„Díky, že můžem volit“ apeluje na mladé voliče

Mají potenciál být nejen slyšet, ale i rozhodnout volby. Tak lze stručně popsat generaci mladých lidí ve věku 18-29 let, kteří ovšem dle průzkumů nejsou dostatečně motivováni k volbám dorazit. To se od dubna snaží měnit nově vzniklá platforma Díky, že můžem volit, která pod hlavičkou spolku Díky, že můžem sdružuje 18 organizací a institucí, a také ambasadory z řad influencerů a známých osobností.
Projekt Díky, že můžem volit sdružuje 18 organizací a tvoří jedinečnou platformu od mladých pro mladé. Zdroj: Díky, že můžem volit

Jejich cílem je z věkové skupiny 18-29 let udělat nejaktivnější demokracii podporující voličskou generaci. Pár dní před volbami do Evropského parlamentu, v úterý 28. května, spouští digitální spot nazvaný Díky, že můžem volit.

Ten bude doplněn vizuálem, který bude platforma šířit na sociálních sítích, ve veřejném prostoru i na Tinderu. Komunikační koncept a kreativu připravil spolek ve spolupráci s marketingovou agenturou werk.camp.

Za kreativním konceptem spotu i komunikačního vizuálu stojí marketingová agentura werk.camp, která ke spolupráci přizvala režiséra Ondřeje Kudynu a kameramana Tomáše Šťastného.

„Při kreativním procesu jsme vycházeli z předvolebních průzkumů agentury STEM a přímého dotazování cílové skupiny. Z dat nám vyplynulo, že mladí lidé mají pocit, že jejich hlas politici ignorují a myslí si, že by Evropské unie měla lépe reagovat na jejich názory a potřeby. Právě jim chceme kampaní ukázat, že i jejich volba je výsada, kterou na většině míst na světě lidé vůbec nemají.

Jejich volba má přímý dopad na směřování Evropy,“ okomentoval ideu videospotu ředitel reklamní agentury werk.camp Martin Přikryl a  dodal „Tým Díky, že můžem měl kampaň skvěle promyšlenou a vážíme si toho, že jsme se mohli stát součástí jejich projektu a pomoct aktivovat mladé voliče i prvovoliče. Máme ze spolupráce obrovskou radost.“

„U cílové skupiny mladých voličů od 18 do 29 let pozorujeme přirozenou náklonnost k Evropské unii, ale nejde rozhodně o nekritickou podporu. Mladé v Česku je třeba k volbám motivovat formou a tématy, která jsou jim blízké. Kampaň Díky, že můžem bere tato specifika v úvahu a nebojí se mluvit způsobem a jazykem, který u cílové skupinu může rezonovat,“ doplňuje Filip Hanka, projektový ředitel agentury STEM.

Natálie Malcová, kreativní manažerka spolku Díky, že můžem, o jejich aktivitě říká „Celá kampaň Díky, že můžem volit je postavena na zábavném a edukativním obsahu, který má svou variabilitou a množstvím komunikačních kanálů velký potenciál zaujmout různorodou skupinu mladých voličů.

Celá první fáze kampaně sloužila nejen k edukaci, ale také k budování komunity. Nyní, dva týdny před volbami, vrcholí hlavním videospotem a horkou fází kampaně, jejíž myšlenka je jasná – Evropská unie jako místo, kde můžeme dělat volby, které jinde na světě dělat nemůžou.“

Digitální spot doplní také on-linová a outdoorová statická kampaň. Ve veřejném prostoru bude kampaň k vidění po celé České republice, a to například v městské hromadné dopravě v Olomouci, na billboardech v Brně a Plzni nebo prostřednictvím guerillového vylepování dobrovolníků ve všech ostatních městech a vesnicích. Do marketingového mixu se spolek Díky, že můžem rozhodl zapojit také on-line seznamovací aplikaci Tinder.

Kampaň k Evropským volbám odstartovala na webových stránkách volby.dikyzemuzemvolit.cz ve čtvrtek 4. dubna. Platforma mladé voliče a prvovoliče oslovila například na sítích spolku Díky, že můžem zábavnými a edukativními videi, ve kterých představitelé generace Z a mileniálů spolu s vybranými ambasadory glosují témata spojená s Evropskou unií.

Středobodem videí jsou nejčastější otázky k tematice Evropské unie vyhledávané na Googlu. Dalším video speciálem jsou Argumenty k sobotní polévce, ve kterých herci Pavel Nečas, Zuzana Skálová, Matyáš Chochola a Dominika Damborská zasazují fakta o Evropské unii do kontextu.

Radio Wave téma voleb přiblížilo sérií tří debat v podcastu Studovna, který vyjel za mladými lidmi a studenty přímo do terénu. Youth, Speak Up! komunikují potřeby mladých voličů pomocí dat politickým představitelům.

Zavolíme! streamovalo do 160 škol po celé republice debaty s lídry kandidátek, a to jedinečnou formou – přímo od studentů pro studenty. Pomocnou ruku nerozhodnutým mladým voličům nabízí také další partner kampaně Volební kalkulačka, která byla dnes spuštěna. Spolek Díky, že můžem spolupracoval na tvorbě otázek namířených na témata, která zajímají mladé.

Partneři projektu
STEM, České zájmy v EU, Tvoříme Evropu, Zastoupení Evropské komise v České republice, Kancelář Evropského parlamentu v České republice, Asociace pro mezinárodní otázky, Český rozhlas Radio Wave, Zavolíme!, Greenpeace, Youth, Speak Up!, Politika nejen pro mladé, Názory politiků, Volební kalkulačka, Univerzita Karlova, Aliance 4EU+, Dům zahraniční spolupráce, Budějovický Majáles, Festival svobody.

Projekt finančně podporují:
Nadace Blížksobě, Pale Fire Capital, Ondřej Fryc, Dům zahraniční spolupráce.

Více o projektu
Chtějí rozhodovat o vaší budoucnosti? Rozhodněte si o ní sami. Mladá generace musí být slyšet, a to i v Evropě. Politika nemusí být vždy nudná a složitá, naopak! Můžeme díky ní měnit svět kolem nás. A začít bychom měli právě u voleb. Dejme své generaci hlas!

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB