Češi si při vaření rádi nechají poradit. Vydělat na tom mohou i prodejci

Až třetinu lidí při nákupu potravin ovlivní doporučení známých osobností a kuchařů. Při vaření se jimi inspirují téměř tři čtvrtiny Čechů a Češek. Data vyplývají z průzkumu KPMG Nákupní zvyklosti.

Stále více Čechů přiznává, že se nechávají při nákupu potravin inspirovat osobnostmi z  gastronomické scény. Připouští to třetina dotázaných, výrazně pak v této skupině převládají ženy. Pětina naopak jakýkoliv vliv odmítá, jsou to nejčastěji vysokoškolsky vzdělaní muži. Co se týče samotného vaření, alespoň někdy se známými kuchaři či kuchařkami řídí 73 % dotazovaných, čtvrtina podle nich vaří často nebo občas.

Superstar českého vaření je Zdeněk Pohlreich

V otázce konkrétních oblíbenců žebříček popularity ovládl Zdeněk Pohlreich, kterého spontánně zmínilo 61 % lidí, s velkým odstupem ho následuje duo Kluci v akci (14 %) a Jiří Babica (11 %) s  kuchařem Láďou Hruškou (9 %). Stoupá zájem o foodblogy, v žebříčku se objevily například blogy My cooking diary nebo Kitchenette. U zahraničních kuchařů se překvapení nekoná – nejoblíbenější je známý kuchař Jamie Oliver.

Brandované recepty mají své příznivce

Nadpoloviční většinu respondentů zajímají také magazíny, pořady nebo stránky o vaření vytvářené prodejci potravin. Příznivce mají spíše mezi ženami (57 % vs. 45 % mužů) a lidmi s nižšími příjmy. Mezi respondenty, kteří si musí vystačit s částkou do 6 000 Kč čistého měsíčně, zájem uvedly dvě třetiny, v nejvyšší příjmové kategorii nad 30 000 Kč to jsou pouze dvě pětiny. Věk, vzdělání nebo velikost místa podle průzkumu nerozhodují.

„Magazíny či weby prodejců potravin dnes dosahují dobré úrovně, mnohdy si nezadají s ‚nebrandovanými‘ kuchařkami. Lidé umí ocenit kvalitní obsah, tím spíš, když je k dispozici zdarma,“ dodává Karel Růžička, partner KPMG odpovědný za sektor nápojářství a potravinářství.

O průzkumu:

Šestý ročník průzkumu společnosti KPMG Česká republika Nákupní zvyklosti v České republice provedla nezávislá výzkumná agentura Data Collect. Sběr dat probíhal on-line formou ve dnech 31. května 2018 až 5. června 2018 mezi 1 000 respondenty v reprezentativním zastoupení podle věku a  kraje. Ve vzorku bylo 70 % zastoupení žen a 30 % mužů. Dotazovaní byli ti, kteří rozhodují o nákupech potravin pro domácnost.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Společnost Philip Morris International představila novou generaci zařízení IQOS

Společnost Philip Morris International Inc. („PMI“), světový lídr inovací a vědy v oblasti bezdýmných tabákových výrobků, dnes představila novou generaci zařízení IQOS. Nový IQOS 3 a IQOS 3 MULTI zohledňuje ohlasy a zkušenosti spotřebitelů s výrobkem a přináší lepší konstrukci, design a například jednodušší …

Polovina Čechů plánuje změny v bydlení

Koupě bytu či domu, rekonstrukce nebo pořízení nemovitosti vhodné k pronájmu v současné době řeší 49 % Čechů. Podle výsledků průzkumu NMS Research Market pro Raiffeisen stavební spořitelnu lidé přitom nejčastěji plánují rekonstrukci stávajícího domova, na kterou se chytá každý druhý z nich, 39 % potom zvažuje …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru