E-shopy se připravují na Vánoce, jejich dodavatelé se bojí finanční tísně

S koncem letních prázdnin pro obchodní řetězce, e-shopy a jejich dodavatele startuje vánoční sezóna a začínají plnit sklady. Brněnský fintech Roger, specialista na provozní financování malých a středních podniků, zaznamenal v posledních srpnových dnech znatelný nárůst poptávky po faktoringu (financování faktur s dlouhou splatností), nejčastěji právě ze strany dodavatelů do internetových obchodů nebo obchodních řetězců.

S několikanásobným navyšováním objednávek a souběžným prodlužováním délky splatnosti faktur se totiž malé a střední firmy mohou snadno dostat do finanční tísně nebo jim nedostatek hotovosti znemožní přijímat další objednávky.

Ze společného průzkumu Rogera a společnosti CCV informační systémy (největším poskytovatelem elektronické fakturace ORION EDI v ČR, která je hojně využívána právě e-shopy a obchodními řetězci) vyplynulo, že průměrná splatnost faktur se v odvětví e-commerce pohybuje kolem 63 dní. Během předvánočního období je pak častým trendem prodlužování sjednané splatnosti, průměrně o 9 dní. Navíc pokud dodavatelé na dlouhou splatnost nepřistoupí, mohou snadno přijít o lukrativní zakázku. Roger k tomu dodává, že výjimkou navíc není ani placení po splatnosti. Průběžně se zvyšuje počet pohledávek placených po splatnosti dodavatelé přitom nemají mnoho možností, jak se bránit bez toho, aniž by poškodili své obchodní vztahy.

„Průměrná hodnota objednávek ze strany e-shopů se během podzimních měsíců navýší až pětinásobně. Zároveň se prodlužuje i splatnost vystavených faktur, a to až o dva týdny. Z hlediska cashflow je tak podzim náročným obdobím, hlavně pro malé a střední firmy.“ vysvětluje Adam Šoukal, ředitel Rogera.

Díky tomu, že se české ekonomice a podnikání daří, firmy více investují a průměrná splatnost faktur se tak navyšuje. V meziročním srovnání let 2016 a 2017 se splatnost v podzimních měsících zvyšuje průměrně o 4 dny a průměrné prodlení platby se oproti minulému roku zdvojnásobila na 9 dní. „Všechny tyto faktory kladou vyšší nároky na cashflow malých firem, které zároveň mají omezené možnosti provozního financování, a často jim tak chybí hotovost. To pak vede k tomu, že musejí i odmítat další zakázky nebo sahat po drahých úvěrech, aby mohli plnit své závazky,“ říká Adam Šoukal a dodává: „Přitom právě zkrácení dlouhé splatnosti faktur a optimalizace cashflow jim pomáhá sezónní výkyvy bezpečně překlenout bez nutnosti se zadlužit.“

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru