Za tímto ekonomickým růstem a expanzí místních firem stojí dle studie především jejich přechod na digitální hospodářství a růst objemu elektronického obchodu. Pro doplnění, v tomto regionu vzrostl objem tržeb realizovaných přes online obchod o 200 % od roku 2007. Průzkum také ukázal, že hlavními tahouny růstu jsou malé a středně velké firmy.
Česko patří mezi těmito zeměmi na špičku, když má mezi nimi třetí nejvyšší HDP a druhý nevyšší počet malých a středně velkých firem. České firmy rovněž rychle uchopily možnosti, které jim nabízí jednotný trh Evropské unie, stejně jako příležitosti obchodovat online v zahraničí, na vzdálených trzích po celém světě.
Průzkum zjistil, že Česká republika má více než 3.500 online vývozců, přitom nejsou do tohoto čísla ještě zahrnuty tzv. mikro firmy, tedy firmy s méně než 10 zaměstnanci. Jedná se přitom o nejvyšší počet v porovnání s ostatními Novými evropskými tygry.