Chorvatsko je stále nejoblíbenější dovolenková destinace Čechů

Podle statistik Chorvatského turistického sdružení (CNTB) patří Češi na šesté místo v žebříčku nejčastějších návštěvníků Chorvatska. Od počátku letošního roku do konce srpna letošního roku navštívilo Chorvatsko více než 600 tisíc Čechů. Přední místa ve srovnávací studii obsadily země s vyšším počtem obyvatel či s kratší vzdáleností od chorvatských hranic než má Česká republika.

Chorvatsko se u Čechů těší velké oblíbenosti, neboť nabízí nejen atraktivní turistické destinace a krásné pláže, ale také bezpečné zázemí pro rodiny s dětmi, bohaté možnosti kulturního vyžití a typickou jadranskou pohostinnost a to vše za přijatelných cenových podmínek.

Většina návštěvníků přijíždí z Německa, Češi jsou na šestém místě

Mezi šest zemí s největším počtem přenocování v Chorvatsku patří v období od ledna do srpna 2016 následující státy: Německo (s podílem 20,7 %), Slovinsko (s podílem 9,8 %), Rakousko (s podílem 8,1 %), Itálie (s podílem 6,9 %), Polsko (s podílem 6,7 %) a Česká republika (s podílem 6,4 %). Výsledky výzkumu potvrzují i statistiky CNTB, které ukázaly, že 59 % Čechů bylo v Chorvatsku alespoň jednou v životě, 18 % z nich dokonce čtyřikrát a vícekrát. Většina Čechů tráví svou letní dovolenou v přírodě na čerstvém vzduchu nebo se věnuje sportovním aktivitám. Více než 40 % respondentů pak tráví svůj čas u vody, ať už jde o relaxaci na pláži, koupání, potápění či vyjížďky na lodi. K vyhledávaným dovolenkovým aktivitám patří i návštěva kulturních a historických památek (31 %). Naopak večírky v nočních klubech nebo organizované zájezdy s naplánovaným programem české turisty moc nelákají. Češi podle průzkumu preferují především cenově dostupné destinace (68 %). Neméně důležitá je pro ně bezpečnost v místě pobytu (58 % dotázaných).

Ideální prázdninová destinace po celý rok

Chorvatsko překonává rekordy v počtu turistů a přenocování. To dokazuje, že je velmi žádanou turistickou destinací. Tato země má co nabídnout nejen v letních měsících, ale i po zbytek roku, ať už jde o slunné pláže a historické památky, nebo nádherné přírodní parky ve vnitrozemí. Bohatou nabídku aktivit ocenilo téměř 12,4 milionu turistů. Ti Chorvatsko navštívili v prvních osmi měsících letošního roku (od ledna do srpna 2016). To představuje nárůst o 7,1 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Turisté využívají nepřeberných možností, které Chorvatsko nabízí. Je totiž skvělou destinací jak pro letní, tak i pro zimní měsíce. Zatímco pobřeží Jaderského moře nabízí slunné pláže a historické památky, ve vnitrozemí najdeme množství řek, vysoké hory a národní parky, jejichž krásná krajina láká zejména turisty, kteří touží po dobrodružství.

Turisté preferují pláže před horami

Turisté nejčastěji strávili dovolenou v jadranském regionu, jehož podíl na celkové návštěvnosti dosahuje 89,3 %. Do této pobřežní oblasti vycestovalo 11 059 242 turistů a patří tak stále k nejoblíbenějšímu regionu v Chorvatsku. Jedním z nejnavštěvovanějších míst je Istrie s podílem 25,1 %, kam zavítalo 3,1 milionu turistů. Dalšími populárními destinacemi chorvatského pobřeží jsou Split a Primorje. Do chorvatského vnitrozemí pak zavítalo celkem 1 320 225 turistů. Do Záhřebu vyrazilo na výlet v období od ledna do srpna letošního roku 739 231 turistů.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Stravenkové karty chce přes polovinu lidí, počet uživatelů roste

Popularita elektronických stravenek v Česku prudce roste. Zatímco před třemi lety podle průzkumů společnosti Mastercard usilovalo o stravenkovou kartu pouze pět procent lidí, nyní by ji namísto papírových stravenek chtělo plných 58 procent Čechů. Výrazně přitom roste i počet reálných uživatelů karet. Jen jejich …

Češi investují do nákupu ojetin na splátky stále vyšší částky

Čeští řidiči využívají příznivé ekonomické situace, rostoucích platů a také širokých možností financování k pořízení lepšího automobilu, než jaký by si pořídili ještě před několika lety. Za pět let vzrostla průměrná cena ojetého vozu financovaného z úvěru téměř o polovinu, a to na 260 tisíc korun. Zvýšila se také …

Infolinka ČSOB umí nově komunikovat i s neslyšícími

Infolinka ČSOB umí nově komunikovat i s osobami, které trpí vadami sluchu. Neslyšící nebo nedoslýchaví klienti mohou využít telefonický kontakt podporovaný online simultánním přepisem. Ten odstraňuje komunikační bariéru mezi klientem a operátorem linky, je časově vysoce efektivní a zajišťuje klientovi rovnoprávný …

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru