Češi by nejvíce uvítali obchody bez pokladen

Aktuální marketingové šetření společnosti Enehano Solutions, která se specializuje na digitální transformaci firem, mezi více než 500 tuzemskými respondenty ukázalo, že Češi stojí o inovace služeb souvisejících s digitalizací či automatizací. Alespoň některé z nových řešení ze světa by uvítalo téměř 80 procent z nich.
Pro nakupující je nejdůležitější úspora času, a proto dva z pěti raději zvolí pokladnu, kde se obslouží sami. Ilustrační foto: Depositphotos.comPro nakupující je nejdůležitější úspora času, a proto dva z pěti raději zvolí pokladnu, kde se obslouží sami. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Přestože poslední rok výrazně zrychlil digitalizaci a automatizaci služeb poskytovaných tuzemskými firmami zákazníkům, za hranicemi jsou pořád v mnoha ohledech o kus dál. Z řešení, která ve světě už fungují, ale k nám se ještě ve větší míře nedostala, by Češi podle „průzkumu“ uvítali nejvíce obchody bez pokladen.

Skenování zboží mobilem ve spojení se samoobslužnými pokladnami, které využívá v obchodních řetězcích stále více lidí, se těší stále větší popularitě. Výsledky marketingového šetření ukázaly, že čeští zákazníci by ale si přáli jít ještě dál. Téměř třetina z nich (32 %) by ocenila obchody ve stylu Amazon Go, kde člověk nakoupí a zaplatí pouhým příchodem a uložením zboží do vozíku či tašky, tedy bez nutnosti pokladen.

To potvrzují i výsledky letošního letního průzkumu společnosti Mastercard. Pro nakupující je podle něj nejdůležitější hlavně úspora času, který lidé musí v obchodech strávit, a proto před dlouhou frontou u standardních pokladen dva z pěti oslovených raději zvolí pokladnu, kde se obslouží sami.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB