Dopady války na Ukrajině. Škoda Auto hlásí o třetinu nižší produkci i provozní výsledek

Počet vozů, které společnost Škoda Auto v prvním letošním pololetí dodala svým zákazníkům, se v meziročním snížil o 30 procent na 360 600 aut. Srovnatelně se v porovnání s minulým rokem snížil také provozní výsledek firmy na 676 milionů (o 30,6 %) a rentabilita tržeb klesla z loňských 9,6 procenta na 6,6 procenta. Automobilka o tom informovala v tiskové zprávě. Důvodem jsou jak dopady války na Ukrajině, tak přetrvávající nedostatek polovodičů.
Česká automobilka sází na mimořádně atraktivní varianty dostupných vozů a silné portfolio elektrifikovaných modelů. Ilustrační foto: Škoda Auto

„Máme za sebou extrémně náročné první pololetí. Vedle nedostatku polovodičů a pandemie koronaviru nás silně zasáhla také válka na Ukrajině. Na našem druhém nejdůležitějším světovém trhu v Rusku jsme až do odvolání přerušili výrobu vozů v závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastavili také veškerý export do této země,“ informoval Martin Jahn, člen představenstva společnosti.

Podle něj automobilka navíc v důsledku požáru u jednoho dodavatele musela v uplynulých měsících na čas omezit výrobu svého bestselleru, modelu Octavia. „Výroba se mezitím opět obnovila na plný výkon. Optimismus nám dodává celosvětová poptávka po našich vozech, která je stále vysoká. Intenzivně pracujeme na tom, abychom zpracovali nevyřízené objednávky a zkrátili čekací lhůty pro naše zákazníky,“ dodal Jahn.

Zdroj: Škoda Auto

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto ocenil, že poptávka po mladoboleslavských modelech je i nadále vysoká a že zákazníci automobilce i přes nevyhnutelné čekací lhůty zachovávají věrnost: „Navzdory četným geopolitickým a makroekonomickým výzvám se ukazuje, že společnost Škoda Auto je vůči krizi odolná.“

Dodal, že firma očekává, že se situace ohledně dodávek polovodičů se bude v příštích týdnech a měsících zlepšovat. Podle Christiana Schenka, člena představenstva automobilky, se výzvy, jimž společnost čelila na počátku roku, ve druhém čtvrtletí prohloubily: „Přesto značka Škoda situaci velice dobře zvládá.“

PSALI JSME:
Bez stovky za milion. Na trhu je nový akční RS model Škoda Octavia

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?