Češi investují do nákupu ojetin na splátky stále vyšší částky

Čeští řidiči využívají příznivé ekonomické situace, rostoucích platů a také širokých možností financování k pořízení lepšího automobilu, než jaký by si pořídili ještě před několika lety. Za pět let vzrostla průměrná cena ojetého vozu financovaného z úvěru téměř o polovinu, a to na 260 tisíc korun. Zvýšila se také velikost akontace, tedy podíl ceny vozu zaplaceného přímo kupujícím, a to o 37 %. Vyplynulo to z analýzy prodejů největšího prodejce ojetých vozů AAA AUTO, který patří do skupiny AURES Holdings.

Průměrná cena ojetého vozu pořizovaného na úvěr je 258 863 Kč. Pokud ji srovnáme s cenou před pěti lety, je to téměř padesátiprocentní nárůst. V případě zánovních aut, která charakterizuje nízký kilometrový nájezd i věk, je tento nárůst mírnější, ovšem pořád představuje zhruba třetinový cenový rozdíl. Zatím co před pěti lety byla průměrná cena zánovního vozu financovaného na úvěr 301 165 Kč, dnes to je 405 092 Kč.

Každým rokem také roste výše úvěru, který si řidiči na ojetá auta berou. Zatím co v roce 2014 byla průměrná výše úvěru 130 128 Kč, dnes to je 192 919 Kč. Ještě vyšší úvěrovou částku si jsou kupující ochotni vzít na zánovní automobily, a to letos v průměrné výši 286 903 Kč, což je o 40 % více než v roce 2014. „V obou případech roste také výše akontace. Za posledních pět let vzrostla o více než třicet sedm procent v případě ojetých automobilů a o dvacet dva procent u zánovních. Svědčí to o lepší finanční kondici a odpovědnosti české populace. Ta sice na úvěr kupuje dražší auta, ale také je na začátku ochotna složit podstatně větší platbu v hotovosti,“ vysvětluje generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Kupující se díky dobré ekonomické situaci a rostoucím příjmům nebojí investovat do dražších vozů. „U zákazníků nehraje prim jen nízká cena vozu, ale kladou důraz i na jejich bezpečnost. Řeší více stáří a kilometrový nájezd, proto se také stále častěji rozhodují pro zánovní automobily, které jsou trendem posledních několika let. Letos ve srovnání s celým rokem 2014 vzrostl trojnásobně počet zákazníků, kteří využili financování zánovních aut, a to ještě ani nemáme konec roku. Je to skutečně velmi vysoké číslo, které je kromě jiného způsobeno také širokými možnostmi financování v konkurenceschopných nabídkách u nových aut. Naší výhodou je, že si u nás zákazníci mohou automobil nejen vybrat, ale i pojistit či zafinancovat,“ vysvětluje Topolová. „Při nákupu zánovního vozu mohou lidé navíc oproti novému ušetřit až 40 % ceny,“ doplňuje.

Výše měsíční splátky, kterou řidiči platí v průměru za ojetý automobil na úvěr, je aktuálně 3 813 Kč. U zánovních aut je splátka v průměru 4 536 Kč. Průměrná doba financování je pět a půl roku u starších ojetých aut a šest let u zánovních.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.