Dobírkou platí 34 procent zákazníků e-shopů. A služby České pošty jich využívá ještě víc

Český on-line trh se výrazně liší od západní Evropy využíváním dobírky a malým podílem on-line plateb kartou. Dobírku využívá stále 34 procent zákazníků tuzemských e-shopů. Stejné množství lidí platí v e-shopech pomocí bankovních převodů a pouze devět procent zákazníků internetových obchodů platí kartou on-line. Vyplývá to z analýzy společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v Česku 13 000 e-shopů.
Zákazníci českých e-shopů stále nejvíce využívají Českou poštu. Její podíl na všech dodaných zásilkách je 36 procent. Foto: FAEI.cz

Téměř čtvrtina (23 %) zákazníků platí osobně v hotovosti, tedy na přepážce či dopravci při převzetí. V případě bankovních převodů klesl podíl o tři procentní body. „V tomto ohledu pomáhá fakt, že mnoho e-shopů zjednodušilo možnost placení převodem na svých stránkách,“ uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Pokud jde o způsoby dodání, osobní převzetí volí šest procent lidí. Zásilkovnu a Uloženku využívá 19 procent on-line kupujících. Ze soukromých dopravců je na tom nejlépe PPL, které má podíl 14 procent při doručování zásilek. Devět procent zásilek doručují drobní kurýři.

Zákazníci českých e-shopů stále nejvíce využívají Českou poštu. Její podíl na všech dodaných zásilkách je 36 procent, v meziročním srovnání se však propadl o sedm procentních bodů. Podíl pošty je dán zejména rozdílem v nákupním chování v Praze a zbytkem republiky.

„V hlavním městě je mnoho variant k převzetí, je tu mnoho výdejních míst Uloženek a Zásilkovny, stejně tak dobře tu fungují soukromí přepravci a kurýři. Naopak pošta je stále dominantní ve zbytku republiku,“ vysvětlil Uďan.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě uvedl server České noviny. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste. Loni jich v ČR přibylo meziročně 3900 na celkem 40 100. Prodávat on-line začíná nyní stále více kamenných řetězců. Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.