Češi si zvykli na nealko pivo. Pijí ho spíše muži a nejčastěji doma

Spotřeba piva v České republice sice klesá, nealko piva a radlery se ale těší čím dál větší oblibě. Alespoň někdy si otevře „pito“ polovina Čechů a Češek. Vyplývá to ze závěrů šestého ročníku průzkumu KPMG Nákupní zvyklosti v České republice. Po nealko pivu častěji sáhnou muži (62 % z nich vs. 47 % žen). Obvykle ho pijí doma (35 % respondentů), čtvrtina Čechů si ho objedná na akcích. Dalších 15 % ho kupuje pro jiné, i když mu sami neholdují.

„Životní styl Čechů a Češek se mění, jsme aktivní, více se zajímáme o své zdraví. Během sportu nebo při náročném dni tak mnoho z nás dá přednost nealkoholickému před klasickým pivem,“ vysvětluje rostoucí oblibu Karel Růžička, partner KPMG Česká republika odpovědný za služby pro potravinářství a nápojářství.

Radlery na vzestupu

Nejen nealkoholická piva, ale také radlery si získaly české spotřebitele. Pije je prakticky stejný podíl mužů a žen (48 % vs. 47 %). Na akcích si ho kupuje pětina respondentů, domů si je nosí 34 % Čechů a Češek, dalších 13 % je kupuje pro jiné.

Jejich obliba klesá s narůstajícím věkem. Pije je přes polovina respondentů ve věku do 44 let, ve věkové kategorii 45 až 54 let už však jde o 43 % a v kategorii 55 až 64 let dokonce jen 28 %.

Piva s příchutí chutnají zejména mladým a ženám

Průzkum ukázal, že nealko piva s příchutí chutnají zejména ženám (85 % vs. 70 % mužů) a mladým lidem (9 z 10 respondentů v nejmladší kategorii). S rostoucím věkem ovšem tento podíl klesá, ve věku 55 až 64 let si ochucené pivo rádo dá jen 38 % lidí.

Nejoblíbenější příchutí je ovocný mix (61 %), dále jeden druh ovoce (58 %), na třetí místo Češi umístili mix ovoce a jiné příchuti (46 %). Čím mladší je respondent, tím více příchutí mu chutná. Naopak lidé ve věku 55 až 64 let žádné preference nemají (44 % až 46 % u všech kategorií).

Do pivoték zajdeme pro nealko jen výjimečně

Naprostá většina respondentů (93 %) kupuje nealko piva a radlery v hypermarketech, supermarketech a diskontních prodejnách, přibližně čtvrtina pak v maloobchodních prodejnách. Specializované kamenné prodejny, pivotéky nebo e-shopy jsou okrajovou záležitostí, chodí tam pouze mladší generace a obyvatelé velkoměst (6 % z nich).

Šestý ročník průzkumu společnosti KPMG Česká republika Nákupní zvyklosti v České republice provedla nezávislá výzkumná agentura Data Collect. Sběr dat probíhal on-line formou ve dnech 31. května 2018 až 5. června 2018 mezi 1 000 respondenty v reprezentativním zastoupení podle věku a kraje. Ve vzorku bylo 70 % zastoupení žen a 30 % mužů. Dotazovaní byli ti, kteří rozhodují o nákupech potravin pro domácnost.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Atopická dermatitida není pouhá vyrážka

Startující projekt zaměřený na podporu osvěty o atopické dermatitidě upozorňuje na tíživé životní situace lidí s výskytem tohoto chronického onemocnění. Prostřednictvím krátkých videí se široká veřejnost seznámí se …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru