Češi pochybují o označení BIO a fair trade. Až 80 % si ale myslí, že značkám lež stejně projde

Téměř polovina Čechů věří, že výrobky jsou záměrně vyráběny tak, aby se po skončení záruční lhůty pokazily (42 %), stejně tak, že BIO certifikáty uvedené na obalu nejsou pravdivé (58 %). Vyplynulo to ze společného průzkumu agentur NMS Market Research a PR.Konektor. Podobně jako BIO značky dopadlo neslavně i označení fair trade, kterému nevěří 56 % dotázaných. Až 80 procent lidí si navíc myslí, že značkám projde, když zákazníkům neříkají pravdu, jinak je ale důvěra ve značky obecně vysoká (67 %). Podle Rostislava Starého z agentury Konektor Social, potvrzují výsledky nutnost pracovat dlouhodobě s reputací značky.

Obecně se ale důvěra lidí ve značky za posledních pět let příliš nezměnila, tak to alespoň uvedlo 42 procent ze všech dotázaných, u čtvrtiny pak dokonce vzrostla. Nejvíce důvěřujeme značkám z oblasti domácích spotřebičů (81 %), automobilového průmyslu (80 %) a elektroniky (77 %). U posledně jmenovaných důvěra zákazníků neklesá ani po mediálně známých kauzách (Apple za sebou skandál se snižováním výkonosti iPhonů a největší konkurent Samsung problémy se vznícením baterií u svého modelu Note 7).

„Elektronika a automobilový průmysl se mohou zdát jako neotřesitelné oblasti – i přes jeden z největších skandálů historie automobilismu ve formě Dieselgate automobilkám věří drtivá většina z nás. Stejně je to s Applem a kauzou, že cíleně zpomaluje starší iPhony, ale i tak jich prodá rekordní množství kusů. Tyto značky dlouhodobě pracují na své image, kterou otřese opravdu máloco. Ne každý brand však volí podobný přístup, ne každý brand tak má šanci být vnímaný jako důvěryhodný leader, kontroverzní publicitě navzdory,“ uvedl Starý. „Příkladem nám může být třeba Bubble Tea a kauza se složením jejich nápojů. Sázka na prakticky jedinou formu budování brandu skrze influencery se nakonec ukázala být ne příliš šťastnou cestou a značka tím silně utrpěla,“ vysvětluje Starý. U respondentů se po kauze vztah ke značce zhoršil (31 %), výrobky omezilo nebo úplně přestalo nakupovat 30 % dotázaných.

Dodržování férových pravidel patří mezi další oblasti, ve kterých Češi značkám příliš nevěří. Například tomu, že brandy dodržují zásady společenské odpovědnosti (CSR programy) nedůvěřuje 63 procent z dotázaných. Více než polovina respondentů (58 %) nevěří u výrobků označení BIO, podobně to dopadlo i s na obalu uvedenými fair-trade zásadami, kterým nevěří 56 procent Čechů.

Češi ale podle průzkumu na značky přehnaně netrpí. Výběr mezi nimi je pro lidi důležitý zejména v případě větších investic. „Pro zákazníky je rozhodování mezi značkami vůbec nejdůležitější při výběru automobilů, kde hraje brand klíčovou roli pro 35 procent dotázaných, u bankovních institucí jsme na 33 procentech. To potvrzuje, že se lidé u dlouhodobějších investic více zaměřují na známé značky, které jim evokují kvalitu,“ říká Kamil Kunc, Client Service Manager agentury NMS Market Research. Poměrně překvapivým zjištěním je, že pro 32 procent lidí není značka důležitá při výběru oblečení,“ dodává.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Nejčastěji škodí voda. Češi podceňují pojištění svých domovů

Analýza
Podpisem pojistné smlouvy považujeme věc za uzavřenou na mnoho let. Tak vypadá klasický scénář spojený s pojištěním nemovitosti a domácnosti. Češi zapomínají své pojistné smlouvy pravidelně kontrolovat, čímž riskují, že pojistné částky po čase již nemusí stačit na krytí případných škod. Jak tedy správně pojistit svůj domov a kdy pojistnou smlouvu aktualizovat?

Investice s vůní benzínu

Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více lidí, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru