Češi by nejvíce uvítali obchody bez pokladen

Průzkum
Aktuální marketingové šetření společnosti Enehano Solutions, která se specializuje na digitální transformaci firem, mezi více než 500 tuzemskými respondenty ukázalo, že Češi stojí o inovace služeb souvisejících s digitalizací či automatizací. Alespoň některé z nových řešení ze světa by uvítalo téměř 80 procent z nich.
Pro nakupující je nejdůležitější úspora času, a proto dva z pěti raději zvolí pokladnu, kde se obslouží sami. Ilustrační foto: Depositphotos.comPro nakupující je nejdůležitější úspora času, a proto dva z pěti raději zvolí pokladnu, kde se obslouží sami. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Přestože poslední rok výrazně zrychlil digitalizaci a automatizaci služeb poskytovaných tuzemskými firmami zákazníkům, za hranicemi jsou pořád v mnoha ohledech o kus dál. Z řešení, která ve světě už fungují, ale k nám se ještě ve větší míře nedostala, by Češi podle „průzkumu“ uvítali nejvíce obchody bez pokladen.

Skenování zboží mobilem ve spojení se samoobslužnými pokladnami, které využívá v obchodních řetězcích stále více lidí, se těší stále větší popularitě. Výsledky marketingového šetření ukázaly, že čeští zákazníci by ale si přáli jít ještě dál. Téměř třetina z nich (32 %) by ocenila obchody ve stylu Amazon Go, kde člověk nakoupí a zaplatí pouhým příchodem a uložením zboží do vozíku či tašky, tedy bez nutnosti pokladen.

To potvrzují i výsledky letošního letního průzkumu společnosti Mastercard. Pro nakupující je podle něj nejdůležitější hlavně úspora času, který lidé musí v obchodech strávit, a proto před dlouhou frontou u standardních pokladen dva z pěti oslovených raději zvolí pokladnu, kde se obslouží sami.

PSALI JSME:
Obchody bez pokladen. Ahold spustil v Nizozemsku novinku pro rychlý nákup

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.