Do datasapiens vstoupila skupina českých investorů

Do datasapiens vstupuje skupina investorů, firma chystá expanzi. Společnost datasapiens založili v roce 2015 čtyři partneři, kteří spolupracovali na rozvoji obchodní sítě Tesco v evropském regionu. Zabývá se big data analýzou a monetizací obchodních a zákaznických dat retailových řetězců. Služby společnosti jsou dnes využívány v osmi zemích, mimo Česka a Slovenska také v Maďarsku, Srbsku, Holandsku, Švýcarsku či Norsku. Mezi její klienty patří oděvní řetězec Marks and Spencer, síť benzínových stanic Shell nebo lékárny Benu. Obě strany se dohodly, že detaily finanční transakce nebudou zveřejňovat.

Klub investorů zahrnuje mimo jiné bankéře a manažera Luboše Černého, marketingového experta Petra Pištěláka, prostřednictvím investičního vehiklu Fazole Ventures také Pavla Boušku, českého miliardáře, který je známý především díky byznysu s prémiovým jídlem pro psy, ale v poslední době i investicemi do řady firem a projektů mimo tento obor.

Luboš Černý k investici říká: Datová monetizace je služba, o které v následujících letech budou muset uvažovat všechny velké řetězce, a pokračuje: V datasapiens se přitom dali dohromady lidé, kteří nově vznikajícímu oboru opravdu rozumí, z technické i byznysové stránky. Investor Petr Pištělák jej doplňuje: „Když jsem poprvé viděl, jak funguje monetizační nástroj, hned jsem věděl, že tohle má obrovský potenciál. Bylo to po dlouhé době něco skutečně nového a zajímavého.

Nově získanou investici chce firma použít především na další rozvoj stávajících produktů a expanzi obchodu. Když získáme klienta, stává se, že po čase začneme zpracovávat data i pro jeho další pobočky v Evropě,“ říká Jiří Tošovský, jeden ze zakladatelů datasapiens, a pokračuje: „A to je náš cíl. Ukázat v jedné geografické oblasti, že datová monetizace funguje skvěle a nasadit takové řešení v pobočkách klienta po celé jeho síti.

Ústředí firmy datasapiens i po investici nadále zůstává v Praze, datasapiens po této investici začne hledat posily do software engineering týmu.

Více o datasapiens na www.datasapiens.co.uk.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …

Tanec a hudba: Medicína, která lidem vrací radost do života

Rozhovor
Od malička rád bavil lidi. Využil taneční průpravu a s pomocí gerontologů, lékařů a odborníků na péči a aktivizaci seniorů i zdravotně postižených vytvořil metodu EXDASE. Dnes díky ní pomáhá seniorům, lidem s demencí, ale i vozíčkářům. Za svoji metodu, která lidem vrací radost ze života, dostal Petr Veleta letos Cenu za mimořádný přínos v oboru gerontologie.
Rolovat nahoru