Situace tak do jisté míry kontrastuje se stavem v Německu, kde se sice podmínky v tamním průmyslu také zhoršují (o čemž svědčí úroveň ukazatele nižší než 50 bodů), avšak tempo jejich zhoršování už nezrychluje tak jako v Česku.
V ČR je za měsíc červen zvláště varovný nejprudší pokles nových zakázek od května 2009, tedy od doby vrcholící světové finanční krize. Na český průmysl nepříznivě doléhají faktory, které stahují dolů i průmysl německý, čili obchodní války, ať již probíhající či hrozící, ochabování evropské automobilové výroby a obecnější nejistota v mezinárodních vztazích včetně hrozby takzvaného tvrdého brexitu. V ČR jsou tak zvláště zasažena exportní a automobilová průmyslová odvětví.
Český průmysl má před sebou náročnou druhou polovinu roku. Navzdory obnovení jednání mezi USA a Čínou o obchodní úmluvě obou zemí nelze takovou dohodu očekávat dříve, než počátkem roku 2020. Do té doby bude napjatá atmosféra ve světovém obchodě pokračovat a existují značná rizika jejího dalšího zhoršení. Podmínky v tuzemském průmyslu tak i v dalších měsících roku budou vykazovat zhoršování, tj. hodnotu příslušného ukazatele společnosti Markit nižší než 50 bodů.
Autor je hlavní ekonom společnosti Czech Fund
(Redakčně upraveno)
Vubec se nedivim a bude hur, to co jsi Bruselsti urednici vymysli aby auta splnovala a tu nesmyslnou elektrifikaci !!! Nemuze to byt jinak, meli by jsme tam prijit a vyhodit je z balkonu.Vubec se nedrzi rsd odborniku, jsou namysleni ze nad ne neni.Proc namisto snizovani emisi u aut neresi emise u zaoceanskych lodi.Proc se nezameri na vahu aut, zbytecne jezdime v jednou SUV nebo MPV ktere vazi 2500 kg a ma realnou spotrebu jako ,, tank”. proc se dane neplati za vahu auta.Do mesta na nakup by stacilo pro jednu blondynu bohate msle lehke vozidlo s polovicni spotrebou.To by se emise snizili !!! Dokaze si nekdo vubec predstavit ze si koupi elektromobil a stejne tsk dslsich 500 sousedu se strjneho sidliste kde budou ty auta nabijet ? Vi vubec nekdo jsk dopadne clovek kterej si koupi na dijizdeni do prace elektromobil a bude jezdit 80 km tam a 80 zpatky po roce dojizdeni? Bude ho muset prodat , protoze kspacita baterii uz na tu vzdslenost nestaci! Kdo to auto koupi? Nejspis nikdo ani AAA auto?.Poslouchame tady nekoho kdo vydsva nesmyslne rozhodnuti a neresi nasledky!!! Lidi probudte se nebo to velice spatne zkonci.!!!
Nestojí za poklesem objednávek v některých případech i zhoršení kvality produktů subdodavatelských firem? Znám pár takových případů. Ušetří na platech, protože najmou Ukrajince a jiné bratry z Východu, ti už dávno neodvádí tak kvalitní práci, protože doba vysokoškoláků je pryč. Odešli dál na Západ. Bohužel ty „nedodělky“ pouští výstupní kontrola dál. A diví se, že jim klesají objednávky.
pryč od agentur
pryč od autovýroby
až krize udeří naplno spláčete nad výdělkem
Tohle se dalo čekat, nic netrvá věčně. A pořád se u nás rozrůstají průmyslové zóny..