Do Galerie Vaňkovka letos zavítá přes 14 milionů návštěvníků. Většina pomocí MHD či pěšky

Za více než 13 let své existence zaznamenala obchodní Galerie Vaňkovka v Brně přes 180 milionů návštěvníků. Průměrně to tedy znamená 14 milionů nakupujících ročně. Tuto hranici by přitom nákupní centrum mělo překročit i v letošním roce. Největší nápor zaznamenává kolem Vánoc a o víkendech, naopak nejklidnějším období jsou letní prázdniny. Podobně se tento trend promítá i do vytíženosti parkovacích stání. Právě autem přitom do obchodního centra míří jen 40 % návštěvníků, zbylí využívají městskou hromadnou dopravu či přicházejí pěšky.

Galerie Vaňkovka Brno by měla v letošním roce překonat hranici 14 milionů návštěvníků. Mezi mimopražskými obchodními centry je tak v tomto ohledu jednoznačně nejúspěšnější. Dva týdny před koncem roku všechno nasvědčuje tomu, že bychom měli tuto metu letos překonat. Právě období adventu je v nákupním centru tradičně nejvíce hektické. Prodlužuje se i čas strávený v centru, v celoročním průměru se přitom pohybuje mezi 60 a 90 minutami,“ uvedl ředitel Galerie Vaňkovka Brno Jan Borůvka.

Podle něj lze s blížícím se Štědrým dnem každoročně sledovat postupný růst už tak vysoké návštěvnosti. „Velká část lidí stále nechává nakupování dárků na poslední chvíli. Zatímco průměrný denní počet návštěvníků se v celoročním úhrnu pohybuje okolo 40 tisíc, před Vánoci je toto číslo i dvojnásobné,“ doplnil Borůvka. Naopak nejméně hektické je zpravidla období letních měsíců. „Ukazuje se, že Brno je městem studentů. Právě ti tvoří významnou část klientely Galerie Vaňkovka, jakmile odjedou na prázdniny, na návštěvnosti se to samozřejmě projeví,“ doplnil.

Kromě předvánočního období se Galerie Vaňkovka zaplní vždy i o víkendech. Promítá se to také do vytíženosti dvoupodlažního parkoviště, které nabízí 1000 parkovacích míst. V nejvíce hektických obdobích se pravidelně pohybujeme na horní hranici jeho zaplnění,“ potvrdil Borůvka. S nástupem rezidentního parkování a ztíženými možnostmi parkování v centru ho přitom v posledních měsících tohoto roku více využívá i veřejnost, která do nákupního centra primárně nemíří.

I přes tuto skutečnost však do Galerie Vaňkovka většina návštěvníků zavítá městskou hromadnou dopravou či pěšky přímo z centra města. V úhrnu se jedná o zhruba 60 % návštěvníků. Významný podíl na tom má především výhodná poloha a dostupnost celou řadou spojů hromadné dopravy. Ve srovnání s nákupními centry, která se nacházejí na periferii, je to zásadní rozdíl.

Určitý vliv na vytíženost parkoviště v Galerii Vaňkovka mají i konkrétní dny v týdnu. „V pracovních dnech výrazně převažují návštěvníci, kteří auta nevyužívají. Často jsou to například studenti, kteří se zrovna pohybují v centru města a Galerii Vaňkovka zvolí jako místo pro občerstvení či schůzku. Naopak pro víkendy jsou více typické rodinné nákupy a tedy i větší počty automobilů, které zajistí větší komfort,“ uzavřel Borůvka.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.