České online obchody zaspaly. Zahraniční zákazníky nelákají

Trendy nakupování se mění. Českým online obchodníkům se ale v mezinárodní konkurenci nedaří. Neumějí pracovat s platebními branami a nenabízejí své stránky v některém ze světových jazyků. Změna pracovních a společenských návyků přináší i změny v chování kupců. A ti chtějí svůj standard.
Zahraniční klientelu českých e-shopů tvoří zejména zákazníci z USA, Německa, Spojeného království, Francie a Kanady. Ilustrační foto: Pixabay

Z průzkumu společnosti PayPal, internetové platební platformy, do něhož se zapojili online spotřebitelé z 31 zemí, vyplývá, že více než polovina z nich nakupuje v zahraničí. Moderní technologie nejen umožňují porovnání konkurenčních cen, ale zpřístupní i výrobky, jež nejsou v dané zemi dostupné. Český online rybníček je ale stále Popelkou…

Dvě třetiny z nich nakoupí oblečení a obuv, více než polovina spotřební elektroniku, hračky a zboží související s koníčky. Měnící se trendy potvrzuje i Marcin Głogowski, generální manažer společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

Z porovnání prvních letošních kvartálů a roku 2016 totiž vyplývá, že došlo k téměř polovičnímu nárůstu objemu přeshraničních plateb právě skrze mezinárodní bránu PayPal.

Ekonomická konjunktura otevřela lidem i rodinám peněženky, a tak dnes více než jindy platí, že každé zboží má svého kupce.

PSALI JSME:
Osm rad, jak se nenechat napálit e-shopem

Kupci řeší měnu a bezpečnost

Studie odhaluje slabiny českých obchodníků, jež se podepisují na jejich zahraničních tržbách. Jedním z rozhodujících faktorů pro nakupování online v zahraničí je totiž pro 76 procent respondentů možnost platby v místní měně. Směnný kurz si navíc před nákupem ověřuje 62 procent z nich. Překážkou se tak stává nejen měnová konverze, ale i web v cizím jazyce, což potvrdila více než polovina účastníků výzkumu. V nelokalizovaném software totiž vidí bezpečnostní hrozbu. Jako další překážku pro nakupování v zahraničí uvádějí obavy z nedodání zboží a ze složitého procesu jeho případného vracení.

Přitom platit a přijímat platby ve více než 100 měnách je jednoduché. PayPal pro podporu českého trhu začne nabízet své služby letos i v českém jazyce. „Naším cílem je ještě více zpříjemnit služby. Velmi pozorně nasloucháme názorům zákazníků a zjišťujeme, že bez ohledu na úroveň jejich schopnosti hovořit plynule anglicky pro ně přístup k našemu obsahu v rodném jazyce znamená zjednodušení a zrychlení,“ řekl Głogowski serveru CzechCrunch.

PSALI JSME:
S nástupem technologií rozšířené reality a umělé inteligence se očekává boom nakupování módy online

Cena a zase cena

Významným hnacím motorem online obchodů je i cena. Pro 72 % respondentů je totiž rozhodující nejlepší cenová nabídka. Obchodníci se tak často předhánějí v nabízení bezkonkurenčních slev a tlačí tak své i konkurenční marže k zemi. S nákupem v zahraničí se však váže jak zvýšená administrativní zátěž, tak i povinnost platit poplatky související s nákupem v zahraniční, jako jsou například cla, poštovné, balné či daně.

„Pro české obchodníky, kteří loni prodávali do zahraničí přes PayPal, byly trhy s nejvyšším růstem Německo, Francie, Kypr, Indie, Ukrajina, Spojené království a Itálie,“ dodává Glogowski. „I když rostoucí trhy nemusí být vždy zrovna velké, svět přesto nabízí dostatečný prostor pro každého hráče.“

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Podnikání

Podpora rozvoje elektromobility pro podnikatele

Skupina ČEZ, která provozuje nejrozšířenější síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily a zajišťuje mj. kompletní servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů podepsala, spolu se společností ČSOB …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.