Přestože poslední rok výrazně zrychlil digitalizaci a automatizaci služeb poskytovaných tuzemskými firmami zákazníkům, za hranicemi jsou pořád v mnoha ohledech o kus dál. Z řešení, která ve světě už fungují, ale k nám se ještě ve větší míře nedostala, by Češi podle „průzkumu“ uvítali nejvíce obchody bez pokladen.
Skenování zboží mobilem ve spojení se samoobslužnými pokladnami, které využívá v obchodních řetězcích stále více lidí, se těší stále větší popularitě. Výsledky marketingového šetření ukázaly, že čeští zákazníci by ale si přáli jít ještě dál. Téměř třetina z nich (32 %) by ocenila obchody ve stylu Amazon Go, kde člověk nakoupí a zaplatí pouhým příchodem a uložením zboží do vozíku či tašky, tedy bez nutnosti pokladen.
To potvrzují i výsledky letošního letního průzkumu společnosti Mastercard. Pro nakupující je podle něj nejdůležitější hlavně úspora času, který lidé musí v obchodech strávit, a proto před dlouhou frontou u standardních pokladen dva z pěti oslovených raději zvolí pokladnu, kde se obslouží sami.