Do datasapiens vstoupila skupina českých investorů

Do datasapiens vstupuje skupina investorů, firma chystá expanzi. Společnost datasapiens založili v roce 2015 čtyři partneři, kteří spolupracovali na rozvoji obchodní sítě Tesco v evropském regionu. Zabývá se big data analýzou a monetizací obchodních a zákaznických dat retailových řetězců. Služby společnosti jsou dnes využívány v osmi zemích, mimo Česka a Slovenska také v Maďarsku, Srbsku, Holandsku, Švýcarsku či Norsku. Mezi její klienty patří oděvní řetězec Marks and Spencer, síť benzínových stanic Shell nebo lékárny Benu. Obě strany se dohodly, že detaily finanční transakce nebudou zveřejňovat.

Klub investorů zahrnuje mimo jiné bankéře a manažera Luboše Černého, marketingového experta Petra Pištěláka, prostřednictvím investičního vehiklu Fazole Ventures také Pavla Boušku, českého miliardáře, který je známý především díky byznysu s prémiovým jídlem pro psy, ale v poslední době i investicemi do řady firem a projektů mimo tento obor.

Luboš Černý k investici říká: Datová monetizace je služba, o které v následujících letech budou muset uvažovat všechny velké řetězce, a pokračuje: V datasapiens se přitom dali dohromady lidé, kteří nově vznikajícímu oboru opravdu rozumí, z technické i byznysové stránky. Investor Petr Pištělák jej doplňuje: „Když jsem poprvé viděl, jak funguje monetizační nástroj, hned jsem věděl, že tohle má obrovský potenciál. Bylo to po dlouhé době něco skutečně nového a zajímavého.

Nově získanou investici chce firma použít především na další rozvoj stávajících produktů a expanzi obchodu. Když získáme klienta, stává se, že po čase začneme zpracovávat data i pro jeho další pobočky v Evropě,“ říká Jiří Tošovský, jeden ze zakladatelů datasapiens, a pokračuje: „A to je náš cíl. Ukázat v jedné geografické oblasti, že datová monetizace funguje skvěle a nasadit takové řešení v pobočkách klienta po celé jeho síti.

Ústředí firmy datasapiens i po investici nadále zůstává v Praze, datasapiens po této investici začne hledat posily do software engineering týmu.

Více o datasapiens na www.datasapiens.co.uk.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.