Češi si zvykli na nealko pivo. Pijí ho spíše muži a nejčastěji doma

Spotřeba piva v České republice sice klesá, nealko piva a radlery se ale těší čím dál větší oblibě. Alespoň někdy si otevře „pito“ polovina Čechů a Češek. Vyplývá to ze závěrů šestého ročníku průzkumu KPMG Nákupní zvyklosti v České republice. Po nealko pivu častěji sáhnou muži (62 % z nich vs. 47 % žen). Obvykle ho pijí doma (35 % respondentů), čtvrtina Čechů si ho objedná na akcích. Dalších 15 % ho kupuje pro jiné, i když mu sami neholdují.

„Životní styl Čechů a Češek se mění, jsme aktivní, více se zajímáme o své zdraví. Během sportu nebo při náročném dni tak mnoho z nás dá přednost nealkoholickému před klasickým pivem,“ vysvětluje rostoucí oblibu Karel Růžička, partner KPMG Česká republika odpovědný za služby pro potravinářství a nápojářství.

Radlery na vzestupu

Nejen nealkoholická piva, ale také radlery si získaly české spotřebitele. Pije je prakticky stejný podíl mužů a žen (48 % vs. 47 %). Na akcích si ho kupuje pětina respondentů, domů si je nosí 34 % Čechů a Češek, dalších 13 % je kupuje pro jiné.

Jejich obliba klesá s narůstajícím věkem. Pije je přes polovina respondentů ve věku do 44 let, ve věkové kategorii 45 až 54 let už však jde o 43 % a v kategorii 55 až 64 let dokonce jen 28 %.

Piva s příchutí chutnají zejména mladým a ženám

Průzkum ukázal, že nealko piva s příchutí chutnají zejména ženám (85 % vs. 70 % mužů) a mladým lidem (9 z 10 respondentů v nejmladší kategorii). S rostoucím věkem ovšem tento podíl klesá, ve věku 55 až 64 let si ochucené pivo rádo dá jen 38 % lidí.

Nejoblíbenější příchutí je ovocný mix (61 %), dále jeden druh ovoce (58 %), na třetí místo Češi umístili mix ovoce a jiné příchuti (46 %). Čím mladší je respondent, tím více příchutí mu chutná. Naopak lidé ve věku 55 až 64 let žádné preference nemají (44 % až 46 % u všech kategorií).

Do pivoték zajdeme pro nealko jen výjimečně

Naprostá většina respondentů (93 %) kupuje nealko piva a radlery v hypermarketech, supermarketech a diskontních prodejnách, přibližně čtvrtina pak v maloobchodních prodejnách. Specializované kamenné prodejny, pivotéky nebo e-shopy jsou okrajovou záležitostí, chodí tam pouze mladší generace a obyvatelé velkoměst (6 % z nich).

Šestý ročník průzkumu společnosti KPMG Česká republika Nákupní zvyklosti v České republice provedla nezávislá výzkumná agentura Data Collect. Sběr dat probíhal on-line formou ve dnech 31. května 2018 až 5. června 2018 mezi 1 000 respondenty v reprezentativním zastoupení podle věku a kraje. Ve vzorku bylo 70 % zastoupení žen a 30 % mužů. Dotazovaní byli ti, kteří rozhodují o nákupech potravin pro domácnost.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.