Češi se vrátili do hospod. Na čepované

Češi na čepované pivo nezanevřeli, ba právě naopak. Plzeňský Prazdroj hlásí za letošní červen, kdy se služby po protikoronavirových opatřeních opět otevřely, výrazný růst prodejů sudového a tankového piva oproti loňsku. A to i přesto, že letos zatím panovalo celkově horší počasí, než jaké bylo loni touto dobou.
Lidé loni utratili za čepované pivo o šest miliard korun méně. Pivovarníci hovoří o nejhorším roce, který za působení své profesi zažili. Ilustrační foto: Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj informoval, že prodeje čepovaných piv z produkce v měsíci červnu v meziročním srovnání narostly o 18 procent. Podmínky přitom byly v meziročním srovnání stejné – jak v červnu 2020, tak i letos už byly po celý měsíc otevřené zahrádky i vnitřní prostory restaurací.

Srovnání s dalšími tuzemskými pivovary redakce FAEI.cz nemá k dispozici, neboť informace neposkytly.

Podle studie Centra ekonomických a tržních analýz (CETA) představuje čepované pivo zhruba třetinu tržeb restauračních zařízení.

V Prazdroji předpokládají, že během letních měsíců návštěvnost hospod a restaurací ještě vzroste, a to zvláště v oblíbených výletních destinacích.

Jednak tomu napomohou dovolené, které budou letos Češi nejspíše podobně jako loni trávit v tuzemsku častěji než v předcovidových letech, a pak také touha lidí se po několika měsíčním lockdownu opět setkávat.

„Skoro na každé pracovní schůzce si teď vychutnávám točené nealkoholické pivo s ovocnou příchutí,“ sdělil redakci FAEI.cz pražský podnikatel Jiří, který by se za pivaře rozhodně neoznačil.

Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje, naší redakci potvrdil, že letos silně roste kategorie hostů, kteří si oblíbili čepované pivo bez alkoholu. Jeho červnové prodeje prý v meziročním srovnání vzrostly více než o polovinu.

PSALI JSME:
Nabídka nealko piv pro řidiče je široká, ale každého zaujmout nemusí

Podle Mráze je letos pivovar o čtyři procenta nad prodeji v dosud rekordním roce 2019, kdy bylo celý červen krásné letní počasí. Jasně se tak prý ukazuje, jak moc se lidé po dlouhých měsících na popovídání s přáteli u čepovaného piva těšili a neodrazuje je ani střídání počasí, přičemž jako první se do hospod vrátili štamgasti.

Největší zájem je podle obchodního ředitele pivovaru o posezení na venkovních zahrádkách. A proto právě do nich směřuje velká část letošních investic Prazdroje na podporu hospod a restaurací. Jen letos na jejich vybavení pivovar vyčlenil dalších 100 milionů korun.

PSALI JSME:
Funguje víc zahrádek než před rokem, ale chybí personál. Servírky i kuchaři hledají větší jistotu

Pivovar tak pokračuje v pomoci svým odběratelům během koronavirové krize, které zatím ve všech covidových vlnách podpořil celkovou částkou přes 600 milionů korun. O tom, že je podpora účinná, svědčí i fakt, že, nyní Prazdroj zaváží pivo do většího počtu podniků, než loni. A to i přesto, že malá část provozů ukončila v souvislosti s již déle než rok trvající krizí a omezením v gastru svou činnost.

Lidé loni utratili za čepované pivo o šest miliard korun méně. Pivovarníci hovoří o nejhorším roce, který za působení své profesi zažili. K částce došla studie Centra ekonomických a tržních analýz (CETA). Do analýzy ovšem autoři nezapočítali tržby minipivovarů, takže suma může být ještě o desetinu vyšší. Studie rovněž nezahrnuje ztráty v době, kdy mohly být hospody a restaurace otevřené.

PSALI JSME:
Účet za pandemii: Čepované pivo je šest miliard v mínusu

Zavřít reklamu ×
  1. Češi jsou ostudou celé Evropy! Akorát chlastat pivo a nic nedělat. Já piju pouze víno ve velmi malém množství a to pouze víno z Moldavie. Podporuji chudý stát,který má jedno z nejlepších vín na světě.

  2. Když jsem se ptal našeho hostinského, jak to jde s kšeftem, tak mi řekl, že bídně. Návštěvnost má poloviční oproti období před covidem. Nad vodou se drží díky tomu, že hospoda je v jeho vlastnictví, je bez dluhů a že jeho hospoda je v okolí vyhlášenou díky chutným meníčkám za 89 korun, které vaří dva druhy od pondělka do pátku a v sobotu a neděli po jednom. Navíc mu pomáhá ještě to, že obědy od něj denně odebírá místní domov důchodců. Lidi se naučili scházet se po zahradách a garážích. Sami si pořídili výčepní zařízení a kupují si soudky na víkendy. Další si kupují lahváče, plasťáky. Vyjde to mnohem levněji než si dát čepované v hospodě.

Napsat komentář: Pavel Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB