Čtvrtina Čechů má do budoucna zájem o bezkontaktní nálepky a platby mobilem

Při nákupech využívá většina českých zákazníků platbu bezkontaktní kartou, v kamenných prodejnách ji používá 84 % lidí, téměř tři čtvrtiny nakupujících (73 %) pak kartou alespoň někdy platí i své nákupy na internetu. Mezi uživateli si stále větší oblibu postupně získávají i bezkontaktní platební nálepky a mobilní aplikace NFC, která funguje jako bezkontaktní karta v telefonu. Zájem o ně do budoucna projevila čtvrtina Čechů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Mastercard u příležitosti vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku 2016.

Dříve běžné způsoby platby v hotovosti či klasickou platební kartou v Česku stále častěji ustupují bezkontaktním platbám, zejména kvůli pohodlí a rychlosti transakce. Bezkontaktní platby vedou mezi moderními platebními metodami, v kamenných obchodech jimi platí 8 z 10 Čechů (viz graf 1), stále více lidí sahá i po dalších alternativních metodách bezkontaktních plateb.

Na oblibě mezi zákazníky postupně získávají bezkontaktní platební nálepky, které lze nalepit například na kryt telefonu a tím je mít neustále při sobě bez nutnosti nosit kartu. Pro své nákupy je již nyní využívá každý osmý Čech (12 %). Prostřednictvím aplikace NFC, kterou již standardně podporuje většina moderních chytrých telefonů, platí 4 % nakupujících. Tato aplikace umožňuje propojit mobilní telefon s bankovním účtem a telefon pak lze využívat jako bezkontaktní platební kartu. „Tyto metody chytrých plateb mají do budoucna velký potenciál. Průzkum ukázal, že jak bezkontaktní platební nálepky, tak i mobilní NFC aplikace plánuje pro platby v kamenných prodejnách začít používat čtvrtina Čechů,“ říká Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader (viz graf 2). NFC platby jsou dostupné na běžných operačních systémech mobilních telefonů (iOs, Android, Windows) a jsou nezávislé na mobilním operátorovi.

V internetových nákupech vedou karty

Značného pokroku v rychlosti a pohodlí plateb doznaly i nákupy na internetu. Dříve bylo běžné za nákupy na internetu platit dopředu převodem, což často zabralo i několik dní. Díky dnes dostupným možnostem však zákazníkovi trvá částku uhradit jen pár minut, což se příznivě podepisuje na rychlosti doručení jeho zásilky. Nejrozšířenější je mezi Čechy platba kartou, objednávky na internetu jí alespoň někdy platí tři čtvrtiny lidí (73 %). Každý druhý (49 %) pak tuto variantu volí pro většinu svých nákupů. O něco méně časté jsou online platební aplikace, jako Masterpass či PayPal – běžně je využívá každý pátý Čech (19 %), dalších 31 % spíše výjimečně. Využití platebních aplikací je velmi výrazně spojeno s mladšími lidmi, vyšším vzděláním i příjmem.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Tiskové zprávy

Hodnocení ČNB českou veřejností

Ve dnech 1. – 8. 2. 2018 STEM provedl pro Českou národní banku průzkum veřejného mínění, který se zaměřil na názory občanů na ČNB. Reprezentativní soubor obyvatel ČR starších 18 let byl na základě kvótního výběru zkoumán kombinací technik PAPI a CAPI. V osobních rozhovorech bylo dotázáno 1028 osob starších 18 let.

Výsledek BNP Paribas Cardif pojišťovny za rok 2017. Výrazné zlepšení výsledků

Loňský kalendářní rok byl pro společnost BNP Paribas Cardif Pojišťovnu velice úspěšný. Čistý zisk pojišťovny v minulém roce zaznamenal nárůst o 26 % oproti roku 2016. V roce 2017 společnost dosáhla čistého zisku 168 milionů Kč oproti 133 milionům v roce 2016. Celkově společnost předepsala pojistné ve výši 2 262 …

Air Products míří na Mars

Spolupráce společnosti Air Products a americké kosmické agentury NASA trvá už neuvěřitelných šedesát let. Ani nejnovější mise NASA k Marsu nazvaná InSight, která odstartovala 5. května z Vandenbergovy letecké základny v Kalifornii, se nemohla obejít bez významné účasti tohoto chemického koncernu.

Nejčtenější

Ve zkušební době se o důvody výpovědi starat nemusíte

Poradna
Vypadá to, že jste dostali práci snů, ale nakonec se ukáže, že ten sen skončil dřív, než pořádně začal. Vlastně už po pár týdnech, hned ve zkušební době. Ta má sloužit k tomu, aby se zaměstnavatel i zaměstnanec poznali a prakticky kdykoli v jejím průběhu se mohli rozhodnout, zda má smysl ve spolupráci pokračovat.
Rolovat nahoru