Česká pošta zruší přes dva tisíce pracovních míst. Podniku to prospěje, bude lépe čelit výzvám doby

Názor
Zrušení více než dvou tisíc pracovních míst ve státním podniku Česká pošta je krokem správným směrem. Zdá se, že nejde o žádný nahodilý děj, vyvolaný okamžitou situací, ale o výsledek širší, promyšlenější a dlouhodobější koncepce, který souvisí s tím, že podnik pod současným vedením lépe než dříve reaguje na výzvy doby.
Ilustrační foto: FAEI.cz

Mezi ně patří nutnost zavádění moderních technologií a postupů a flexibilnější reakce na technologické změny, zejména pak na nástup on-line komunikace. Tomuto nástupu předchozí managementy podniku nedokázaly uspokojivě čelit, natož jej pak využít ke svému prospěchu.

Důležité je, aby propuštění zhruba 1500 zaměstnanců, k němuž se Česká pošta uchýlí, proběhlo sociálně citlivě, neboť příští rok bude obecně na trhu práce v ČR nejnáročnějším minimálně od roku 2013. Lze proto vítat, že propuštěným zaměstnancům nabídne podnik rekvalifikaci.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank a člen Národní ekonomické rady vlády (NERV)
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Česká pošta letos vyhlíží nejnižší zisk v historii. Koncem 90. let vydělávala hodně přes miliardu

Zavřít reklamu ×
  1. Stát už měl tento stále krachující nesmysl dávno prodat.Hlavně,že Sportka kde proteče každý rok čtvrt bilionu korun je už dávno prodaná.

  2. Podniku by spíše prospělo, kdyby vyházel přebytečné a předražené manažery, kteří vymýšlejí nesmysly a v životě za přepážkou neseděli, ani nerozváželi balíky. To by se nejvíce ušetřilo. Už teď pošta nestíhá, mají nedostatek praocovníků za přepážkami, takže se plní fronty a pošťačky pak ani nemají čas si v klidu odejít na oběd nebo na záchod, protože lidi jsou pak hned hnusní, že má pošta otevřená 2 přepážky a z toho se ještě jedna rozhodne dočasně zavřít. To ale není bohužel vina zaměstnanců, ale vina pošty. Stejně tak se mnozí diví, že někteří pošťáci vůbec nezvoní a někteří nevhodí do schránky ani lístek o uložení zásilky na poštu. Ano, někteří na to kašlou, protože je v té práci nic nemotivuje, ale jsou i tací, kteří jednoduše nestíhají, protože mají obrovský rajon rozvozů a na centrále musí být s autem přesně na čas, pokud ne, hned jim to strhávají z variabilní složky platu. Takže ono je třeba se na to dívat z různých úhlů pohledu. Kdyby naopak vyházeli manažery, tak mají více peněz pro řadové zaměstnance, kteří by logicky byli více motivováni dělat svou práci lépe a neutíkali by jinam. Dost často je pošta pouze přechodná stanice pro zaměstnance, kteří jinou práci nesehnali, takže jakmile se tu ohřejí, tak jdou jinam. A koho ze stálých zaměstnanců baví co 2 měsíce někoho zaučovat a k tomu zvládnout bezchyby svou práci a prodat x pojištění, aby jim ještě pošta nesebrala variabilní složku mzdy? Asi nikoho, že? A jak to vím? Vím to proto, že má mamka tam asi rok dělala, takže to mám z první ruky. Děsná zodpovědnost a peníze žádné. Vymýšlejí se nesmyslné prodejní kvóty na losy, stavební spoření, pojištění, běžné účty a na knížky, propisky, kalendáře, které máte třeba hned vedle přepážky v Globusu za 1/3 cenu. Jak asi tedy můžete klienty přimět, aby si ten kalendář koupili u vás? To by byli padlí na hlavu. Místo toho, aby se pošta zaměřovala na kvalitu služeb a spokojenost zákazníků, na svou primární činnost doručování a odesílání pošty, tak vymýšlí business plán na prodeji všeho možného.

  3. Do puntiku souhlasim se Simonou. Na poste pracuju jako dorucovatelka. Kazd, rok prijde zvetseni rajonu. Takze kdyz pridaji penize, pridaji take praci. Takze realne se nic nemeni. Letos ale penize nepridaji, ale maopak uberou penize za tzv“rozebirky“. To znamena kdyz ostatni roznaseji navic za chybejici kolegy. Coz je 90% roku. Ted se lide propusti, rajony zvetsi a tim se zvetsi i rozebirky. Jsme vetsinou zeny stredniho a vyssiho veku a jsme k smrti vycerpane. A do toho presne vecna buzerace kvuli prodeji aliancnich partneru. A navic zavadeni vecnych zmen, birokracie,statistiky. Vse co jen zdrzuje od nasi prace. Posta si neumi zamestnance udrzet a motivovat. A bohuzel ne to doplaceji zase jen zamestnanci

  4. Pošta je neseriozní se, vším všudy !!Mám jen a ,jen špatné zkušenosti a stálo mě to, již tisíce !!

Napsat komentář: Simona Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.