Drahé outdoorové hodinky nezvládly slabý déšť, prodejce reklamaci neuznal

Stačil slabý déšť a chytré značkové hodinky za bezmála 11 tisíc korun, které měly vydržet i ponoření do vody, se porouchaly. Jaké však bylo překvapení jejich majitele, když značkový servis a posléze i výrobce reklamaci neuznali. Případ nakonec musel řešit právník.
Moderní hodinky patří mezi často reklamované zboží. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Michal Zavadil z Prahy si drahé outdoorové hodinky od významné světové firmy zakoupil na jaře 2017 ve velkém českém internetovém obchodu. Nosil je na zápěstí, standardně využíval jejich chytré funkce, dlouho s nimi byl spokojený, neobjevily se žádné potíže.

Po necelých čtrnácti měsících se vydal na víkendovou túru po Dolní Moravě, kde slabě zapršelo, a najednou tu byla závada – hodinky nešly zapnout. E-shop přitom na svých stránkách inzeroval, že to jsou hodinky „do každého počasí“, že jim nepříznivé prostředí nevadí. „Nemějte strach o své hodiny ani ve vysoce náročném prostředí,“ uváděl internetový obchod, podle něhož by pro ně neměl být ani problém ponořit je na půl hodiny do hloubky 1,5 metru. „Spolehlivé a chytré hodinky vás tak budou doprovázet prakticky kamkoliv,“ sliboval prodejce.

PSALI JSME:
Osm rad, jak se nenechat napálit e-shopem

Neuznaná reklamace

Pan Zavadil odnesl hodinky do autorizovaného servisního centra, kde je reklamoval. Podle následného reklamačního protokolu do hodinek vnikla neznámá kapalina nebo vlhkost, která způsobila oxidaci s rozsáhlým poškozením komponentů přístroje – nenávratné poškození systémové desky, LCD komponentu, baterie a zadního krytu.

Servisní centrum ovšem reklamaci neuznalo. Nabídlo, že hodinky sice opraví, ale za peníze. Emailem pak panu Zavadilovi poslalo cenovou nabídku ve výši 6 706 korun včetně DPH. Zákazník s tím samozřejmě nesouhlasil a obrátil se na českého zástupce světové firmy, která kromě hodinek a mobilních telefonů vyrábí i další elektroniku.

Po třech týdnech dostal pan Zavadil závěrečné stanovisko: Na základě interního prošetření reklamačního řízení nebylo zjištěno jakékoliv pochybení na straně autorizovaného servisního střediska a původní vyjádření v reklamačním protokolu je tudíž platné.

PSALI JSME:
„Zboží jste přetížili, odpálkují často prodejci oprávněnou reklamaci,“ říká právník Petr Novák

Práce pro právníka

Michal Zavadil se proto obrátil na advokáta Petra Nováka ze společnosti Vašenároky.cz, která pomáhá lidem získat finanční odškodnění, pokud se stali obětí nepoctivého nebo nekalého jednání obchodníků, zaměstnavatelů, institucí nebo státu.

Advokát vyhodnotil nároky pana Zavadila za oprávněné, protože používal hodinky pouze k běžnému nošení a podle podmínek prodejce: „Vniknutí kapaliny je tedy nutné považovat za vadu, neboť hodinky nemají slíbené vlastnosti.“ Proto u klienta uplatnil právo na odstoupení od kupní smlouvy kvůli jejímu podstatnému porušení, jak to umožňuje občanský zákoník. Případ byl řešen mimosoudní cestou. Internetový obchod nakonec reagoval kladně a vrátil panu Zavadilovi kupní cenu hodinek ve výši 10 990 korun.

PSALI JSME:
Při reklamaci se nenechte odbýt ani opít rohlíkem

Reklamací přibývá

Podle spotřebitelských organizací přitom reklamací nespokojených zákazníků neustále přibývá. Například právní poradci dTestu vyřešili vloni více než 47 tisíc dotazů a stížností. „Konkrétní stížnosti zpravidla směřovaly na zamítnuté reklamace, podomní prodej energií, automatické strhávání peněz internetovými seznamkami, doručování neobjednaného zboží, zvyšování cen za volání, koupi vozidel z autobazaru či na problémy se zhotovením díla,“ sdělil před časem iDnes.cz vedoucí právního oddělení této spotřebitelské organizace Lukáš Zelený.

Sdružení na ochranu spotřebitelů eviduje za minulý rok okolo 16 tisíc dotazů. „Mezi evergreeny našich poraden patří dotazy týkající se právní úpravy odstoupení od spotřebitelských smluv, zejména smluv uzavřených po telefonu či po internetu. V létě bylo hodně dotazů, které se týkaly reklamace zájezdů, celoročně pak spotřebitelé reklamují různé spotřební zboží, hlavně boty,“ sdělila předsedkyně sdružení Gerta Mazalová.

PSALI JSME:
Vadné zboží reklamujte s optimismem

Zavřít reklamu ×
  1. Ja koupil v int.obchode BEZDRATOVE PRCKY sluchatka urcena primo na behani a po dvou pouziti prestala fungovat. Dle reklamace pry byla zkorodovana a obsahovala stopy vody takze se pry moc potim? Nicmene jim po rozbaleni fungovala a me nyni take,jen uz je radej nepouzivam. Joo,top int.obchody co naslibuji co vse muzete s vyrobkem delat a nakonec je v tom vzdy hacek

  2. Mám podobnou zkušenost s hodinkama. Taky inzerovaná vodotěsnost do 1,5m atd. Používal jsem je každý den za všech podmínek, které měly vydržet. Vzdaly to cca po roce. Přestaly fungovat, tak jsem je poslal na reklamaci. Dle vyjádření servisu se do nich dostala voda. Ale hodinky vyměnili a dobrý. Ty další to vzdaly ještě dřív a to jsem je už šetřil a třeba i na sprchování jsem je sundaval. Přestal zobrazovat displej. Tak opět reklamace. Nebyla uznána, protože opět voda, ale těsnění neporušeno. Tak na dotaz, jak je to možné, servis reagoval tím, že jsem moc prudce přecházel z tepla dk zimy a opačně. Podotýkám, že hodinky jsem měl od zimy do léta a přestaly fungovat v létě. Po opětovném dotazu a rozhořčeném dopisu na servis se již nikdo neozval a hodinky přišly neopravené.

    • 1. Hodinky jste ohřál na slunci a pak prudce zchladil studenou vodou, proto se do nich dostala voda. 2. Vodotěsnost do 1,5 metru je nesmysl. Standardní vodotěsnost hodinek je 1 atm = 10 m prachotěsné, 3atm = 30 m, 5 atm = 50 m, 10 atm = 100 m. 1 atm = jedna atmosféra je tlak 10 km vzduchu, což odpovídá statickému tlaku 10 m vody. 3. Jednalo se o vadu způsobenou užitím hodinek, nikoliv o výrobní vadu(proto vám hodinky rok fungovaly), buďte rád, že vám v prvním případě reklamace hodinky vyměnili. 4. Chcete-li podrobnější radu, napište jaký typ uzavření má zadní víčko hodinek, tj. je-li na zaklapnutí, zda je víčko šroubovací, nebo zda je na šroubky, a dále jak je utěsněna ovládací korunka a zda jsou utěsněna ovládací tlačítka a dále zda mají hodinky vsazené sklíčko, nebo lepené. 5. Soudní spor s prodejcem byste vyhrál pouze v případě, že by měl prodejce v nepořádku dokumentaci k vašemu prodeji, zejména návod k použití resp. záruční list. 6. Hodinky za to, že jste je utopil, nemůžou.

Napsat komentář: Eva Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?