Zatímco předchozí čísla už jasně naznačovala, jak se části průmyslu přestává v důsledku nižší zahraniční poptávky postupně dařit a na dráze růstu zůstaly jen některé automobilky a výrobci elektrických zařízení, říjnová data indikují, že dech dochází dokonce i automobilovému průmyslu.
Automobilový průmysl přitom nezaznamenal pouze slabý výsledek výroby (-3 %), ale i pokles nových objednávek o 2,6 %. Nové zakázky v průmyslu zaznamenávají celkový útlum zejména v důsledku slabé zahraniční poptávky a těch několik málo oborů, kterých se to netýká, nemá šanci celkové číslo nějak převálcovat.
Tuzemský průmysl se pohybuje na straně recese, a proto od něj vlastně nečekáme ani pozitivní příspěvek k růstu HDP v posledním kvartále letošního roku a vlastně ani v prvním čtvrtletí roku 2020. Ekonomika bude muset dál spoléhat především na služby, nicméně poklesu tempa se tím spíše nevyhne.
Autor je analytik Československé obchodní banky
(Redakčně upraveno)
krize vzniká tím, že se upozorňuje že se blíží, a tak se obchodníci zalekají a přestávají investovat a čekají na horší časy…které by nikdy nenastaly dokud by se o nich nepsalo v novinách, ach joo
ano nejsou tak dlouhé čekačky na nové zboží jako v minulém roce ale to neznamená, že je krize…..
Krize žádná nebude, jen se mele a kecá !
Krom toho se pořád divím, kam ta auta se vyváží a kam se to lifruje.
To jsou vlaky narvané aut a pořád to někam jede.
Lidi ve vesnicích mají staré Felicie a další vrány, nemají na nová auta a Škodovka pořád lifruje tisíce aut do zahraničí. Hlava mi to nebere.