Česká spořitelna má vážný reputační problém: Klienty, které před rokem prodala Bohemia Energy

Česká spořitelna, jedna z největších tuzemských bank, se kvůli své obchodní strategii stala součástí kauzy Bohemia Energy. Tato skupina, zahrnující i další dodavatele, před pár dny oznámila, že na českém trhu s energiemi končí. Před rokem ale Bohemia Energy od „Spořky“ koupila dceřinou společnost Energie ČS s několika desetitisíci odběratelů elektřiny a plynu.
Česká spořitelna má vážný reputační problém: Klienty, které před rokem prodala Bohemia Energy. Ilustrační foto: FAEI.cz

Banka ještě před rokem svým klientům nabízela prostřednictvím své dceřiné společnosti Energie ČS plyn a elektřinu, ale v té době už firmu prodávala společnosti Europe Easy Energy ze skupiny Bohemia Energy. Ta před pár dny oznámila, že končí. Bavíme se o cca 65 tisících odběratelů elektřiny a plynu, kteří se s dodávkami energií původně svěřili do péče České spořitelny.

Podle informací zaměstnanců banky, kteří pochopitelně chtějí zůstat v anonymitě, nyní Česká spořitelna řeší vážný interní problém, který by mohl vážně poškodit reputaci banky. Háček je totiž v tom, že součástí dohody o prodeji firmy bylo to, že Energie ČS bude pod novým majitelem nadále fungovat pod stejným jménem i značkou.

A že Česká spořitelna s ní bude i nadále spolupracovat a že Energie ČS s novým vlastníkem bude pro klienty banky zajišťovat cenově výhodné dodávky energií. „Finanční poradenství klientům a pomoc s úsporou nákladů je součástí strategického poradenského konceptu Moje zdravé finance,“ uvedla banka před rokem v tiskové zprávě. To, že Energie ČS změnila majitele, tak její zákazníci – klienti banky – vůbec nemuseli zaregistrovat.

PSALI JSME:
Po Bohemia Energy zůstane škoda nejspíše v řádu miliard. Další krachy nelze vyloučit

Pro Spořitelnu to znělo jako dobrý plán, prodat firmu a mít její byznys stále k dispozici. Tedy až do chvíle, než Bohemia Energy oznámila svůj konec. V aktuálním sdělení veřejnosti banka, jak informoval její mluvčí Filip Hrubý, uvádí: „Jsme připraveni poskytnout radu a pomoc všem klientům naší bývalé dceřiné společnosti Energie ČS, která je nyní dceřinou společností Bohemia Energy.“

„Klienti Energie ČS nás mohou kontaktovat na speciální lince 800 960 960. Začínáme také s obvoláváním klientů Energie ČS, kteří realizují platby za energie z účtů u České spořitelny, abychom jim pomohli s nastavením plateb novému dodavateli energií,“ doplnil.

Bylo by zajímavé zjistit, kolik z klientů společnosti Energie ČS – ke konci srpna letošního roku podle OTE dodávala elektřinu 46 tisícům odběratelů a plyn 19 tisícům – vědělo, že už letos neodebírají „spořitelní“ elektřinu a plyn. Jenže, ruku na srdce, reálně to zjistit nelze. Nicméně banka na svých stránkách stále nabízí příběhy Blanky a Katky, které se společností Energie ČS ušetřily…

PSALI JSME:
Bohemia Energy končí. Domácnosti ale bez energií nezůstanou

Zavřít reklamu ×
  1. Jedna zajímavost. Po našem zjištění, že Energie ČS má něco společného s Bohemie Energy jsme učinili telefonický dotaz a byli ujištěni, že se nás to nijak nedotkne a spolupráce je víceméně formální. Dodavatele jsme nezměnili a teď máme problém si někoho najít a Energie ČS je v pohodě. Není toto také trochu praktika šmejdů, jenom pod křídly „zavedené firmy“ ? Komu se tedy dá věřit?

    • A to na mne dnes v George bankovnictví vyskočila zpráva, že připravují finanční pomoc pro klienty Energie ČS. Doufám, že to nemyslí tak, že si vezmeme na elektřinu úvěr s tučným úrokem.

    • Rakouský šmejd Erste a jeho český pucflek CS se zachovali hanebně. To, že kapitálově někdo vstoupí do firmy nemusí klienty zajímat. Jenže slušný dodavatel své klienty informuje o tom, že jde do insolvence a to u skupiny finanční síly Erste nikdo nečeká. Po krachu BE jsem se pro jistotu podíval na web Energie CS a užasle jsem četl, že oni nic to Bohemia energy. Nesolidnost Erste by měla být zákazníky potrestána.

    • Pokud bych věděla, že Energie ČS je dcerou Bohemia Energy, okamžitě bych energie převedla jinam. S Bohemia Energy jsem nikdy nechtěla mít nic společného. Mnohokrát mně telefonicky obtěžovali, takže jsem si jejich tel. čísla v mobilu vyblokovala. Teď mám jako všichni ostatní problém nejen s dodávkou elekřiny a plynu, ale i se zrušením SIPO u České pošty, která mi to dne 14.10. odmítla provést.

    • Pokud bych věděla, že Energie ČS je dcera Bohemia Energy tak bych okamžitě odešla. S Bohemia Energy jsem nechtěla nikdy mít něco společného. Telefonicky mnohokrát obtěžovali, všude s nimi byl problém. A teď je problém se zrušením SIPO, kde jsou nastaveny zálohy na plyn a elektřinu a Česká pošta nechce tyto platby zrušit a ani nechce zrušit celé SIPO, resp. zruší, pokud si odhlásim rozhlasové a televizní poplatky, což je protizákonné. Tak jsem zrušila inkaso SIPO u spořitelny a změnila placení tel. a rozhlasových poplatků. Samozřejmě problém je nyní uzavřít smlouvu s EON a Innogy, od kterých jsem cca před 2 lety odešla. Spořitelanse prý sanží získat výhodnější podmínky pro zákazníky Energie ČS, ale bezvýsledně.

  2. mě o tom prý informovali dopisem který poslali obyčejnou zásilkou dne 23. 7. 2021 samozřejmě že jsem žádný nedostal….i kdyby mi přišel bylo by to pozdě….spořitelna v brzké době příde o jednoho zákazníka

    • Česká spořitelna se zachovala kraje nesolidně. Předvedl jsem své rodiče od Bohemia Energy, do které se dostali díky šmejdům. Předvedl jsem je na Energie ČS, která se díky zázemí České spořitelny jevila jako solidní. Bohužel se ale zachovali jako šmejdi nejhoršího kalibru. Předvedli mě rodiče zase k nim …

      • Mám stejnou zkušenost, Česká spořitelna se zařadila k energetickým šmejdům. Jestli bude patřit k bankovním šmejdům je teď jen na ní.

      • Dopadla jsem úplně stejně. Nikdo mne neinformoval, že Energie ČS byla prodána. Při přestupu k Energii ČS jsem byla informována, že je to jejich produkt. Vůbec mne nepadlo, že naletím i ČS spořitelny. A co nyní. Ty ceníky jsou šílené jak ty DPI, tak ty produkty které pro tyto postižené klienty připravily ostatní firmy.

        • Využila jsem Službu moje zdravé finance, kde to nabízeli jako svůj produkt. O změně mne nikdo neinformoval. Srpnové vyúčtování je pod jejich hlavičkou. Ani ve snu mne nenapadlo, že je to jinak. Teď mám problém hlavně s 80ti letymi rodiči, kteří na mne převedli dům a já abych měla všechno u jednoho dodavatele jsem si pěkně zavařila. Ach jo…

    • Dostala jsem v červenci 2021 email, kde píší o strategickém partnerství atd., pak něco o tom, že vlastníkem se stala nějaká Euro…….. ale už v prosinci roku 2020? Jak to bude super atd. Ale, že to je dcera Bohemia Energy ani zmínka. Naprosto zavádějící a ani bych nestihla změnit dodavatele. Skutečně jednání šmejdů.

    • Měl jsem bohužel několik odbernych míst a dopis nedorazil ani jeden. Chapu to jako snahu prodej ututlat. U Bohemky bych dobrovolně nebyl z důvodu špatne zkušenosti v rodině.

  3. Mia
    No já právě včera díky SMS, jsem zjistila, že mám problém. Vůbec jsem netušila, že Energie ČS má jiného majitele. No hlavně, že mám „zdravé finance“ :O(((

  4. V loni asi v září mi smlouvu zařizovala Pí Kýhosová a to už věděla že je to prodané BE . zjistil jsem to ve čtvrtek v 14.55 kdy mi přišla sms . Mají o zákazníka méně . Jsou to podvodníci

    • A vy dneska víte které společnosti komu patří?? Komu třeba patří společnost Innogy, E on, MND, Pražská plynárenská?? On vám to někdo při podpisu smlouvy sdělil?? Co vím tak před podpisem vaší smlouvy s Energií ČS ještě nebylo rozhodnuto ke komu vůbec tato společnost přejde.. Takže si myslím, že vám to opravdu sdělit nemohla..

  5. já zase odebírala plyn i elektřinu od Europa Easy Energy a také jsem s překvapením zjistila, že patříme pod BE. Ani nás o tomto spojení neinformovali

  6. „Jsme připraveni poskytnout radu a pomoc všem klientům naší bývalé dceřiné společnosti Energie ČS, která je nyní dceřinou společností Bohemia Energy.“…Ha..ha…a ta rada bude „přejděte k jinému dodavateli“, – určo na to vyčlení nějakého specialistu s platem 50 000,- Kč, ale lidi budou stejně nadávat těm za přepážkou, kteří jsou neustále nuceni vedením prodávat nesmyslné produkty.

    • Bohužel jsem se taky před pár lety nechal ukecat k energii ČS, ale že nás takhle podrazí jsem netušil, zvažuji
      celkový odchod od této společnosti.

  7. Tu soudružku z EČS, co mi před lety nabízela levnou energii, jsem odmítnul, protože přímo od zdroje jsem měl energii levnější. A teď jsem se dozvěděl, odkud má BE moje „počítačem generované“ tel. číslo, na které mě opakovaně otravovali svými nabídkami na zboží, které neměli. Podvod jako ze žurnálu a PČR nic.

  8. NA CO SE MŮŽETE TĚŠIT

    Již brzy se podíváte do nového zákaznického portálu, který můžete využít např. k žádosti o úpravu záloh, hlášení samoodečtů a mnoho dalšího.
    Dále Vám představíme nové produkty a služby. Za zmínku stojí např. služba Zelený certifikát, díky které získáte elektřinu z obnovitelných zdrojů energie.
    Toto je email z 16.7.
    Takže se těším jak budu mít zelenou energii se tření ebenove tyče liščím ocasem. Neboť buď nesvítíme vůbec, nebo jen chvilku protože na to nebudeme mít

    • Ještě letos v červnu nám náš osobní bankéř doporučil přechod k Energie ČS. Jednání proběhlo v prostorách České spořitelny. Naprostá ztráta důvěry!

    • Ceska sporitelna jednoznacne podvedla sve klienty,jeste at me zkusi neco nabidnout,nejlepe od ni odejit, timto pristupem ztratila na duvere a ta jejich pomoc k prechodu na jineho dodavatele energii je jenom akademicka,tady mas nabidku a ber nebo nech byt,zadna snaha o nejake zvyhodneni.Pro me jedno velke zklamani a naprosta ztrata duvery v tuto instituci.

    • nesouhlasím s vámi, lidé České spořitelně věřili, tohle není o volbě, ale o podvodu na klientech

  9. Kdo za to může, jsou jejich manažeři. Takže bych se otočil tímto směrem a všem manažerům bych dal vysokou pokutu. Protože s určitostí, když prostředkovali plyn a elektřinu, tak za to manažeři dostali určitě vysoké odměny. Tak by za toto měli nyní dostat vysoké pokuty.

  10. Já od spořitelny odešel už před léty a přestaly mi na ůčtě mizet peníze za poplatky. Český je jen název, jinak je to zahraniční vydřiduch

    • Děs, běs banka. Dinosaurus, spadla jsem pod ně díky fúzy s WSPK. Založili mi drahý b.účet bez mého vědomí, obyčejní prodavači nevýhodných produktů. V nutí Vám i punčocháče, jen aby udělali s klientem obchod.

  11. Tato banka mě za můj život vždy jen okradla ať už to bylo na nesmyslných bankovních poplatcích a nebo když mě přeprodali jako klient EnergieČS bankrotující Bohemia Energy.OD ČESKÉ SPOŘITELNY UŽ NIKDY NIC-BANDA PODVODNÍKŮ!

  12. Toto není u spořky nic výiíměčného, že vás prodají jiné společnosti. Mám s tím osobně zkušenosti. V minulosti jsem si u spořky sjednal zákonné pojištění na auto. Asi za dva roky mě se zákoným pojištěním „spořka prodala“ Kooperativě. A další příklad: Sjednal jsem si u spořky životní pojištění Flexi a taky po nějakém roce jsem byl s pojištěním „prodán“ Kooperativě. Takže příběh s EnergieČS není jediný a takhle se spořka chová běžně. Hlavně co nejvyšší zisk.

  13. … Česká spořitelna největší šmejd mezi bankami, teď pomůžou klientům s převodem plateb,to si téměř každý umí udělat sám,ale jak pomůžou, zejména starším lidem, kteří jim důvěřovali…
    Zaměstnanci mají nadstandardní platy, prémie,za to že své klienty prodávají jiným firmám…
    CS už nikdy,jen rodiče se nám nepodařilo přemluvit ať u nich skončí, teď litují…

  14. ČS je zajímavá jen okrajově, ale majitel krachující firmy je se svými miliardami v pohodě a dál úspěšně podniká. Kolik asi za tu dobu vydělal? To je odpovědný kapitalista?

  15. Jsem naprosto zklamaná z přístupu ČS. Že jsem spadla do tohoto problému jsem se dozvěděla z jejich sms až 15.10. Vůbec jsem netušila, že nás prodali. Jak si načítám zpětné informace z různých zdrojů, zjistila jsem, že mne finanční poradkyně nalákala do Energií ČS dva měsíce po té, co vyšel článek, že se jim nedaří prosadit na energetickém trhu a uvažují o prodeji. Takže toto považuji za podvodné chování a hodlám to ještě řešit. Zatím jsem zrušila u ČS produkty, na kterých nejsem závislá a postupně se porozhlédnu, kam všechny finance převedu. Nikdy jsem nevyhledávala výhodnější nabídky, vždy jsem dávala přednost institucím, kam přijdete a vyřídíte si co potřebujete, zeptáte na věci, kterým nerozumíte a chápala jsem, že udržování poboček prostě něco stojí. ČS jsem důvěřovala. Zřejmě se jejich obchodní strategie začala ubírat jiným směrem. Ale měli by myslet na to, že jim ta skalní klientela brzy vymře a jim zbyde jen pošramocená pověst. No, ale to už budou mít asi dost vyděláno a na jejich zaměstnancích na pobočkách jim nezáleží. Ačkoli, třeba jim to patří za to, že lobují za produkty, které jsou před krachem. To chce mít fakt silný žaludek vážení finanční poradci na pobočkách! Že se nestydíte!

Napsat komentář: eva šustková Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.