bool(false)

Češi jsou se svou hlavní bankou spokojeni, 7 z 10 o její změně neuvažuje

Se svou hlavní bankou je spokojeno 79 % respondentů. Pohledem indexu CSI (Customer Satisfaction Index) je úroveň spokojenosti téměř stejná jako v loňském roce, kdy index dosáhl hodnoty 83 bodů. Oproti roku 2015 se jedná o nárůst o dva body. Na 68 % dotazovaných v posledním roce o změně své hlavní banky neuvažovalo. Ze 32 % respondentů, kteří o změně hlavní banky uvažovali, svou banku změnila jen 4 %. Ukázal to průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).

Nejsilnějším motivátorem spokojenosti zůstává důvěryhodnost českých bank

Největší vliv na spokojenost lidí s bankou má důvěryhodnost, plnění slibů, které banka dala, a vstřícnost personálu, ale také poskytovaná kvalita služeb, silné zázemí a stabilita. „Nedůležitější je pro klienty důvěryhodnost banky a plnění slibů. Velkou roli hraje také silné zázemí a stabilita banky. Všechny tyto atributy se pohybovaly kolem čísla 9 na desetibodové stupnici. Mezi 8 a 9 body ohodnotili respondenti také úroveň internetového bankovnictví, poskytovanou kvalitu služeb, profesionalitu bankéřů a dostupnost služeb,“ vysvětluje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA, a dodává, že panuje shoda mezi tím, co lidé říkají, a tím, jak se chovají.

O změně banky Češi příliš neuvažují

Více než dvě třetiny klientů (68 %) v posledním roce ani neuvažovalo, že by změnili svoji hlavní banku, nebo že by začali využívat ještě další bankovní ústav. Ze zmíněných dvou třetin byl u 36 % důvodem nedostatek času, 18 % odpovědělo, že obecně rozdíly mezi bankami nejsou veliké, desetinu klientů dokázala jejich stávající banka motivovat tak, aby u ní zůstali, 4 % nenašla lepší nabídku a 20 % měla jiné důvody.

„Oproti minulému roku se však zvýšil počet těch, kteří se obávají, že přejít k jiné bance by bylo příliš složité. Zatímco loni takto odpovědělo 5 % respondentů, letos to bylo 12 %. Důvodem je pravděpodobně skutečnost, že povědomí o již několik let fungujícím Kodexu mobility ČBA ještě není tak rozšířené, jak jsme doposud vnímali.“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Štěpánek a dodává, že pomocí Kodexu je pro klienty změna banky rychlá a snadná, protože banky vyřeší veškeré administrativní záležitosti samy mezi sebou.

I když necelá třetina klientů (32 %) o změně hlavní banky v posledních 12 měsících sice uvažovala, naprostá většina z nich (67 %) neudělala nic. K faktické změně se odhodlala pouze 4 % klientů a 29 % si ke své hlavní bance založilo účet ještě u další. „Více o změně banky uvažovali muži, dále klienti ve středním věku a s vysokoškolským vzděláním,“ doplňuje Jana Hamanová, ředitelka výzkumné agentury SC&C.

Snížit nebo zcela zrušit poplatky

„Pokud by lidé mohli na produktech své hlavní banky něco změnit, doporučili by nejčastěji snížit či zcela zrušit poplatky. Změnu poplatkové politiky zmiňovali respondenti především u velkých bank. Naopak u malých bank by Češi rádi měli k dispozici více bankomatů. Jako čtvrtou zásadní změnu by respondenti uvítali zvýšení úroků u spořicích účtů,“ vysvětluje Jana Hamanová. „Poskytování kvalitních služeb je pro banky spojeno s nemalými investicemi. Přesto jsou bankovní poplatky v České republice na základě mezinárodních srovnání spíše pod evropským průměrem. Také se drží trend jejich neustálého snižování, a to díky konkurenci, která je na bankovním trhu stále velice vysoká. A pokud jde o úroky, jejich úroveň je závislá na ceně peněz na finančním trhu, a ta je na rekordně nízké úrovni,“ doplňuje Pavel Štěpánek.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

UNIQA slaví čtvrtstoletí svého působení na českém pojistném trhu

V těchto dnech uplynulo právě 25 let od založení Česko-rakouské pojišťovny „na zelené louce“. Za jejím zrodem stál zejména zájem největší rakouské pojišťovny Bundesländer proniknout co nejdříve na trhy východní Evropy po změnách, které přinesl rok 1989. Bundesländer byl hlavní složkou pozdějšího evropského …

Nejčtenější

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …

Příští sčítání lidu chceme udělat co nejkomfortnější, říká statistik Robert Šanda

Rozhovor
Zapojit se do sčítání v roce 2021 bude mnohem jednodušší. Kromě toho, že si občané budou moci vybrat, jakou formou budou vyplňovat sčítací formuláře, nebudou o sobě muset uvádět citlivé údaje. „Například nebudeme nic zjišťovat o příjmech, majetku nebo zdravotním stavu,“ vysvětluje Robert Šanda, ředitel odboru statistiky obyvatelstva ČSÚ (Český statistický úřad).
Rolovat nahoru