Chuť Čechů měnit zaměstnání roste

Z nejnovějšího globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad vyplynulo, že v uplynulých šesti měsících změnilo práci 15 % Čechů a zhruba čtvrtina lidí si aktuálně novou práci buď aktivně hledá, nebo se po zajímavých pracovních příležitostech u jiného zaměstnavatele poohlíží. To je o 5 procentních bodů více než v předcházejícím období. Nejčastěji měnili zaměstnavatele lidé pracující v sektoru zemědělství, lesnictví a rybářství a v sektoru hotelnictví a stravování, který je již tradičně oborem s nejvyšší mírou fluktuace zaměstnanců.

Z průzkumu dále vyplynulo, že se stávajícím zaměstnavatelem je spokojeno 62 % českých zaměstnanců, ovšem jen 15 % z nich je spokojeno velmi. Nespokojenost vyjádřilo 10 % respondentů.

Kdo změnil zaměstnavatele a proč?

Během posledního půl roku vyměnilo zaměstnavatele 15 % lidí. Míra fluktuace byla vyšší u mužů (17,3 %) než u žen (11,8 %). Nejvyšší podíl těch, kteří měnili práci (28 %), připadá tradičně na nejmladší kategorii zaměstnanců ve věku 18 až 24 let a na věkovou kategorii 25 – 34 let (17 %). S rostoucím věkem míra fluktuace zaměstnanců klesá, ale v kategorii nejstarších zaměstnanců 55-67 let opět stoupá na téměř 14 %. „U této věkové kategorie však jde při změnách zaměstnavatele o jiné důvody, než u mladších ročníků. Často jde například o menší fyzickou námahu,“ komentuje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad, a dodává: „I když je nezaměstnanost na rekordně nízkých hodnotách, stále platí, že generace 55 + nehledá práci zrovna snadno.“ Jako nejčastější důvod pro změnu zaměstnavatele uvedli respondenti průzkumu získání lepších podmínek (31 %), nespokojenost se stávajícím zaměstnavatelem (27 %), a osobní důvody (21 %). Co se týče oborů, tak k největší fluktuaci zaměstnanců a změnám zaměstnavatele došlo v sektoru zemědělství, lesnictví a rybářství.

Kdo hledá novou práci?

Nové zaměstnání v současné době hledají nejčastěji lidé z automobilového průmyslu a letectví (51 %), z oboru velkoobchodní a maloobchodní distribuce (44 %), z oblasti výroby potravinářských výrobků (43 %) a opět již tradičně z oblasti hotelnictví a stravování (35 %). Nejčastěji si hledají novou práci nejmladší zaměstnanci ve věku 18 – 24 let s nižším a středním vzděláním, podíl mužů a žen je téměř vyrovnaný. „Po klidném prázdninovém období vidíme poslední dny zesílenou aktivitu uchazečů o práci. Intenzivněji pročítají pracovní nabídky a hlásí se na jednotlivé inzerované pozice. Dá se tedy předpokládat, že podzim bude ve znamení ještě významnějších posunů na trhu práce, než jak tomu bylo na jaře,“ doplňuje Alžběta Honsová.

O průzkumu Workmonitor společnosti Randstad:

Průzkum Workmonitor společnosti Randstad byl poprvé publikován v Nizozemsku v roce 2003, následovalo jeho uvedení v Německu a nyní již zahrnuje 34 zemí po celém světě. Pokrývá Evropu, Asii i Ameriku. Randstad Workmonitor vychází čtyřikrát do roka a jeho výsledky odráží lokální i globální trendy v oblasti mobility. Ty je možné díky pravidelnosti průzkumu sledovat v průběhu času. Workmonitor Mobility Index měří postoj a očekávání zaměstnanců z hlediska změny zaměstnavatele nebo práce v průběhu následujících šesti měsíců. Kromě mobility sleduje spokojenost zaměstnanců a jejich osobní motivaci. Součástí každého průzkumu je i sada tematických otázek, které zkoumají současné trendy. Výsledná data tak poskytují komplexní vhled do aktuální situace na trhu práce. Kvantitativní studie je prováděna prostřednictvím on-line dotazníku u populace ve věku 18-65 let, pracující minimálně 24 hodin týdně v placeném zaměstnání (nezahrnuje osoby samostatně výdělečně činné). Minimální velikost zkoumaného vzorku je 400 respondentů za každou zemi, pro průzkum je využíván Survey Sampling International (SSI) panel. Dotazování pro tuto druhou vlnu Randstad Workmonitor průzkumu 2018 proběhlo v období od 23. dubna do 14. května 2018.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Vyplatí se investovat do pojištění zaměřeného pouze na ženy?

Existuje celá řada různých druhů pojištění. Od těch, které si zakládá převážná část lidí, jako je pojištění úrazové nebo životní, až po celé spektrum pojištění různých specifických nešťastných událostí. Lidé chápou důležitost pojistky, která jim dá potřebnou jistotu, žít jaksi uvolněně a s klidem. V životě ženy …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru