK naopak přidal sedm procent a využil inzertní prostory v hodnotě 56,8 milionů. Reklama třetího nejsilnějšího inzerenta, značky APEROL, měla mezi lednem a listopadem hodnotu 55,7 milionů korun, což představuje pokles o tři procenta oproti stejnému období loni.

Petr Starý

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *