Dobírkou platí 34 procent zákazníků e-shopů. A služby České pošty jich využívá ještě víc

Český on-line trh se výrazně liší od západní Evropy využíváním dobírky a malým podílem on-line plateb kartou. Dobírku využívá stále 34 procent zákazníků tuzemských e-shopů. Stejné množství lidí platí v e-shopech pomocí bankovních převodů a pouze devět procent zákazníků internetových obchodů platí kartou on-line. Vyplývá to z analýzy společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v Česku 13 000 e-shopů.

Zákazníci českých e-shopů stále nejvíce využívají Českou poštu. Její podíl na všech dodaných zásilkách je 36 procent. Foto: FAEI.cz

Téměř čtvrtina (23 %) zákazníků platí osobně v hotovosti, tedy na přepážce či dopravci při převzetí. V případě bankovních převodů klesl podíl o tři procentní body. „V tomto ohledu pomáhá fakt, že mnoho e-shopů zjednodušilo možnost placení převodem na svých stránkách,“ uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Pokud jde o způsoby dodání, osobní převzetí volí šest procent lidí. Zásilkovnu a Uloženku využívá 19 procent on-line kupujících. Ze soukromých dopravců je na tom nejlépe PPL, které má podíl 14 procent při doručování zásilek. Devět procent zásilek doručují drobní kurýři.

Zákazníci českých e-shopů stále nejvíce využívají Českou poštu. Její podíl na všech dodaných zásilkách je 36 procent, v meziročním srovnání se však propadl o sedm procentních bodů. Podíl pošty je dán zejména rozdílem v nákupním chování v Praze a zbytkem republiky.

„V hlavním městě je mnoho variant k převzetí, je tu mnoho výdejních míst Uloženek a Zásilkovny, stejně tak dobře tu fungují soukromí přepravci a kurýři. Naopak pošta je stále dominantní ve zbytku republiku,“ vysvětlil Uďan.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě uvedl server České noviny. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste. Loni jich v ČR přibylo meziročně 3900 na celkem 40 100. Prodávat on-line začíná nyní stále více kamenných řetězců. Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru