České e-shopy poprvé před Vánoci překonaly krizi logistiky, na rozdíl od loňska vozí včas

Názor
Letošní období Vánoc bez jakýchkoliv pochyb znamená špičku pro českou e-commerce, a s tím spojené logistické služby. Tento růst je zapříčiněn nejen růstem celého e-commerce trhu. Jde především o růst na úkor tradičních, neagilních přepravců.
České e-shopy poprvé před Vánoci překonaly krizi logistiky, na rozdíl od loňska vozí včas. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Oproti předchozím rokům se však trh kupodivu zkultivoval. Reklamní kampaně (proslulým Black Friday počínaje) letos nejsou tak „uřvané“ a sezóna se zatím obešla bez negativních emocí. Lidé si postupem času zvykli řešit vánoční nákupy již od září a jednají více racionálně. Například letos díky pestré a atraktivní nabídce produktů v průběhu Black Friday si Češi „veliké“ dárky pořídili s dostatečným předstihem, což se samozřejmě pozitivně promítlo také do logistiky.

Rozměrově nejnáročnější zásilky nebrzdí drobnější dárky, které svou povahou spadají do kategorie „na poslední chvíli“. A právě moment nakupování drobných dárků ve velkém objemu je pro obchodníky díky vysoké marži menšího zboží nejziskovější. Kdo letos zvládne doručovat last-minute dárky po co možná nejdelší dobu, bude pro zákazníky představovat nejvyšší přidanou hodnotu. A to se e-shopům následně pozitivně promítne na tržbách.

Aby e-shopy byly schopny zákazníkům zajistit, a hlavně zaručit vánoční dárky do co možná nejzazšího termínu, čím dál více se spoléhají na tzv. last-mile delivery/citylogistické služby. Především u modelů logistického řetězce „sklad-výdejní místo-alternativní přepravci“ nebo „sklad e-shopu-alternativní přepravci-automatizovaný výdejní box“. V obou případech se obchodník v té největší špičce vyhne elementu tradičních přepravců a páteřní dopravu si spolehlivě obhospodařuje sám do výdejních míst, odkud si zákazníci objednají kurýrní citylogistické služby.

Autor je CEO startupu DoDo
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Jak přepravci garantují doručení do Vánoc: Pozdní dárky stihne Česká pošta i DPD, Messenger už nestíhá

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Podnikání

Podpora rozvoje elektromobility pro podnikatele

Skupina ČEZ, která provozuje nejrozšířenější síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily a zajišťuje mj. kompletní servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů podepsala, spolu se společností ČSOB …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč euro zlevňuje a americký dolar zdražuje?

Analýza
Směnný kurz české koruny je v posledních letech velmi dynamický a mění se v závislosti na několika nejdůležitějších faktorech: Úrokovém diferenciálu, ekonomická síle, politické stabilitě, tržnímu sentimentu a mezinárodnímu obchodu.