Rodinný pivovar Bernard v březnu uvedl na televizní obrazovky a sociální sítě neobvykle zpracovaný a dlouhý spot Svět se zbláznil, držme se. Pivovar v něm nepropaguje žádný výrobek ani značku. „Lidé byli unavení z protiepidemických opatření a bez vyhlídek na zlepšení. Chtěli jsme jim dodat sílu a pozitivní myšlení,“ vzpomíná na motiv kampaně Tomáš Lipták.
„Dlouho po spuštění kampaně jsme dostávali skutečně stovky a stovky reakcí, pochvalných a děkovných, někdy i hodně důvěrných. Lidé psali, že jim chybí jejich blízcí, se kterými se už dlouho nemohli setkat, nebo dokonce o tom, že o ně přišli. Bylo to silné. Odhaduji, že běžně takové reakce do agentur a firem nechodí. Odezva nám násobně vracela nám energii, kterou jsme do příprav vložili,“ rekapituluje výsledky kampaně Tomáš Lipták. „Spot měl i pozitivní komerční efekt, který jsme ale nesledovali a nevyčíslovali.“
Kromě silného motivu a načasování se pivovaru vyplatila i odvaha. Spot je černobílý, dlouhý netradičních 90 vteřin, beze slov. „Prosadili jsme si dlouhou stopáž i proti dobře míněným radám zkušenějších matadorů z reklamních agentur, kteří nás přemlouvali do kratších sestřihů, klipovitosti. V tom naše sdělení ale nebylo,“ ohlíží se Tomáš Lipták.
Autorem námětu a scénáře je Jiří Mádl, který i vedl natáčení jako režisér. Spojil pět mikropříběhů, které se uzavírají v posledních okamžicích spotu. K vyprávění nebylo potřeba slov, příběhy se odehrávají pouze na podkresu melodie New Britain v provedení klavíristy Petra Maláska.
„Děkuji Jirkovi Mádlovi za skvělý nápad, se kterým jsme zcela souzněli, což byl první krok k úspěšné spolupráci. Poděkování patří i všem z realizačního týmu agentury Dawson production a kolegům z pivovaru,“ uzavírá Tomáš Lipták.