Češi o multibankovní mobilní aplikace příliš zájem nemají. Každý druhý se k jejich využívání staví spíše negativně.

Podle marketingového výzkumu Equa bank realizovaného výzkumnou agenturou STEM / MARK se každý druhý Čech staví negativně k možnosti využívat tzv. multibankovní mobilní aplikace. Ty umožňují ovládat více účtů vedených u více bank prostřednictvím jedné aplikace na mobilním zařízení. Pouze třetina Čechů se využívání multibankovní aplikace nebrání. Dalších 9 % respondentů na to nemá jasný názor a neví, zda by multibankovní mobilní aplikaci využilo.

Průzkum ukázal, že hlavní důvodem nezájmu o využívání multibankovních aplikací je především jejich nepotřebnost a obava z úniku dat. Každý druhý dotazovaný tvrdí, že o tuto aplikaci nemá zájem, protože ji nepotřebuje, třetina respondentů se pak bojí úniku osobních dat, komentuje výsledky průzkumu Ondřej Hák, ředitel produktů a rozvoje obchodu retailového bankovnictví Equa bank.

Kromě nepotřebnosti a strachu z úniku dat se Češi při užívání multibankovních aplikací obávají, aby banky mezi sebou nesdílely informace o jejich transakcích (22 %), nebo obecně osobní údaje, které by pak využívaly k oslovování v rámci marketingových kampaní a k nabízení dalších produktů a služeb, o které klienti nemají zájem (16 %).

Graf: Důvody nezájmu o multibankovní aplikaci

Pokud by lidé přeci jen multibankovní aplikaci využili, tak jednoznačně preferují (60 %), aby to byla aplikace jejich hlavní banky. Jen velmi malé procento respondentů (12 %) by dalo přednost multibankovní aplikaci od nezávislé instituce a 27 % respondentů by si pak dokázalo představit, že by využívali multibankovní aplikaci od jiné než od své hlavní banky.

Velké rezervy Češi také prokázali u zájmu o samotné bankovní aplikace pro chytré telefony a další mobilní zařízení. Ovládání svého bankovního účtu prostřednictvím mobilní aplikace využívá necelá polovina klientů českých bank. Zde už ale narážíme na odlišné přístupy klientů jednotlivých bank. Například u nás využívá mobilní bankovnictví každý druhý klient, což ve srovnání s ostatními bankami představuje nadprůměr,“ doplnil Ondřej Hák.

Klienti, kteří mobilní bankovnictví využívají, oceňují především rychlost (44 %) a dostupnost – mají svou banku a účet vždy a všude po ruce (43 %). 32 % klientů pak oceňuje neustálý přehled o svých financích.

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Jak vytvořit efektivní digitální pracoviště?

Právě probíhající pandemie onemocnění Covid-19 tvrdě zasáhla globální ekonomiku a podnikatelský sektor. Mnohé firmy byly z ničeho nic nuceny hledat odpovědi na nové a nepředvídatelné překážky a spousta z nich se …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru