Čtvrtina Čechů má do budoucna zájem o bezkontaktní nálepky a platby mobilem

Při nákupech využívá většina českých zákazníků platbu bezkontaktní kartou, v kamenných prodejnách ji používá 84 % lidí, téměř tři čtvrtiny nakupujících (73 %) pak kartou alespoň někdy platí i své nákupy na internetu. Mezi uživateli si stále větší oblibu postupně získávají i bezkontaktní platební nálepky a mobilní aplikace NFC, která funguje jako bezkontaktní karta v telefonu. Zájem o ně do budoucna projevila čtvrtina Čechů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Mastercard u příležitosti vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku 2016.

Dříve běžné způsoby platby v hotovosti či klasickou platební kartou v Česku stále častěji ustupují bezkontaktním platbám, zejména kvůli pohodlí a rychlosti transakce. Bezkontaktní platby vedou mezi moderními platebními metodami, v kamenných obchodech jimi platí 8 z 10 Čechů (viz graf 1), stále více lidí sahá i po dalších alternativních metodách bezkontaktních plateb.

Na oblibě mezi zákazníky postupně získávají bezkontaktní platební nálepky, které lze nalepit například na kryt telefonu a tím je mít neustále při sobě bez nutnosti nosit kartu. Pro své nákupy je již nyní využívá každý osmý Čech (12 %). Prostřednictvím aplikace NFC, kterou již standardně podporuje většina moderních chytrých telefonů, platí 4 % nakupujících. Tato aplikace umožňuje propojit mobilní telefon s bankovním účtem a telefon pak lze využívat jako bezkontaktní platební kartu. „Tyto metody chytrých plateb mají do budoucna velký potenciál. Průzkum ukázal, že jak bezkontaktní platební nálepky, tak i mobilní NFC aplikace plánuje pro platby v kamenných prodejnách začít používat čtvrtina Čechů,“ říká Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader (viz graf 2). NFC platby jsou dostupné na běžných operačních systémech mobilních telefonů (iOs, Android, Windows) a jsou nezávislé na mobilním operátorovi.

V internetových nákupech vedou karty

Značného pokroku v rychlosti a pohodlí plateb doznaly i nákupy na internetu. Dříve bylo běžné za nákupy na internetu platit dopředu převodem, což často zabralo i několik dní. Díky dnes dostupným možnostem však zákazníkovi trvá částku uhradit jen pár minut, což se příznivě podepisuje na rychlosti doručení jeho zásilky. Nejrozšířenější je mezi Čechy platba kartou, objednávky na internetu jí alespoň někdy platí tři čtvrtiny lidí (73 %). Každý druhý (49 %) pak tuto variantu volí pro většinu svých nákupů. O něco méně časté jsou online platební aplikace, jako Masterpass či PayPal – běžně je využívá každý pátý Čech (19 %), dalších 31 % spíše výjimečně. Využití platebních aplikací je velmi výrazně spojeno s mladšími lidmi, vyšším vzděláním i příjmem.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

84 % Čechů má ve své domácnosti auto

Počet aut v Česku stále roste. Podle statistik Ministerstva dopravy u nás jen za minulý rok přibylo 230 tisíc osobních automobilů. Z průzkumu pro úvěrovou společnost PROFI CREDIT vyplývá, že alespoň jeden automobil má ve své domácnosti 84 % Čechů. 30 % z nich financovalo jeho nákup půjčkou.

Nízká nezaměstnanost brzdí rozvoj firem

76 procent českých exportérů vnímá jako bariéru v rozvoji podnikání současnou nízkou nezaměstnanost. Společnosti na tuto situaci reagovaly nebo plánují reagovat cíleným zaměstnáváním cizinců (63 procent) a více jak polovina  firem bude řešit tuto situaci robotizací. 6 procent českých firem některé …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru